dc.contributor.advisor | Γεωργούλης, Γεώργιος | |
dc.contributor.advisor | Nikitakos, Nikitas | |
dc.contributor.author | Γιαννιώτη, Αικατερίνη | |
dc.date.accessioned | 2021-03-31T10:07:33Z | |
dc.date.available | 2021-03-31T10:07:33Z | |
dc.date.issued | 2021-02 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/518 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-369 | |
dc.description.abstract | Η ναυτιλία από τα πολύ πρώιμα χρόνια αποτελεί μία από τις κυριότερες εμπορικές και όχι μόνο δραστηριότητες του ανθρώπου. Από την εξέλιξη της κοινωνίας και επί το ειδικότερο της τεχνολογίας, φυσικό είναι ότι δεν θα μπορούσε να απουσιάσει και ο εν λόγω κλάδος, αν και όπως θα δούμε στην ανάπτυξη του θέματος, υπήρξαν μεγάλα χρονικά διαστήματα όπου η εξέλιξη της
ναυσιπλοΐας δεν ήταν παράλληλη με τα άλματα που έκαναν άλλοι τομείς της τεχνολογίας. Η φυσική διαμόρφωση το πλανήτη μας, από τους παλαιότατους χρόνους, έδωσε πρωτεύουσα σημασία στο θαλάσσιο μέσο μεταφοράς. Τα τρία τέταρτα της επιφάνειας της γης περίπου καλύπτονται από θάλασσες και λίμνες. Με εξαίρεση τις περιοχές των δύο γεωγραφικών πόλων, είναι δυνατή η θαλάσσια μεταφορά επιβατών και αγαθών σε οποιαδήποτε απόσταση και σε οποιοδήποτε σημείο της υδρογείου που είναι προσιτό από τη θάλασσα και επιπλέον και μέσω ποταμών , διωρύγων και λιμνών. Τα πλοία ως γνωστόν διέσχιζαν τις θάλασσες από τους προϊστορικούς χρόνους. Αντίθετα η ανάπτυξη και η ευρεία χρήση των χερσαίων μεταφορικών μέσων άρχισε να γίνεται σημαντική για την οικονομία μόνο από την εποχή του ατμού και έπειτα. Εξάλλου ακόμα και σήμερα, μόνον χάρη στην ύπαρξη του εμπορικού πλοίου είναι τεχνικά και οικονομικά δυνατή η μαζική μεταφορά αγαθών. Ως επαλήθευση και συνέπεια των προαναφερόμενων, τουλάχιστον τα τέσσερα πέμπτα του διεθνούς εμπορίου διεξάγονται από την εμπορική ναυτιλία. Από τους πρώτους κιόλας τολμηρούς θαλασσοπόρους μέχρι και τον σύγχρονο ναυτικό, ο σκοπός του ταξιδιού παραμένει ο ίδιος. Να μπορεί να φθάσει το σκάφος, το πλήρωμα και το εμπόρευμα που βρίσκεται στα αμπάρια, στον προσδιορισμένο προορισμό με ασφάλεια και κατά
το δυνατόν με τον συντομότερο τρόπο. Με την πάροδο των αιώνων, τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν για την επίτευξη αυτού του
σκοπού είναι πολλά και η εξέλιξή τους εντυπωσιακή. Στην παρούσα εργασία θα ασχοληθούμε κυρίως με την διαχρονική εξέλιξη του εξοπλισμού και της επάνδρωσης του πιο νευραλγικού τμήματος του πλοίου, την γέφυρα ναυσιπλοΐας (Navigation bridge).
Η φύση του αντικειμένου είναι τέτοια, που σφαιρική της και σε βάθος αντιμετώπιση αναπόφευκτα θα πάρει μεγάλη έκταση. Γι’ αυτό τον λόγο θα καταβληθεί προσπάθεια να μην υπάρχει εμβάθυνση σε αμιγώς τεχνικά θέματα και αναλύσεις του τεχνολογικού εξοπλισμού της γέφυρας. | el |
dc.format.extent | 252 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Γέφυρα πλοίου | el |
dc.subject | Ναυτιλία | el |
dc.subject | Ιστορική εξέλιξη | el |
dc.subject | Navigation | el |
dc.subject | Nautical instruments | el |
dc.subject | Ναυτικά όργανα | el |
dc.subject | Bridge team management | el |
dc.subject | Navigation bridge | el |
dc.subject | Bridge | el |
dc.title | Η ιστορική εξέλιξη της γέφυρας εμπορικού πλοίου | el |
dc.title.alternative | The historical revolution of the commercial ship bridge | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Παπουτσιδάκης, Μιχαήλ | |
dc.contributor.committee | Drosos, Christos | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής | el |
dc.contributor.master | Νέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις Μεταφορές | el |
dc.description.abstracttranslated | Shipping from the very early years is one of the main commercial and not only human activities. From the evolution of society and especially of technology, it is natural that this industry could not be absent, although as we will see in the development of the subject, there have been long periods where the evolution of navigation was not parallel to the leaps made by other fields of
technology. The natural formation of our planet, since ancient times, has given primary importance to the means of maritime transport. About three quarters of the earth's surface is covered by seas and lakes. With the exception of the areas of the two geographical poles, it is possible to transport passengers and goods by sea at any distance and in any part of the globe that is accessible from the sea and in addition through rivers, canals and lakes. Ships have been known to cross the seas since prehistoric times. On the contrary, the development and widespread use of land transport began to become important to the economy only from the steam age onwards. After all, even today, only thanks to the existence of the merchant ship is the mass transportation of goods technically and economically possible. As a verification and consequence of the above, at least four-fifths of the international trade is carried out by merchant shipping. From the pioneers daring seafarers to the modern navy, the purpose of the voyage remains the same. To be able to reach the boat, the crew and the goods in the hold, to the designated destination safely and as quickly as possible. Over the centuries, the means used to achieve this goal are many and their evolution is
impressive. In the present work we will deal mainly with the time evolution of the equipment and the manning of the most crucial part of the ship, the Navigation Bridge. The nature of the object is such that its global and in-depth treatment will inevitably take on
a large extent. For this reason, an effort will be made not to delve into purely technical issues and analyzes of the technological equipment of the bridge. | el |