Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η συναισθηματική νοημοσύνη στην αξιολόγηση του ανθρώπινου δυναμικού και η επίδρασή της στην παραγωγικότητα

dc.contributor.advisorΜακρίδης, Σάββας
dc.contributor.authorΚαλεσιώρη, Ευδοξία
dc.date.accessioned2023-05-31T09:27:44Z
dc.date.available2023-05-31T09:27:44Z
dc.date.issued2023-05-30
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4423
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4262
dc.description.abstractΗ έννοια της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (ΣΝ) έχει προκαλέσει πρωτοφανή προσοχή τόσο σε κοινωνικές όσο και στις επιστημονικές κοινότητες, καθώς και μεταξύ ερευνητών και ακαδημαϊκών. Η ΣΝ έχει επισκιάσει άλλες λιγότερο εντυπωσιακές παραδοσιακές ψυχολογικές έννοιες όπως τον Δείκτη Νοημοσύνης (IQ) και την προσωπικότητα και έχει καταφέρει να γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή θέματα προς διερεύνηση στο σύγχρονο επιχειρηματικό κόσμο. Στην παρούσα εργασία πραγματοποιείται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση για τη Συναισθηματική Νοημοσύνη διερευνώντας την εξέλιξη του όρου, τους διαφορετικούς ορισμούς, που έχουν αποδοθεί κατά περιόδους και τις μεθόδους μέτρησης αυτής. Η ΣΝ πέρα και έξω από τα στεγανά όρια της προσωπικότητας κάθε ατόμου και την κοινωνική του συμπεριφορά, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο και στο χώρο εργασίας. Οι εργαζόμενοι αναλαμβάνουν πλήθος αρμοδιοτήτων και οφείλουν να διατηρούν θετικές σχέσεις με τους ανωτέρους, τους συνομηλίκους και τους υφισταμένους τους. Επιπλέον, ένα μεγάλο μέρος των επαγγελματικών υποχρεώσεων ενός ατόμου περιλαμβάνει την αλληλεπίδραση με άλλους. Η αναπτυγμένη ΣΝ ενισχύει τη θετική αλληλεπίδραση εφόσον βοηθά τα άτομα να αντιλαμβάνονται τα συναισθήματα και τις προθέσεις των άλλων. Οι ακαδημαϊκές δεξιότητες και η τεχνική εξειδίκευση από μόνα τους δεν επαρκούν για να εξασφαλίσουν την επιτυχία στις επαγγελματικές υποχρεώσεις. Στην εργασία ένα άτομο πρέπει να επιδεικνύει αυτοδιαχείριση, αυτοέλεγχο και καλές διαπροσωπικές σχέσεις προκειμένου να επιτύχει τους επιδιωκόμενους στόχους. Η συναισθηματική νοημοσύνη αφορά σε όλες τις βαθμίδες εργαζομένων αφού μέσω αυτής διευθυντές και ηγετικά στελέχη παρακινούν τους εργαζόμενους στη μέγιστη απόδοση, εφαρμόζοντας αποτελεσματικές πρακτικές ηγεσίας.el
dc.format.extent82el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΑνθρώπινο δυναμικόel
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectΠαραγωγικότηταel
dc.subjectΕργασιακή απόδοσηel
dc.subjectΕργασίαel
dc.titleΗ συναισθηματική νοημοσύνη στην αξιολόγηση του ανθρώπινου δυναμικού και η επίδρασή της στην παραγωγικότηταel
dc.title.alternativeEmotional Intelligence in human resources' evaluation and its impact on productivityel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΣαλμόν, Ιωάννης
dc.contributor.committeeΜάνθος, Απόστολος
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔημόσια Διοίκηση – Δημόσιο Μάνατζμεντel
dc.description.abstracttranslatedThe concept of Emotional Intelligence (EI) has attracted unprecedented attention in both social and scientific communities, as well as among researchers and academics. EI has overshadowed other less impressive traditional psychological concepts such as Intelligence Quotient (IQ) and personality and has become one of the most popular topics to investigate in the modern business world. In this paper, a literature review on EI is carried out, exploring the evolution of the term Emotional Intelligence, the different definitions that have been given over time and the methods of measuring it. EI also plays a key role in the working environment. Employees assume a multitude of responsibilities and must maintain positive relationships with their superiors, peers and subordinates. Additionally, a large part of a person's job duties involves interacting with others. Developed EI enhances positive interaction by helping individuals perceive the feelings and intentions of others. Academic skills and technical expertise alone are not sufficient to ensure success in professional responsibilities. In the working environment a person should demonstrate self-management skills, self-control and maintain good interpersonal relationships in order to achieve the intended goals. Emotional intelligence applies to all levels of employees via which managers and leaders motivate employees to achieve maximum performance, applying effective leadership practices.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές