Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η μερισματική πολιτική στην ναυτιλιακή βιομηχανία

dc.contributor.advisorSYRIOPOULOS, THEODORE
dc.contributor.authorΤζήκας, Πέτρος
dc.date.accessioned2021-03-19T12:57:28Z
dc.date.available2021-03-19T12:57:28Z
dc.date.issued2021-02
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/450
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-301
dc.description.abstractΜερισματική απόδοση (dividend yield) είναι το μέρισμα που πληρώνει μία εταιρία ως ποσοστό επί της χρηματιστηριακής τιμής της μετοχής, για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο και αποδίδεται αναλογικά με το ποσοστό ιδιοκτησίας των μετοχών που έχει στην κατοχή του ένας επενδυτής. Ο σκοπός της έρευνας είναι η μελέτη της μερισματικής πολιτικής που ακολουθούν οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές επιχειρήσεις μέσα από μια ευρύτατη βιβλιογραφική επισκόπηση όλων των μορφών μερισματικής πολιτικής και παράγοντες που πιθανώς επηρεάζουν αυτές. Η μεθοδολογία έρευνας ακολουθεί αυτή της ανάλυσης των δεδομένων χρηματοοικονομικών δεικτών ναυτιλιακών επιχειρήσεων και της μερισματικής απόδοσης μέσω του οικονομετρικού μοντέλου των ελαχίστων τετραγώνων και της εξίσωσης Υ= Β0+ Β1Χ1+Β2Χ2+Β3Χ3+Β4Χ4. Στην θέση της Υ, δηλαδή της εξαρτημένης μεταβλητής θα είναι η μερισματική απόδοση (dividend yield) και των ανεξάρτητων μεταβλητών αυτές των αριθμοδεικτών: (EBITDA) δηλαδή τα κέρδη της ναυτιλιακής επιχείρησης πριν από την αφαίρεση των τόκων, των φόρων εισοδήματος, και των αποσβέσεων. (Net income) δηλαδή τα καθαρά κέρδη αυτής. (Total assets) το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας. (Cash ratio) την ρευστότητας της. Για την συλλογή του δείγματος πάρθηκαν δεδομένα σε χρονολογικές σειρές τριμήνου από βάση δεδομένων, ενώ το λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε για την εκπόνηση των βασικών συμπερασμάτων ήταν αυτό του Eviews. Η ανάλυση που ακολουθήθηκε βασίστηκε στην αποτίμηση των ναυτιλιακών εταιρειών ενώ διενεργήθηκε και συγκριτική αξιολόγηση της απόδοσης μερίσματος των ναυτιλιακών εταιρειών για την εξαγωγή καλύτερων συμπερασμάτων. Παρόλα αυτά τα αποτελέσματα της έρευνας δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως ασφαλή για το πότε, για ποιο λόγο και κάτω από ποιες οικονομικές συνθήκες οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις αποδίδουν μερίσματα στους επενδυτές τους. Παρατηρείται ότι οι κορυφαίες εταιρείες στον τομέα που δραστηριοποιούνται είναι και οι πιο πιστές στην απόδοση μερισμάτων από ότι οι εταιρείες που είναι μικρότερες σε μέγεθος. Η σχέση μεταξύ της μερισματικής πολιτικής και της αποτίμησης εταιρειών παραμένει ένα σημαντικό άλυτο ζήτημα στα χρηματοοικονομικά των εταιρειών, ενώ η μερισματική πολιτική αποτελεί ένα δισεπίλυτο γρίφο που αποτελεί θέμα προς διερεύνηση και χρήζει ερμηνείας, πολλών ερευνητών.el
dc.format.extent101el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Αιγαίουel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΜερισματική απόδοσηel
dc.subjectEBITDAel
dc.subjectΝαυτιλιακές εταιρείεςel
dc.subjectΝαυτιλιακή βιομηχανίαel
dc.subjectDividend yieldel
dc.subjectShipping companiesel
dc.subjectCash ratioel
dc.subjectTotal assetsel
dc.subjectNet incomeel
dc.subjectΚαθαρά έσοδαel
dc.titleΗ μερισματική πολιτική στην ναυτιλιακή βιομηχανίαel
dc.title.alternativeDividend policy in the shipping industryel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠαπουτσιδάκης, Μιχαήλ
dc.contributor.committeeNikitakos, Nikitas
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγήςel
dc.contributor.masterΝέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις Μεταφορέςel
dc.description.abstracttranslatedDividend yield is the dividend that a company pays as a percentage of the stock price of a share, for a specific period of time and is returned in proportion to the percentage of ownership of the shares held by an investor. The purpose of the research is to study the dividend policy pursued by Greek shipping companies through a broad bibliographic review of all forms of dividend policy and factors that may affect them. The research methodology follows that of the analysis of the data of financial indicators of shipping companies and the dividend yield through the econometric model of the least squares and the equation Υ = Β0 + Β1Χ1 + Β2Χ2 + Β3Χ3 + Β4Χ4. In the position of Y, ie the dependent variable will be the dividend yield and these independent variables of the indicators: (EBITDA) ie Earnings before interest, taxes, depreciation and amortization. (Net income) that is its net profits. (Total assets) the total assets of the company. (Cash ratio) its liquidity. Data were collected for the sample collection in quarterly chronological order from a database, while the software used to draw the main conclusions was that of Eviews. The analysis that followed was based on the valuation of the shipping companies while a comparative evaluation of the dividend performance of the shipping companies was carried out to draw better conclusions. However, the results of the survey can not be described as safe for when, for what reason and under what economic conditions shipping companies pay dividends to their investors. It is observed that the leading companies in the sector that are active are also more loyal to the dividend yield than the companies that are smaller in size. The relationship between dividend policy and corporate valuation remains an important unresolved issue in corporate finance, while dividend policy is a dilemma that needs to be explored and interpreted by many researchers.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές