Show simple item record

Σχεδιασμός καινοτόμου συστήματος εξυπηρέτησης του πληθυσμού από τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών των νοσοκομείων

dc.contributor.advisorΝταλιάνης, Κλήμης
dc.contributor.authorΠιέτρη, Ιουστίνη
dc.date.accessioned2023-10-23T10:21:36Z
dc.date.available2023-10-23T10:21:36Z
dc.date.issued2023-10-17
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5446
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5283
dc.description.abstractΕισαγωγή: Τα τμήματα επειγόντων περιστατικών (ΤΕΠ) αποτελούν σημαντικό κόμβο στο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης με ιδιαίτερες προκλήσεις και απρόβλεπτες συνέπειες, όπως η αύξηση του χρόνου αναμονής και της δυσαρέσκειας των ασθενών. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση της άποψης των χρηστών υπηρεσιών υγείας για την ύπαρξη ηλεκτρονικής εφαρμογής όπου θα παρέχει πληροφορίες για το χρόνο αναμονής στα ΤΕΠ, τις διαθέσιμες ιατρικές ειδικότητες ανά νοσοκομείο και την καθοδήγηση σε επείγουσα περιστατικά. Υλικό και Μέθοδος: Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν 121 ασθενείς-χρήστες των υπηρεσιών υγείας στη περιοχή της Αττικής ανεξαρτήτου ηλικίας και φύλου. Η έρευνα διεξήχθη κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου του 2023. Πρόκειται για δείγμα ευκολίας. Για τη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων σχεδιάστηκε ειδικό ερωτηματολόγιο ύστερα από μελέτη της βιβλιογραφίας και αντίστοιχων ερευνών. Για την ανάλυση χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα SPSS 26.0. Αποτελέσματα: Το δείγμα αποτελείται από 121 άτομα με μέση ηλικία τα 41 έτη (SD=12,7 έτη). Το 83,5% των συμμετεχόντων πίστευε ότι μια τέτοια εφαρμογή θα προσέφερε άλλα οφέλη στους ασθενείς. Ο χρόνος αναμονής για την εξέταση και ο χρόνος αναμονής από τη διαλογή μέχρι την ειδικότητα που χρειάζονταν βρέθηκαν να σχετίζονται ανεξάρτητα με τη βαθμολογία ικανοποίησης των συμμετεχόντων. Πιο συγκεκριμένα, ο μεγαλύτερος χρόνος αναμονής για εξέταση σχετιζόταν με σημαντικά λιγότερη ικανοποίηση. Ο μεγαλύτερος χρόνος αναμονής από τη διαλογή μέχρι την ειδικότητα που χρειάζονταν σχετιζόταν με σημαντικά λιγότερη ικανοποίηση. Μόνο η ηλικία βρέθηκε να σχετίζεται σημαντικά με την ύπαρξη άλλων οφελών στους ασθενείς (εκτός από τη μείωση του χρόνου αναμονής). Συγκεκριμένα, όσο μεγαλύτεροι σε ηλικία ήταν οι συμμετέχοντες, τόσο μικρότερη ήταν η πιθανότητα να θεωρούν ότι υπάρχουν και άλλα οφέλη εκτός από τη μείωση του χρόνου αναμονής από μια τέτοια εφαρμογή. Συμπεράσματα: Οι περισσότεροι συμμετέχοντες θεωρούν ότι η εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογιών για το ΤΕΠ έχει σημαντικά οφέλη και βοηθάει στη μείωση του χρόνου αναμονής και στην καλύτερη εξυπηρέτηση τους ανάλογα με την πάθηση και την ειδικότητα του ιατρού στην οποία απευθύνονται.el
dc.format.extent78el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΤμήμα Επειγόντων Περιστατικώνel
dc.subjectΤΕΠel
dc.subjectΙκανοποίηση ασθενώνel
dc.subjectΕφαρμογή για κινητές συσκευέςel
dc.subjectΤεχνολογίαel
dc.titleΣχεδιασμός καινοτόμου συστήματος εξυπηρέτησης του πληθυσμού από τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών των νοσοκομείωνel
dc.title.alternativeDesigning an innovative system for serving the population in Hospital Emergency Departmentsel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΚομισόπουλος, Φαίδων
dc.contributor.committeeΚυτάγιας, Χρήστος
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔημόσια Διοίκηση – Δημόσιο Μάνατζμεντel
dc.description.abstracttranslatedBackground: Emergency departments (EDs) are an important department in the healthcare system with particular challenges and unforeseen consequences, such as increased waiting times and patient dissatisfaction. Aim: The aim of the present study was to explore the opinion of health service users on the existence of an electronic application that will provide information on the waiting time in the emergency room, the available medical specialties per hospital and guidance in emergency cases. Material and Method: The sample of the study consisted of 121 patients-users of health services in the Attica region, regardless of age and gender. The survey was conducted between January and February 2023. This is a convenience sample. For the collection of the research data, a special questionnaire was designed after a study of the literature and corresponding researches. The statistical program SPSS 26.0 was used for the analysis. Results: The sample consists of 121 subjects with a mean age of 41 years (SD=12.7 years). 83.5% of participants believed that such an application would provide other benefits to patients. Waiting time for examination and waiting time from screening to specialty needed were found to be independently associated with participant satisfaction scores. More specifically, longer waiting time for examination was associated with significantly less satisfaction. Longer waiting time from triage to specialty needed was associated with significantly less satisfaction. Only age was found to be significantly associated with the existence of other patient benefits (apart from reduced waiting time). Specifically, the older the participants were, the less likely they were to think there were other benefits besides reducing wait time from such an app. Conclusion: Most participants consider that the application of innovative technologies for the TEP has significant benefits and helps to reduce the waiting time and to provide them with better service depending on the condition and the specialty of the doctor they are referring to.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές