Εμφάνιση απλής εγγραφής

Οι θαλάσσιες μεταφορές από τη σκοπιά της εφοδιαστικής αλυσίδας

dc.contributor.advisorΑρτίκης, Παναγιώτης
dc.contributor.authorΓκιρκίζας, Θωμάς
dc.date.accessioned2023-06-28T07:40:35Z
dc.date.available2023-06-28T07:40:35Z
dc.date.issued2023-06-14
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4543
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4381
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας, είναι η εξαγωγή συμπερασμάτων και ενδείξεων για τη βελτίωση/ενίσχυση της αποδοτικότητας και ανθεκτικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας μέσω των θαλάσσιων μεταφορών. Η έρευνα, εφορμά από το υπάρχον θεωρητικό πλαίσιο, αποτυπώνοντας συναφή υπάρχουσα βιβλιογραφία επί της εφοδιαστικής αλυσίδας, έπειτα επί της εφοδιαστικής πιο εξειδικευμένα και κατόπιν επί των θαλάσσιων μεταφορών πιο ειδικά. Στη συνέχεια, κάνει αναφορά σε ορισμένα στατιστικά στοιχεία καταλήγοντας στις θαλάσσιες μεταφορές και στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων, ώστε να δώσει μια πρώτη ένδειξη της τάξης των μεγεθών τα οποία υφίστανται. Έπειτα, αποτυπώνονται ορισμένες ενδεικτικές σχετιζόμενες έρευνες/μελέτες άλλων ερευνητών/μελετητών/συγγραφέων, προκειμένου να γίνει μια συσχέτιση με ερωτήματα, συμπεράσματα, προτάσεις και χειρισμούς επί ίδιων ή ομοειδών ζητημάτων. Ακολούθως, δίδονται οι απαντήσεις συμμετεχόντων σε έρευνα η οποία διεξήχθη μέσω ερωτηματολογίου και εξάγονται συμπεράσματα. Τέλος, υλοποιείται σύγκριση επί των φορτίων εξωτερικού και εκτενής διαχρονική επισκόπηση επί των διακινούμενων φορτίων εξωτερικού και εσωτερικού, μέσω των λιμένων της Χώρας, προκειμένου να αποτυπωθεί παραστατικά η διαχρονική εικόνα των θαλάσσιων μεταφορών και ενδεχομένως να καταστεί χρήσιμο βοηθητικό εργαλείο λήψης αποφάσεων στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της αποδοτικότητας/ανθεκτικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας. Σημαντικότερα από τα συμπεράσματα/ευρήματα του ερευνητικού ερωτηματολογίου είναι ότι, οι θαλάσσιες μεταφορές προσδίδουν σημαντική αξία στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι επιχειρήσεις λαμβάνουν σημαντικά υπόψη τους την απρόσκοπτη ροή των θαλάσσιων μεταφορών, ώστε να καθορίσουν τα επίπεδα των αποθεμάτων τους και να επιτύχουν υψηλή απόκριση (responsiveness) προς τον πελάτη. Επίσης, ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων (ΝΜΑ), της ενίσχυσης της εφοδιαστικής αλυσίδας μέσω της ΝΜΑ και της ανάδειξης ορισμένων λιμένων ως κομβικών (hubs). Ταυτόχρονα, ότι υφίστανται δυνατότητες συντονισμού των υπόλοιπων μέσων μεταφοράς με τις θαλάσσιες μεταφορές και την ανάπτυξη των διατροπικών μεταφορών. Τέλος, από τη συγκριτική κατάταξη των λιμένων για τα φορτία εξωτερικού και τη διαχρονική επισκόπηση των φορτίων εσωτερικού και εξωτερικού, αποτυπώνεται η ένδειξη για πιθανό μεγάλο πλήθος εμπλεκόμενων λιμένων -λαμβάνοντας υπόψη τα μεγέθη των διακινούμενων φορτίων- καθώς και μικρή συμμετοχή λιμένων σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Τα επιμέρους ζητήματα, τα οποία σχετίζονται με τις θαλάσσιες μεταφορές/την εφοδιαστική αλυσίδα και ενδείκνυνται προς εξειδικευμένη έρευνα είναι πολυπληθή. Σημαντική είναι η πρόθεση μελλοντικής έρευνας για το αντικείμενο/έννοια που στο Κεφάλαιο_11 της παρούσας μελέτης τέθηκε και δόθηκε η ονομασία «Νοτιοανατολικό Τόξο Εφοδιαστικής Αλυσίδας (ΝΑΤΕΑ)» και περιλαμβάνει/συγκεντρώνει τις έννοιες/δράσεις/υποδομές των hubs, feeder vessels, intermodal transport, distribution centers - cross dock distribution centers, FCL, FTL, backhaul και land bridge.el
dc.format.extent567el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΘαλάσσιες μεταφορέςel
dc.subjectΕφοδιαστική αλυσίδαel
dc.subjectΝαυτιλία μικρών αποστάσεωνel
dc.subjectΔιατροπικές μεταφορέςel
dc.subjectΕμπορευματοκιβώτιαel
dc.subjectΛιμάνιαel
dc.subjectΦορτίαel
dc.subjectΑποθέματαel
dc.subjectΧερσαία γέφυραel
dc.subjectΤερματικοί σταθμοίel
dc.subjectΠολυτροπικές μεταφορέςel
dc.subjectΒιωσιμότηταel
dc.subjectΑνθεκτικότηταel
dc.subjectΣημεία συμφόρησηςel
dc.subjectΘαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορέςel
dc.subjectΓενικό φορτίοel
dc.subjectΞηρό χύδην φορτίοel
dc.subjectΥγρό χύδην φορτίοel
dc.subjectΧύδην φορτίοel
dc.subjectHubsel
dc.subjectFeeder vesselsel
dc.subjectIntermodal transportel
dc.subjectDistribution centersel
dc.subjectCross dock distribution centersel
dc.subjectFCLel
dc.subjectFTLel
dc.subjectBackhaulel
dc.subjectLand bridgeel
dc.subjectMaritime transportel
dc.subjectLogisticsel
dc.subjectSupply chainel
dc.subjectShort sea shippingel
dc.subjectPortsel
dc.subjectCargoel
dc.subjectInventoriesel
dc.subjectMaritime logisticsel
dc.subjectMaritime supply chainel
dc.subjectContainersel
dc.subjectGenera cargoel
dc.subjectBulk cargoel
dc.subjectLiquid bulkel
dc.subjectDry bulkel
dc.subjectRoll-on/roll-offel
dc.subjectRo-Ro Shipel
dc.titleΟι θαλάσσιες μεταφορές από τη σκοπιά της εφοδιαστικής αλυσίδαςel
dc.title.alternativeMaritime transport in the scope of supply chainel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeChalikias, Miltiadis
dc.contributor.committeeZakopoulos, Vassilis
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικήςel
dc.contributor.masterΧρηματοοικονομική της Ναυτιλίαςel
dc.description.abstracttranslatedThis research aims to draw conclusions and indications so as to succeed the improvement and the strengthening of the efficiency and resilience of the supply chain through maritime transport. It initiates from the existing theoretical framework and it documents indicative existing bibliography, first on the supply chain, more specific on logistics and particularly on the maritime transport. Afterwards, it makes reference to some statistical data leading to maritime transport and to short sea shipping, so as to show some indications of the volume involved in these activities. Then, the research refers to some indicative other researches/studies of other researchers/scholars/authors, in order to make a correlation with questions, proposals and handling of the same or similar issues. Subsequently, conclusions are drawn by the answers of the participants of the survey that conducted through a questionnaire in the scope of this research. Finally, a comparison of international freight through Greek ports and an extensive overview of international and domestic cargoes through Greek ports are carried out, so as to document graphically the long-term trend of maritime transport and possibly become a useful supplemental decision-making tool, in the scope of strengthening the efficiency and the resilience of supply chain. The most important of the conclusions of the research questionnaire are that maritime transport offers significant value to the supply chain and also, that companies take seriously into account the uninterrupted performance of maritime transport, so as to define the needed level of inventories and to accomplish high levels of responsiveness to the customers. In addition, there are significant margins for the development of short sea shipping (SSS), for the reinforcement of the supply chain through SSS and for the development of certain ports as hubs. At the same time, it appears to exist the potential for coordination of maritime transport with the other forms/modes of transport and of the development of intermodal transport. Finally, the comparative ranking of the ports concerning international freight and the overview of domestic and international freight, indicate the possibility that the number of ports involved might be large -taking into account the specific volume of freight transferred- and that a few ports participate in the transfer of containerized cargoes. There are numerous related subjects that refer to maritime transport and supply chain and further specialized research could be conducted. High is the intention of performance of future research on the subject that was raised in the Chapter 11 of the current research and entitled “Southeastern Arc of the Supply Chain (SEASC)”, including the elements/actions/infrastructure of hubs, feeder vessels, intermodal transport, distribution centers - cross dock distribution centers, FCL, FTL, backhaul and land bridge.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές