dc.contributor.advisor | Antoniou, Angeliki | |
dc.contributor.author | Κουρσούμη, Μελίνα | |
dc.date.accessioned | 2023-05-11T10:46:53Z | |
dc.date.available | 2023-05-11T10:46:53Z | |
dc.date.issued | 2023-02-22 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4331 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4170 | |
dc.description.abstract | Ο βασικός στόχος της εργασίας αυτής είναι να αναλυθούν οι βιβλιοθεραπευτικές προσεγγίσεις, καθώς και τα είδη της βιβλιοθεραπείας, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο η χρήση του βιβλίου μπορεί να γίνει θεραπευτική για τον αναγνώστη. Επίσης, στόχος είναι μέσω της εργασίας, να παρουσιαστούν τα είδη των βιβλίων που προτείνονται, αλλά και τα στάδια από τα οποία αποτελείται η βιβλιοθεραπευτική διαδικασία. Ειδικότερα, η εργασία έχει ως στόχο να αναδείξει τον τρόπο με τον οποίο η βιβλιοθεραπεία προάγει την προσωπική ανάπτυξη και αυτοβελτίωση, αλλά και το να κατανοηθεί ο σημαντικός ρόλος του εκπαιδευμένου βιβλιοθεραπευτή ως αρωγoύ μέσα από τη θεραπευτική αυτή διαδικασία.
Η εργασία αυτή έχει δύο μέρη: το θεωρητικό μέρος και το ερευνητικό μέρος. Στο θεωρητικό μέρος της παρουσιάζεται το θέμα της εργασίας θεωρητικά, ενώ στο ερευνητικό μέρος της διερευνάται το θέμα που πραγματεύεται πρακτικά. Ειδικότερα, στο ερευνητικό μέρος της εργασίας, έγινε μια ποιοτική έρευνα με βάση την αναζήτηση ψυχοθεραπευτικών πρωτοκόλλων, τα οποία αξιολογήθηκαν στη συνέχεια ως προς την καταλληλότητά τους για χρήση στις βιβλιοθήκες, ενώ προτάθηκαν τελικά τροποποιήσεις ανάλογες για να προσαρμοστούν στις ανάγκες της βιβλιοθεραπείας.
Τελικά, συμπεραίνεται ότι παρά την έκκληση για περισσότερη τεκμηριωμένη έρευνα σχετικά με την ευρύτερη αποτελεσματικότητα της βιβλιοθεραπείας, τα αναφερόμενα οφέλη και οι μηδενικές αρνητικές επιπτώσεις καθιστούν τη βιβλιοθεραπεία μια αποτελεσματική μορφή θεραπείας για άτομα με προβλήματα ψυχικής και προσωπικής ανάπτυξης. Η βιβλιοθεραπεία μπορεί να είναι χρήσιμη για επαγγελματίες υγείας και γιατρούς. | el |
dc.format.extent | 63 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Bibliotherapy | el |
dc.subject | Psychotherapeutic approaches | el |
dc.subject | Library | el |
dc.subject | Bibliotherapist | el |
dc.subject | Covid 19 | el |
dc.title | Η βιβλιοθεραπεία ως εργαλείο στις ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις | el |
dc.title.alternative | Bibliotherapy as a tool in psychotherapeutic approaches | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Vraimaki, Eftichia | |
dc.contributor.committee | Dendrinos, Markos | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης | el |
dc.description.abstracttranslated | The main objective of this thesis is to analyze the bibliotherapeutic approaches, as well as the types of bibliotherapy, and the way the use of books can become therapeutic for the reader. The aim of this thesis is to explore the types of books used in bibliotherapy and the stages of the bibliotherapeutic process. The focus will be on the ways in which bibliotherapy promotes personal development and self-improvement, and the crucial role of the trained book therapist in facilitating this therapeutic journey. The main objective of this work was to examine the impact of bibliotherapy on personal development and self-improvement. Additionally, the study aimed to shed light on the crucial role of trained bibliotherapists in facilitating this therapeutic process.
This thesis is divided into two sections: the theoretical part and the research part. In the theoretical section, the topic of the thesis was analyzed and explored from a theoretical perspective. In the research section, the topic was investigated practically through qualitative research.
The research part of the thesis involved a search for psychotherapeutic protocols, which were then evaluated for their suitability for use in libraries. Recommendations for modifying the protocols to better meet the needs of bibliotherapy were also proposed.
Finally, the conclusion highlights the need for more evidence-based research on the efficacy of bibliotherapy, but notes that its reported benefits and lack of harm make it a promising form of treatment for individuals with mental health and personal development issues. Bibliotherapy may also be of benefit to healthcare professionals and physicians. | el |