dc.contributor.advisor | Φραγκιαδάκης, Νικόλαος | |
dc.contributor.author | Ντούρου, Σταυρούλα | |
dc.date.accessioned | 2023-09-25T07:03:58Z | |
dc.date.available | 2023-09-25T07:03:58Z | |
dc.date.issued | 2023-07-20 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5124 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4962 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί προϊόν βιβλιογραφικής μελέτης περιπτώσεων, με θέμα τη μελέτη του δείκτη EEDI καθώς και την εφαρμογή του σε διάφορους τύπους πλοίων. Στον πρόλογο γίνεται μια σύντομη παρουσίαση του θέματος και στο κύριο μέρος, το οποίο αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια, γίνεται η εκτενής και πλήρης παρουσίασή του. Ειδικότερα, στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας γίνεται η αναφορά σχετικά με τα περιβαλλοντικά ζητήματα και τους διεθνείς κανονισμούς σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ γίνεται και η εισαγωγή του δείκτη σχεδίασης ενεργειακής απόδοσης. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται η εισαγωγή της έννοιας της ενεργειακής αποδοτικότητας, ενώ παρουσιάζονται τα τεχνολογικά και τα λειτουργικά μέτρα βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας. Επιπλέον, γίνεται παρουσίαση του Σχεδίου Διαχείρισης Ενεργειακής Αποδοτικότητας. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνονται οι αναλυτικοί υπολογισμοί των τιμών του δείκτη EEDI για διάφορες περιπτώσεις πλοίων και πιο συγκεκριμένα για επιβατηγό πλοίο με υβριδικό σύστημα πρόωσης, για δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου με υβριδικό σύστημα πρόωσης, με σύστημα εκ νέου υγροποίησης, με σύστημα τουρμπίνας ατμοστροβίλου και για εμπορικό πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου. Τέλος, στο τέταρτο κεφάλαιο της εργασίας παραθέτονται τα συμπεράσματα και οι μελλοντικές προτάσεις. | el |
dc.format.extent | 85 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ενεργειακή αποδοτικότητα | el |
dc.subject | Εκπομπές ρύπων | el |
dc.subject | Κατανάλωση καυσίμου | el |
dc.subject | Ταχύτητα | el |
dc.subject | Δείκτης EEDI | el |
dc.title | Εφαρμογή του δείκτη EEDI σε διάφορους τύπους πλοίων - Μελέτη περιπτώσεων | el |
dc.title.alternative | Application of EEDI index to various types of ships - Case study | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Mazarakos, Thomas | |
dc.contributor.committee | Pagonis, Dimitris Nikos | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών | el |
dc.description.abstracttranslated | This thesis is the product of a bibliographic case study on the study of the EEDI index as well as its application to various types of ships. In the prologue there is a brief presentation of the subject and in the main part, which consists of four chapters, there is an extensive and complete presentation of it. In particular, in the first chapter of the thesis, environmental issues and international regulations regarding environmental protection are reported, while the energy efficiency design index is also introduced. In the second chapter, the concept of energy efficiency is introduced, while the technological and operational measures to improve energy efficiency are presented. In addition, the Ship Energy Efficiency Management Plan is presented. In the third chapter, the detailed calculations of the values of the EEDI index are made for various cases of ships, for liquefied natural gas tanker with a hybrid propulsion system(diesel-electric), with a re-liquefaction system as well as with a steam turbine system and for a commercial bulk carrier. Finally, the conclusions and future proposals are presented in the fourth chapter of the work. | el |