Πληροφοριακά Συστήματα στη Διοίκηκηση των Μονάδων Υγείας του Ε.Σ.Υ -Μελέτη Περίπτωσης της Πλατφόρμας Συνεργασίας MS TEAMS-OFFICE 365 στο Γενικό Νοσοκομείο-Κέντρο Υγείας Ικαρίας
Information Systems in the Administration of the Health Units of E.S.Y.-Case Study Of the Collaboration Platform MS TEAMS-OFFICE 365 at the General Hospital-Health Center of Ikaria
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Ξυδάκη, Ελένη
Ημερομηνία
2023-09-15Επιβλέπων
Psaromiligkos, IoannisΛέξεις-κλειδιά
Νοσοκομεία ; MS Teams ; Office 365 ; Πληροφοριακά συστήματα ; Κέντρα υγείας ; Modern Information Systems ; Hospitals ; Healthcare facilitiesΠερίληψη
Εισαγωγή: Τα σύγχρονα συστήματα πληροφοριών νοσοκομείων και άλλων μονάδων υγείας (Πληροφορικά Συστήματα, ΠΣ), αποτελούν μείζον θέμα συζήτησης τις τελευταίες δυο δεκαετίες. Τείνουν να είναι ολοκληρωμένα και εξειδικευμένα πληροφοριακά συστήματα που έχουν σχεδιαστεί για τη διαχείριση των διοικητικών, επικοινωνιακών, οικονομικών και κλινικών πτυχών των νοσοκομείων και των εγκαταστάσεων υγειονομικής περίθαλψης.
Σκοπός: Σκοπός της μελέτης είναι να προτείνει ένα μοντέλο επικοινωνίας και συνεργασίας του προσωπικού μιας Μονάδας Υγείας (στο Γενικό Νοσοκομείο -Κέντρο Υγείας Ικαρίας) με τη χρήση νέων τεχνολογιών και πιο συγκεκριμένα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας MS Teams.
Μεθοδολογία: Πραγματοποιήθηκε μια μελέτη μικτής μεθοδολογίας. Αρχικά μέσω της μελέτης της βιβλιογραφίας και του νομικού πλαισίου που διέπει τη μονάδα υγείας που θα συμμετάσχει στη μελέτη, και στη συνέχεια μέσω συνεντεύξεων. Η παρούσα έρευνα θεωρείται μια μελέτη περίπτωσης και πραγματοποιήθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο-Κέντρο Υγείας Ικαρίας, με εστίαση στην καταγραφή των διοικητικών/οργανωτικών αναγκών της μονάδας υγείας αυτής, σε δύο επίπεδα: α) Όσον αφορά στη διεκπεραίωση των εσωτερικών λειτουργιών/υπηρεσιών της μονάδας υγείας και β) όσον αφορά στη διεκπεραίωση των λειτουργιών/υπηρεσιών μεταξύ της μονάδας αυτής και άλλων φορέων/μονάδων που συνεργάζονται.
Αποτελέσματα: Η παρούσα μελέτη κατέγραψε τις υφιστάμενες διαδικασίες και ανάγκες σε μια τέτοια δομή, τους εμπλεκόμενους φορείς, όργανα, διευθύνσεις και τομείς, ενώ στη συνέχεια χαρτογράφησε τα μέσα και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για τη διαπεραίωση αυτών. Έπειτα, εντόπισε τις ανάγκες που δεν καλύπτονται επιτυχώς ή τα εμπόδια και προβλήματα που προκύπτουν και χρήζουν βελτίωσης, σε επίπεδο επικοινωνίας και συνεργασίας-διοίκησης. Τέλος, αξιολόγησε τις παρούσες γνώσεις για την πλατφόρμα Teams, καθώς και την πρόθεση για χρήση και ένταξη του στο καθημερινό πλαίσιο διαχείρισης και επικοινωνίας του νοσοκομείου. Παρότι οι συμμετέχοντες δε γνώριζαν την εν λόγω πλατφόρμα, έδειξαν πολύ θετική στάση για την εφαρμογή της και αποδοχή της στο εργασιακό τους περιβάλλον.
Συμπεράσματα: Φάνηκε ότι υπάρχουν ποικίλες ανάγκες επικοινωνίας και διοίκησης του νοσοκομείου που δεν καλύπτονται επαρκώς και το Teams θα μπορούσε να αποτελέσει μια πλατφόρμα αποτελεσματικής επικοινωνίας και διοίκησης.
Λέξεις κλειδιά: νοσοκομεία, κέντρο υγείας, MS Teams, Office 365, πληροφοριακά συστήματα
Περίληψη
Introduction: Modern Information Systems (IS) in hospitals and other healthcare facilities have been a major topic of discussion in the last two decades. They tend to be integrated and specialized IS, designed to manage the administrative, communication, financial and clinical aspects of hospitals and healthcare facilities.
Aim: Aim of this study is to propose a communication and collaboration model for the staff of a Health Unit (at the General Hospital - Ikaria Health Center) using new technologies, more specifically the MS Teams electronic platform.
Methodology: A mixed methods study was conducted. Initially, through literature review and the review of the legal framework governing the health unit that will participate in the study, and then through interviews. The present study is considered a case study and was carried out at the General Hospital-Health Center of Ikaria, with focus on recording the administrative/organizational needs of this health unit, on two levels: a) Regarding the processing of the internal functions/services of the health unit and b) regarding the processing of functions/services between this unit and other cooperating bodies/units.
Results: The present study recorded the existing processes and needs in the targeted structure, the involved bodies, institutions, departments and sectors, while then mapping the means and tools used to carry them out. It then identified the needs that are not being met or the obstacles and problems that arise and need fixing, at a communicational and co-operational – managemental level. Finally, it evaluated the current knowledge about the MS Teams platform, as well as the intention to use and integrate it into the daily management and communication context of the hospital. Although the participants were not aware of the platform in question, they showed a very positive attitude towards its application and acceptance in their work environment.
Conclusions: It appeared that there are a variety of hospital communication and administration needs that are not adequately met and MS Teams could be a platform than can effectively cover those needs.
Key Words: hospitals, health center, MS Teams, Office 365, information system