Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αγοραπωλησίες πλοίων: Περιγραφή και ανάλυση του τρόπου διενέργειας αυτών

dc.contributor.advisorΚορρές, Αλκιβιάδης-Ιωάννης
dc.contributor.authorΒιτολλάρη, Δημητρούλα
dc.date.accessioned2023-06-06T13:16:44Z
dc.date.available2023-06-06T13:16:44Z
dc.date.issued2023-02
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4453
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4291
dc.description.abstractΣτον τομέα της ναυτιλίας μια από τις σημαντικότερες δραστηριότητες αποτελεί η αγορά και η πώληση ενός πλοίου καθώς το πλοίο είναι και το κύριο μέσο για την ολοκλήρωση των υπηρεσιών που προσφέρει η επιχείρησης. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση των αγορών στην ναυτιλία και συγκεκριμένα η ανάλυση της διαδικασίας αγοραπωλησίας ενός πλοίου καθώς αυτή διαφέρει ανάλογα με την επιλογή μεταχειρησμένου (second hand) ή νεόχτιστου (newbuilding) πλοίου. Στην αγορά ή τη πώληση ενός πλοίου σημαντικό ρόλο παίζουν η διαπραγμάτευση και η σύμβαση που θα χρησιμοποιηθούν καθώς αυτές διέποντας από τις βασικές αρχές δικαίου για την πώληση και την αγορά αγαθών. Αρχικά στην εισαγωγή θα γίνει μια σύντομη αναφορά στον κλάδο της ναυτιλίας, των βασικών εννοιών και σε κάποια από τα χαρακτηριστικά του κλάδου. Μετέπειτα, θα παρουσιαστούν οι τέσσερεις βασικές αγορές της ναυτιλίας, η ναυλαγορά, η αγορά νεόκτιστων πλοίων, η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων και η αγορά των διαλύσεων πλοίων με σκοπό την κατανόηση της σύγχρονής κατάστασης των κατηγοριών αυτών. Στο δεύτερο κεφάλαιο στόχος είναι να αποδοθούν τα επιχειρηματικά κριτήρια ως προς την επιλογή πλοίου με βάση τη κατάλληλη χρονική στιγμή (timing) για μία ενδεχόμενη επένδυση (αγοραπωλησία) μεταχειρισμένου ή νεότευκτου πλοίου. Το είδος του πλοίου και το αν αυτό θα είναι μεταχειρισμένο ή καινούργιο παίζει σημαντικό ρόλο για την επιχείρηση καθώς ανάλογα με την απόφαση που θα παρθεί, μια επιχείρηση μπορεί να εκτοξεύσει τα κέρδη της και να ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές ή μπορεί να αποβεί μοιραίο για αυτήν. Θα παρατεθούν αναλυτικά οι τέσσερις αγορές αλλά και τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της κάθε αγοράς. Επιπλέων θα παρουσιαστούν κριτήρια επιλογής πλοίου ανάλογα με το τύπο φορτίου και θα γίνει μία σύντομη αναφορά στην κατηγοριοποίηση στις πραγματικές και βοηθητικές αγορές. Στο τρίτο κεφάλαιο της εργασίας, θα αναφερθούμε στην πώληση των πλοίων και στη διαδικασία της με βάση τις αρχές του Αγγλικού δικαίου ως προς την αγοραπωλησία αγαθών Sale of Goods Act (1893) 1979 (καθώς η αγοραπωλησία πλοίου συγκαταλέγεται σε αυτά). Επιπλέων θα γίνει παρουσίαση και ανάλυση των συμβάσεων που χρησιμοποιούνται στην αγοραπωλησία μεταχειρισμένων πλοίων. Συμβάσεις όπως το Memorandum of Agreement (ΜοΑ), η οποία αποτυπώνει τους όρους της αγοραπωλησίας μεταχειρισμένων πλοίων και αποτελεί τη πιο πολυχρησιμοποιημένη σύμβαση για αυτού την είδους την αγοραπωλησία θα αναλυθεί σε βάθος καθώς οι όροι από τους οποίους αποτελείται περιγράφουν τα στάδια αλλά και τη σχέση πωλητή-αγοραστή. Στο ίδιο κεφάλαιο θα αναφερθούν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν κατά την αγοραπωλησία πλοίων. Αναφορά θα γίνει και στις ναυτιλιακές επενδυτικές αποφάσεις πριν από την ολοκλήρωση μιας αγοραπωλησίας. Επιπλέον θα γίνει αναφορά στους οικονομικούς κύκλους της ναυτιλιακής αγοράς καθώς και θεωρητική παρουσίαση στοιχείων αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων. Τέλος θα παρουσιάσουμε περιληπτικά κάποιες επιστημονικές έρευνες για τους παράγοντες που επηρεάζουν την τιμή των μεταχειρισμένων πλοίων. Και στην τελευταία ενότητα θα παρουσιαστούν τα συμπεράσματα στα οποία καταλήξαμε μετά το τέλος της βιβλιογραφικής αυτής εργασίας.el
