dc.contributor.advisor | MOUSTRIS, KONSTANTINOS | |
dc.contributor.author | Μυλωνάς, Γεώργιος | |
dc.date.accessioned | 2023-10-23T07:55:26Z | |
dc.date.available | 2023-10-23T07:55:26Z | |
dc.date.issued | 2023-10-11 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5432 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5269 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την συνεισφορά της ναυτιλίας στην ατμοσφαιρική ρύπανση καθώς και στην υπερθέρμανση του πλανήτη μας. Οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από την ναυτιλία, σε ολόκληρο τον πλανήτη, συντελεί σε μια γεωμετρικά αυξανόμενη ανησυχία. Θα μελετήσουμε τους τρόπους σχετικά με την απανθρακοποίηση των καυσαερίων των πλοίων ώστε να μειωθούν τα αέρια του θερμοκηπίου που αυξάνουν την μέση θερμοκρασία του πλανήτη μας. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) έχει θέσει ως στόχο 40% έως το 2030 και κατά 70% έως το 2050 τη μείωση των εκπομπών CO2 προερχόμενες από τη ναυτιλία σε σύγκριση με τις μετρήσεις ρύπων του 2008. Στην 4η Μελέτη Αερίων του Θερμοκηπίου (4th Green House Gas Study 2020), ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός – ΙΜΟ, υπολόγισε ότι η συνολική ναυτιλία παρήγαγε 1.056 εκατομμύρια τόνους CO2 το 2018, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 2,89% των συνολικών παγκόσμιων ανθρωπογενών εκπομπών CO2 για εκείνο το έτος αυξημένες κατά 10% από το 2012 έως το 2018. Το αποτέλεσμα ήταν να δεσμευτούν για μια πιο πράσινη ναυτιλία. Δηλαδή να μειωθεί η εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου μέσω της ενίσχυσης των πλοίων για μια καλύτερη ενεργειακή απόδοση. Ο στόχος για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα προερχόμενες από τα καυσαέρια των πλοίων έως το 2050 αποτελεί πρόκληση. Επιβάλλεται να εφαρμοστεί στα πλοία ο Δείκτης Πλοίων Ενεργειακής Απόδοσης (ΕΕΧΙ) για την παρακολούθηση της προόδου του εγχειρήματος αυτού και ο Δείκτης Έντασης Άνθρακα (CII). Επίσης επιβάλλεται η μετάβαση από τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα που χρησιμοποιούν σήμερα τα πλοία σε μια νέα εποχή με χρήση βιοκαυσίμων και εναλλακτικών καυσίμων με μειωμένο ή μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα και λοιπών αέριων ρύπων όπως SOX, NOX, και PM. | el |
dc.format.extent | 110 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ναυτιλία | el |
dc.subject | Ατμοσφαιρική ρύπανση | el |
dc.subject | Εκπομπές αερίων θερμοκηπίου | el |
dc.subject | Απανθρακοποίηση | el |
dc.subject | Διοξείδιο του άνθρακα | el |
dc.subject | Βιοκαύσιμα | el |
dc.subject | Δείκτης έντασης άνθρακα | el |
dc.subject | CII | el |
dc.subject | Δείκτης ενεργειακής απόδοσης πλοίων | el |
dc.subject | EEXI | el |
dc.title | Πρόταση για μηδενικές εκπομπές CO2 από την ναυτιλία μέχρι το έτος 2050 | el |
dc.title.alternative | Proposal for zero CO2 emissions from shipping by the year 2050 | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Zafirakis, Dimitrios | |
dc.contributor.committee | Spyropoulos, Georgios | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
dc.description.abstracttranslated | The present dissertation examines the contribution of shipping at the air pollution and the overheating of our planet as well. Green House Gases (GHG) emissions are producing from the international maritime are a big concern. Methods of decarbonization ships exhaust gases been examine in order to be reduced the GHG which overheating our planet. International Maritime Organization (IMO) has set an ambitious target which is the reduction of CO2 emissions coming from the shipping at least 40% until 2030 and 70% until 2050 compared the 2008 levels. According to IMO at 4th Green House Gas Study 2020, evaluate that shipping in total produced 1.056 million tones CO2 on 2018, value which represents the 2,89% of the total anthropogenic CO2 for that year, value which from 2012 till 2018 increased about 10%. Consequently, IMO is committed towards a global approach in order to raise the energy efficiency of the ships and the measures for the reduction of GHG. The proposal for zero carbon dioxide emissions coming from ships until 20250 is a challenge. It is mandatory to be implemented the Energy Efficiency Existing Indicator (EEXI) in order to monitor the progress of this factor and the Carbon Intensity Indicator (CII). It is mandatory a new era to come and change the usage of bunkering fuels from traditional fossil fuels into biofuels and alternative zero carbon fuels without producing air pollutants like SOX, NOX, and PM. | el |