Show simple item record

Έλεγχος εγκάρσιας πορείας πλοίου

dc.contributor.advisorΧαμηλοθώρης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΚωστάκης, Γεώργιος
dc.date.accessioned2023-04-27T07:46:00Z
dc.date.available2023-04-27T07:46:00Z
dc.date.issued2023-03
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4270
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4109
dc.description.abstractΣ’ αυτή την εργασία εξετάζεται το πρόβλημα ελέγχου του πλοίου, ώστε να δια-τηρεί σταθερή την πορεία του, παρά τις διαταραχές που δέχεται από το θαλάσσιο περιβάλλον (κύματα, άνεμο, ρεύματα). Ειδικότερα, χρησιμοποιώντας την απλή αλλά διαχρονικά πετυχημένη διάταξη που πρότειναν οι Nomoto et al. (1957) αξιολογείται ένας Αυτόματος Πιλότος (ΑΠ) διατήρησης πορείας, όπου ο ελεγκτής του συστήματος χρησιμοποιεί τη τεχνική του Προβλεπτικού Ελέγχου MPC. Η σύγκριση με σύστημα που χρησιμοποιεί ελεγκτή τριών όρων αποκαλύπτει την εντυπωσιακή βελτίωση της δυναμικής συμπεριφοράς του πλοίου. Ωστόσο, είναι απαραίτητο να χρησιμοποιηθεί Προσαρμοστικός Προβλεπτικός Έλεγχος (Adaptive MPC) προκειμένου να αντισταθμιστούν οι διαταραχές από το θαλάσσιο περιβάλλον, όπως και τυχόν εσωτερικές διαταραχές του συστήματος.el
dc.format.extent79el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Αιγαίουel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΑυτόματος πιλότος πλοίωνel
dc.subjectΜοντέλο Nomotoel
dc.subjectPID controllerel
dc.subjectModel predictive controlel
dc.subjectMPCel
dc.titleΈλεγχος εγκάρσιας πορείας πλοίουel
dc.title.alternativeShip’s control in the lateral directionel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeDrosos, Christos
dc.contributor.committeeΠαπουτσιδάκης, Μιχαήλ
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγήςel
dc.contributor.masterΝέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις Μεταφορέςel
dc.description.abstracttranslatedThis MSc Thesis discuss the problem of controlling the ship, in order to maintain its course, despite the disturbances it receives from the marine environment (waves, wind, currents). In particular, using the simple but permanent successful model that proposed by Nomoto et.al (1957), a course Autopilot is evaluated where the system controller uses the MPC (Model Predictive Control) technique. The comparison with a system using a PID controller reveals the impressive im-provement in the ship's dynamic behavior. However, it is necessary to use Adaptive MPC in order to compensate the disturbances from the marine environment, as well as any internal system disturbances.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές