Διαδραστική οπτικοποίηση αλγορίθμων γράφων σε περιβάλλον παιχνιδιού
Interactive visualization of graph algorithms in a game environment
Λέξεις-κλειδιά
Γράφοι ; Μοντελοποίηση προβλημάτων ; Πληροφορική ; Εκπαίδευση ; Οπτικοποίηση ; Εκπαιδευτικά προγράμματα ; Εκπαιδευτικά παιχνίδια ; Αναζήτηση πρώτα κατά βάθος (DFS) ; Αναζήτηση πρώτα κατά πλάτος (BFS) ; Unity ; Παραστατική οπτικοποίηση ; Κίνητρο ; ΔιδασκαλίαΠερίληψη
Οι γράφοι αποτελούν ένα ισχυρό εργαλείο μοντελοποίησης προβλημάτων. Έχει αναπτυχθεί ένας ιδιαίτερος τομέας της πληροφορικής για τη μελέτη τους. Το γεγονός αυτό αποτελεί το κίνητρο για την ανάπτυξη σχετικών προγραμμάτων εκπαίδευσης. Η οπτικοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την αύξηση της αποδοτικότητας της διδασκαλίας. Τα εκπαιδευτικά παιχνίδια είναι χαρακτηριστική έκφραση της οπτικοποίησης της εκπαίδευσης. Στην παρούσα εργασία επιχειρήθηκε η οπτικοποίηση δύο βασικών αλγορίθμων γράφων: της αναζήτησης πρώτα κατά βάθος (Depth firsrt Search – DFS) και της αναζήτησης πρώτα κατά πλάτος (Breadth first Search – BFS). Χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα ανάπτυξης παιχνιδιών Unity. Μέσα από τη διαδικασία ανάπτυξης φάνηκε ότι το εκπαιδευτικό παιχνίδι μπορεί να συμβάλει στην παραστατική οπτικοποίηση των μαθημάτων.
Περίληψη
Graphs are a powerful problem modeling tool. A special field of computer science has been developed for their study. This fact is the motivation for the development of relevant training programs. The visualization of educational material is an important factor in increasing the efficiency of teaching. Educational games are a typical expression of the visualization of education. In this work, the visualization of two basic graph algorithms was attempted: Depth first Search (DFS) and Breadth first Search (BFS). Unity game development platform was used. Through the development process, it was seen that the educational game can contribute to the practical visualization of the lessons.