dc.format.extent61el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Αιγαίουel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΝαυτιλίαel
dc.subjectΑγορά πλοίωνel
dc.subjectΠώληση πλοίωνel
dc.subjectΝαυτιλιακοί κύκλοιel
dc.titleΑγοραπωλησίες πλοίων: Περιγραφή και ανάλυση του τρόπου διενέργειας αυτώνel
dc.title.alternativeShip purchase and selling: Description and analysis of their conduction methodel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠαπουτσιδάκης, Μιχαήλ
dc.contributor.committeeDrosos, Christos
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγήςel
dc.contributor.masterΝέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις Μεταφορέςel
dc.description.abstracttranslatedIn shipping industry, one of the most important activities is the purchase and sale of a ship, as the ship is the main component in order the company can complete the promised services of transportation of goods. The aim of this thesis is to present the markets in shipping industry and specifically analyze the process of buying and selling a ship, as this differs depending on whether it is a used (second hand) or newbuilding ship. In the purchase or sale of a ship, negotiation and the contract that will be used plays an important role, as these are governed by the basic principles of law for the sale and purchase of goods. Initially, in the introduction a brief reference will be made to the shipping industry, basic concepts, and some of its characteristics. Subsequently, the four basic markets in shipping will be presented, the chartering market, the newbuilding ship market, the used ship market, and the ship demolition (scraping) market, in order to understand the current situation of these categories. In the second chapter, the aim is to attribute the business criteria for choosing a ship based on the appropriate timing for a potential investment (purchase and sale) of a used or new ship. The type of ship and whether it will be a newbuild vessel or a second hand one plays an important role in the company's investment strategy. The type of ship and whether it will be used or new plays an important role for the business as depending on the decision taken, a business can skyrocket its profits and stand out from its competitors or it can be fatal for it. The four markets will be analyzed in detail, as well as the advantages and disadvantages of each market. In addition, selection criteria for the ship will be presented depending on the type of cargo, and a brief reference will be made to the classification in the primary and secondary markets. In the third chapter of the work, we will refer to the sale of ships and the process based on the principles of English law regarding the sale of goods under the Sale of Goods Act (1893) 1979 (since the sale of a ship is included in these). In addition, there will be a presentation and analysis of the contracts used in the sale of used ships. Contracts such as the, Memorandum of Agreement (MoA), which reflects the terms of sale of used ships and is the most commonly used contract for this type of sale, will be analyzed in depth, as the terms that make it up describe the stages and the relationship between seller and buyer. In the same chapter, problems that may arise during the purchase and sale procedure of ships will be addressed. Reference will also be made to the shipping investment decisions prior to the completion of a purchase and sale. Additionally, there will be a reference to the economic cycles of the shipping market, as well as a theoretical presentation of used ship market data. Finally, we will present some scientific research summarily on the factors that affect the price of used ships. In the last section, the conclusions reached after the end of this literature review will be presented.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές