dc.contributor.advisor | SYRIOPOULOS, THEODORE | |
dc.contributor.author | Πολίτη-Κατσαδώρου, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2021-03-19T11:45:31Z | |
dc.date.available | 2021-03-19T11:45:31Z | |
dc.date.issued | 2021-02 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/446 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-297 | |
dc.description.abstract | Στον καμβά μιας εποχής παγκοσμιοποίησης, «ανατροπής» κοινωνικών-οικονομικών πολιτικών δομών και τεχνολογικών εξελίξεων με αποκορύφωμα αυτών, το παγκοσμίου κλίμακας επιδημικό φαινόμενο του Covid-19 που βιώνει η ανθρωπότητα στο σήμερα1, επιβεβαιώθηκε για μια ακόμα φορά το έκρυθμο περιβάλλον του εμπορίου, όντας ένας αστάθμητος παράγοντας μείζονος σημασίας. Η ιστορία φροντίζει να αποδείξει ότι η πρόκληση του απρόοπτου φέρνει την ανατροπή μέσω νέων δεδομένων αναπροσαρμογής και τα τεχνολογικά επιτεύγματα θα βρουν την ευκαιρία να δώσουν την απαραίτητη ώθηση στις ήδη υπάρχουσες έρευνες.
Καθότι η ζήτηση μεταφερόμενων φορτίων ολοένα και αυξάνεται, εξισώνεται με την αντίστοιχη κατανάλωση καυσίμων που συνεπάγονται την εκπομπή βλαβερών ρυπογόνων αερίων. Η εποχή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας προσεγγίζει τα νέα δεδομένα κλιματολογικών αλλαγών, υπό το πρίσμα νέων εναλλακτικών τεχνολογιών και καυσίμων. Συνεπώς, η ναυτιλιακή βιομηχανία πλέον βρίσκεται στο μεταβατικό στάδιο απόκλισης από τα ορυκτά καύσιμα, με στόχο να καταστούν μακροπρόθεσμα μηδενικές οι εκπομπές αέριων ρύπων στη ναυτιλία. Οι ενεργειακές πηγές αλλάζουν συνεχώς δυναμικές και σε αυτό συντελεί ο στενός κλοιός των ρυθμιστικών πλαισίων που θέτουν οι εμπλεκόμενοι Διεθνείς Οργανισμοί αφουγκραζόμενοι τους αλληλεπιδρώμενους κοινωνικό-πολιτικούς, τεχνολογικούς, οικονομικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες. Η παρούσα μελέτη στρέφει το βλέμμα της, στα εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα και συγκεκριμένα στα βιοκαύσιμα και συνθετικά καύσιμα. Αποδομεί και αναλύει τις αλληλεπικαλυπτόμενες θεσμικές, πολιτικές, επιστημονικές, οικονομικές και περιβαλλοντολογικές εξελίξεις που προϋπήρξαν και πυροδότησαν τις μέχρι τώρα υπάρχουσες επενδύσεις τους, αυτές που αναπτύσσονται ραγδαία και αναπροσαρμόζονται σε παρόντα χρόνο, αλλά και όσες προβλέπεται να επηρεάσουν ριζικά το ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τις υπάρχουσες επιστημονικές έρευνες. Λαμβάνουν θέση πλέον η έρευνα και η ανάπτυξη, ώστε να αφουγκραστούν σε πρώτο επίπεδο την βιωσιμότητα αυτών των δύο εναλλακτικών καυσίμων, τα εξωγενή κίνητρα και το επενδυτικό πλαίσιο που θα μπορούσαν να κινηθούν. | el |
dc.format.extent | 212 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Βιοκαύσιμα | el |
dc.subject | Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας | el |
dc.subject | Ηλεκτροκαύσιμα | el |
dc.subject | Παράγοντες βιωσιμότητας | el |
dc.subject | Πράσινη ναυτιλία | el |
dc.subject | GHG | el |
dc.subject | Biofuels | el |
dc.subject | Electrofuels | el |
dc.subject | Sustainability factors | el |
dc.subject | Renewable energy sources | el |
dc.subject | Green shipping | el |
dc.subject | Εναλλακτικά καύσιμα | el |
dc.title | Η επενδυτική βιωσιμότητα των εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία (βιοκαύσιμα & ηλεκτροκαύσιμα) | el |
dc.title.alternative | The investment sustainability of alternative fuels in shipping (biofuels & electrofuels) | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Παπουτσιδάκης, Μιχαήλ | |
dc.contributor.committee | Nikitakos, Nikitas | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής | el |
dc.contributor.master | Νέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις Μεταφορές | el |
dc.description.abstracttranslated | On the canvas of an era of globalization, "overthrow" of socio-economic-political structures and technological developments culminating in them, the global epidemic phenomenon of Covid-19 that humanity is experiencing today, once again confirmed the declining environment of trade, being an unbalanced factor of major importance. History has shown us that the challenge of the unexpected brings about a reversal through new data of adjustment, and technological advances will find the opportunity to give the necessary boost to existing research. As the demand for sea transporting of goods increases, it equates to the respective consumption of the marine fuels associated with GHA affections. The era of renewable energy sources approaches new climate changes in the light of alternative technologies and fuels. As a consequence, the marine shipping industry is now in the process of transitioning from fossil fuels, with the aim of shipping zero emissions in the long run. Energy sources are constantly changing dynamically and this is due to the narrow circle of regulatory frameworks set by the International Organizations involved, listening to the interacting socio-political, technological, economic and environmental factors. The present study focuses on alternative marine fuels, specifically biofuels and synthetic fuels. Decomposes and analyzes the overlapping institutional, political, scientific, economic and environmental developments that preceded and triggered their existing investments, those that are rapidly growing and adjusting at the present time, but also those that are expected to have an impact, according to existing scientific research.
Research and development are now taking place in order to hark in the first place to the viability of these two alternative fuels, the external incentives and the investment framework that could move. | el |