dc.contributor.advisor | Αρτίκης, Παναγιώτης | |
dc.contributor.author | Γκιρκίζας, Θωμάς | |
dc.date.accessioned | 2023-06-28T07:40:35Z | |
dc.date.available | 2023-06-28T07:40:35Z | |
dc.date.issued | 2023-06-14 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4543 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4381 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας έρευνας, είναι η εξαγωγή συμπερασμάτων και ενδείξεων για τη βελτίωση/ενίσχυση της αποδοτικότητας και ανθεκτικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας μέσω των θαλάσσιων μεταφορών. Η έρευνα, εφορμά από το υπάρχον θεωρητικό πλαίσιο, αποτυπώνοντας συναφή υπάρχουσα βιβλιογραφία επί της εφοδιαστικής αλυσίδας, έπειτα επί της εφοδιαστικής πιο εξειδικευμένα και κατόπιν επί των θαλάσσιων μεταφορών πιο ειδικά. Στη συνέχεια, κάνει αναφορά σε ορισμένα στατιστικά στοιχεία καταλήγοντας στις θαλάσσιες μεταφορές και στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων, ώστε να δώσει μια πρώτη ένδειξη της τάξης των μεγεθών τα οποία υφίστανται. Έπειτα, αποτυπώνονται ορισμένες ενδεικτικές σχετιζόμενες έρευνες/μελέτες άλλων ερευνητών/μελετητών/συγγραφέων, προκειμένου να γίνει μια συσχέτιση με ερωτήματα, συμπεράσματα, προτάσεις και χειρισμούς επί ίδιων ή ομοειδών ζητημάτων. Ακολούθως, δίδονται οι απαντήσεις συμμετεχόντων σε έρευνα η οποία διεξήχθη μέσω ερωτηματολογίου και εξάγονται συμπεράσματα. Τέλος, υλοποιείται σύγκριση επί των φορτίων εξωτερικού και εκτενής διαχρονική επισκόπηση επί των διακινούμενων φορτίων εξωτερικού και εσωτερικού, μέσω των λιμένων της Χώρας, προκειμένου να αποτυπωθεί παραστατικά η διαχρονική εικόνα των θαλάσσιων μεταφορών και ενδεχομένως να καταστεί χρήσιμο βοηθητικό εργαλείο λήψης αποφάσεων στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της αποδοτικότητας/ανθεκτικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας. Σημαντικότερα από τα συμπεράσματα/ευρήματα του ερευνητικού ερωτηματολογίου είναι ότι, οι θαλάσσιες μεταφορές προσδίδουν σημαντική αξία στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι επιχειρήσεις λαμβάνουν σημαντικά υπόψη τους την απρόσκοπτη ροή των θαλάσσιων μεταφορών, ώστε να καθορίσουν τα επίπεδα των αποθεμάτων τους και να επιτύχουν υψηλή απόκριση (responsiveness) προς τον πελάτη. Επίσης, ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων (ΝΜΑ), της ενίσχυσης της εφοδιαστικής αλυσίδας μέσω της ΝΜΑ και της ανάδειξης ορισμένων λιμένων ως κομβικών (hubs). Ταυτόχρονα, ότι υφίστανται δυνατότητες συντονισμού των υπόλοιπων μέσων μεταφοράς με τις θαλάσσιες μεταφορές και την ανάπτυξη των διατροπικών μεταφορών. Τέλος, από τη συγκριτική κατάταξη των λιμένων για τα φορτία εξωτερικού και τη διαχρονική επισκόπηση των φορτίων εσωτερικού και εξωτερικού, αποτυπώνεται η ένδειξη για πιθανό μεγάλο πλήθος εμπλεκόμενων λιμένων -λαμβάνοντας υπόψη τα μεγέθη των διακινούμενων φορτίων- καθώς και μικρή συμμετοχή λιμένων σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Τα επιμέρους ζητήματα, τα οποία σχετίζονται με τις θαλάσσιες μεταφορές/την εφοδιαστική αλυσίδα και ενδείκνυνται προς εξειδικευμένη έρευνα είναι πολυπληθή. Σημαντική είναι η πρόθεση μελλοντικής έρευνας για το αντικείμενο/έννοια που στο Κεφάλαιο_11 της παρούσας μελέτης τέθηκε και δόθηκε η ονομασία «Νοτιοανατολικό Τόξο Εφοδιαστικής Αλυσίδας (ΝΑΤΕΑ)» και περιλαμβάνει/συγκεντρώνει τις έννοιες/δράσεις/υποδομές των hubs, feeder vessels, intermodal transport, distribution centers - cross dock distribution centers, FCL, FTL, backhaul και land bridge. | el |
dc.format.extent | 567 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Θαλάσσιες μεταφορές | el |
dc.subject | Εφοδιαστική αλυσίδα | el |
dc.subject | Ναυτιλία μικρών αποστάσεων | el |
dc.subject | Διατροπικές μεταφορές | el |
dc.subject | Εμπορευματοκιβώτια | el |
dc.subject | Λιμάνια | el |
dc.subject | Φορτία | el |
dc.subject | Αποθέματα | el |
dc.subject | Χερσαία γέφυρα | el |
dc.subject | Τερματικοί σταθμοί | el |
dc.subject | Πολυτροπικές μεταφορές | el |
dc.subject | Βιωσιμότητα | el |
dc.subject | Ανθεκτικότητα | el |
dc.subject | Σημεία συμφόρησης | el |
dc.subject | Θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές | el |
dc.subject | Γενικό φορτίο | el |
dc.subject | Ξηρό χύδην φορτίο | el |
dc.subject | Υγρό χύδην φορτίο | el |
dc.subject | Χύδην φορτίο | el |
dc.subject | Hubs | el |
dc.subject | Feeder vessels | el |
dc.subject | Intermodal transport | el |
dc.subject | Distribution centers | el |
dc.subject | Cross dock distribution centers | el |
dc.subject | FCL | el |
dc.subject | FTL | el |
dc.subject | Backhaul | el |
dc.subject | Land bridge | el |
dc.subject | Maritime transport | el |
dc.subject | Logistics | el |
dc.subject | Supply chain | el |
dc.subject | Short sea shipping | el |
dc.subject | Ports | el |
dc.subject | Cargo | el |
dc.subject | Inventories | el |
dc.subject | Maritime logistics | el |
dc.subject | Maritime supply chain | el |
dc.subject | Containers | el |
dc.subject | Genera cargo | el |
dc.subject | Bulk cargo | el |
dc.subject | Liquid bulk | el |
dc.subject | Dry bulk | el |
dc.subject | Roll-on/roll-off | el |
dc.subject | Ro-Ro Ship | el |
dc.title | Οι θαλάσσιες μεταφορές από τη σκοπιά της εφοδιαστικής αλυσίδας | el |
dc.title.alternative | Maritime transport in the scope of supply chain | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Chalikias, Miltiadis | |
dc.contributor.committee | Zakopoulos, Vassilis | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής | el |
dc.contributor.master | Χρηματοοικονομική της Ναυτιλίας | el |
dc.description.abstracttranslated | This research aims to draw conclusions and indications so as to succeed the improvement and the strengthening of the efficiency and resilience of the supply chain through maritime transport. It initiates from the existing theoretical framework and it documents indicative existing bibliography, first on the supply chain, more specific on logistics and particularly on the maritime transport. Afterwards, it makes reference to some statistical data leading to maritime transport and to short sea shipping, so as to show some indications of the volume involved in these activities. Then, the research refers to some indicative other researches/studies of other researchers/scholars/authors, in order to make a correlation with questions, proposals and handling of the same or similar issues. Subsequently, conclusions are drawn by the answers of the participants of the survey that conducted through a questionnaire in the scope of this research. Finally, a comparison of international freight through Greek ports and an extensive overview of international and domestic cargoes through Greek ports are carried out, so as to document graphically the long-term trend of maritime transport and possibly become a useful supplemental decision-making tool, in the scope of strengthening the efficiency and the resilience of supply chain. The most important of the conclusions of the research questionnaire are that maritime transport offers significant value to the supply chain and also, that companies take seriously into account the uninterrupted performance of maritime transport, so as to define the needed level of inventories and to accomplish high levels of responsiveness to the customers. In addition, there are significant margins for the development of short sea shipping (SSS), for the reinforcement of the supply chain through SSS and for the development of certain ports as hubs. At the same time, it appears to exist the potential for coordination of maritime transport with the other forms/modes of transport and of the development of intermodal transport. Finally, the comparative ranking of the ports concerning international freight and the overview of domestic and international freight, indicate the possibility that the number of ports involved might be large -taking into account the specific volume of freight transferred- and that a few ports participate in the transfer of containerized cargoes. There are numerous related subjects that refer to maritime transport and supply chain and further specialized research could be conducted. High is the intention of performance of future research on the subject that was raised in the Chapter 11 of the current research and entitled “Southeastern Arc of the Supply Chain (SEASC)”, including the elements/actions/infrastructure of hubs, feeder vessels, intermodal transport, distribution centers - cross dock distribution centers, FCL, FTL, backhaul and land bridge. | el |