Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η επενδυτική βιωσιμότητα των εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία (βιοκαύσιμα & ηλεκτροκαύσιμα)

dc.contributor.advisorSYRIOPOULOS, THEODORE
dc.contributor.authorΠολίτη-Κατσαδώρου, Μαρία
dc.date.accessioned2021-03-19T11:45:31Z
dc.date.available2021-03-19T11:45:31Z
dc.date.issued2021-02
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/446
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-297
dc.description.abstractΣτον καμβά μιας εποχής παγκοσμιοποίησης, «ανατροπής» κοινωνικών-οικονομικών πολιτικών δομών και τεχνολογικών εξελίξεων με αποκορύφωμα αυτών, το παγκοσμίου κλίμακας επιδημικό φαινόμενο του Covid-19 που βιώνει η ανθρωπότητα στο σήμερα1, επιβεβαιώθηκε για μια ακόμα φορά το έκρυθμο περιβάλλον του εμπορίου, όντας ένας αστάθμητος παράγοντας μείζονος σημασίας. Η ιστορία φροντίζει να αποδείξει ότι η πρόκληση του απρόοπτου φέρνει την ανατροπή μέσω νέων δεδομένων αναπροσαρμογής και τα τεχνολογικά επιτεύγματα θα βρουν την ευκαιρία να δώσουν την απαραίτητη ώθηση στις ήδη υπάρχουσες έρευνες. Καθότι η ζήτηση μεταφερόμενων φορτίων ολοένα και αυξάνεται, εξισώνεται με την αντίστοιχη κατανάλωση καυσίμων που συνεπάγονται την εκπομπή βλαβερών ρυπογόνων αερίων. Η εποχή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας προσεγγίζει τα νέα δεδομένα κλιματολογικών αλλαγών, υπό το πρίσμα νέων εναλλακτικών τεχνολογιών και καυσίμων. Συνεπώς, η ναυτιλιακή βιομηχανία πλέον βρίσκεται στο μεταβατικό στάδιο απόκλισης από τα ορυκτά καύσιμα, με στόχο να καταστούν μακροπρόθεσμα μηδενικές οι εκπομπές αέριων ρύπων στη ναυτιλία. Οι ενεργειακές πηγές αλλάζουν συνεχώς δυναμικές και σε αυτό συντελεί ο στενός κλοιός των ρυθμιστικών πλαισίων που θέτουν οι εμπλεκόμενοι Διεθνείς Οργανισμοί αφουγκραζόμενοι τους αλληλεπιδρώμενους κοινωνικό-πολιτικούς, τεχνολογικούς, οικονομικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες. Η παρούσα μελέτη στρέφει το βλέμμα της, στα εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα και συγκεκριμένα στα βιοκαύσιμα και συνθετικά καύσιμα. Αποδομεί και αναλύει τις αλληλεπικαλυπτόμενες θεσμικές, πολιτικές, επιστημονικές, οικονομικές και περιβαλλοντολογικές εξελίξεις που προϋπήρξαν και πυροδότησαν τις μέχρι τώρα υπάρχουσες επενδύσεις τους, αυτές που αναπτύσσονται ραγδαία και αναπροσαρμόζονται σε παρόντα χρόνο, αλλά και όσες προβλέπεται να επηρεάσουν ριζικά το ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τις υπάρχουσες επιστημονικές έρευνες. Λαμβάνουν θέση πλέον η έρευνα και η ανάπτυξη, ώστε να αφουγκραστούν σε πρώτο επίπεδο την βιωσιμότητα αυτών των δύο εναλλακτικών καυσίμων, τα εξωγενή κίνητρα και το επενδυτικό πλαίσιο που θα μπορούσαν να κινηθούν.el
dc.format.extent212el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Αιγαίουel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΒιοκαύσιμαel
dc.subjectΑνανεώσιμες πηγές ενέργειαςel
dc.subjectΗλεκτροκαύσιμαel
dc.subjectΠαράγοντες βιωσιμότηταςel
dc.subjectΠράσινη ναυτιλίαel
dc.subjectGHGel
dc.subjectBiofuelsel
dc.subjectElectrofuelsel
dc.subjectSustainability factorsel
dc.subjectRenewable energy sourcesel
dc.subjectGreen shippingel
dc.subjectΕναλλακτικά καύσιμαel
dc.titleΗ επενδυτική βιωσιμότητα των εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία (βιοκαύσιμα & ηλεκτροκαύσιμα)el
dc.title.alternativeThe investment sustainability of alternative fuels in shipping (biofuels & electrofuels)el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠαπουτσιδάκης, Μιχαήλ
dc.contributor.committeeNikitakos, Nikitas
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγήςel
dc.contributor.masterΝέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις Μεταφορέςel
dc.description.abstracttranslatedOn the canvas of an era of globalization, "overthrow" of socio-economic-political structures and technological developments culminating in them, the global epidemic phenomenon of Covid-19 that humanity is experiencing today, once again confirmed the declining environment of trade, being an unbalanced factor of major importance. History has shown us that the challenge of the unexpected brings about a reversal through new data of adjustment, and technological advances will find the opportunity to give the necessary boost to existing research. As the demand for sea transporting of goods increases, it equates to the respective consumption of the marine fuels associated with GHA affections. The era of renewable energy sources approaches new climate changes in the light of alternative technologies and fuels. As a consequence, the marine shipping industry is now in the process of transitioning from fossil fuels, with the aim of shipping zero emissions in the long run. Energy sources are constantly changing dynamically and this is due to the narrow circle of regulatory frameworks set by the International Organizations involved, listening to the interacting socio-political, technological, economic and environmental factors. The present study focuses on alternative marine fuels, specifically biofuels and synthetic fuels. Decomposes and analyzes the overlapping institutional, political, scientific, economic and environmental developments that preceded and triggered their existing investments, those that are rapidly growing and adjusting at the present time, but also those that are expected to have an impact, according to existing scientific research. Research and development are now taking place in order to hark in the first place to the viability of these two alternative fuels, the external incentives and the investment framework that could move.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές