dc.contributor.advisor | MOUSTRIS, KONSTANTINOS | |
dc.contributor.author | Θάνος, Κωνσταντίνος | |
dc.date.accessioned | 2023-10-24T13:41:38Z | |
dc.date.available | 2023-10-24T13:41:38Z | |
dc.date.issued | 2023-10-11 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5471 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5308 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται μελέτη του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος εντός της καμπίνας ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος. Πιο συγκεκριμένα, αναζητούνται οι συγκεντρώσεις των αιωρούμενων σωματιδίων PM1.0, PM2.5 και PM10.0 εντός του αυτοκινήτου κατά την διάρκεια οδήγησης σε αστικές περιοχές της Αθήνας. Για την λήψη των συγκεντρώσεων χρησιμοποιήθηκε αισθητήρας χαμηλού κόστους (Purple Air), ο οποίος κατέγραφε μετρήσεις με βήμα δύο λεπτών στην διάρκεια κάθε διαδρομής για χρονικό διάστημα οκτώ μηνών (Νοέμβριος 2022 – Ιούνιος 2023). Η κάθε διαδρομή είχε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης (παράθυρα, επιβάτες, κλιματισμός). Η κύρια διαδρομή που πραγματοποιήθηκε ήταν Αιγάλεω-Γέρακας-Αιγάλεω μέσω του κέντρου της Αθήνας. Από τα αποτελέσματα διαπιστώθηκε ότι ο πιο επιδραστικός ρύπος είναι τα PM10.0. Οι συνθήκες οδήγησης δεν επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό τις συγκεντρώσεις των σωματιδίων αλλά ενδέχεται οι διακυμάνσεις να επηρεάζονται από τις συνθήκες της κίνησης που διαμορφώνονται εντός του κέντρου της Αθήνας. Τέλος, παρατηρήθηκε μια εποχικότητα κατά τον χειμερινό μήνα Νοέμβριο και την άνοιξη (Μάρτιο, Μάιο) όπου υπήρχαν πιο αυξημένες συγκεντρώσεις σε σχέση με τους υπόλοιπους μήνες στοιχείο που επιβεβαιώνει ότι ο ρύπος εμφανίζει εποχικότητα. | el |
dc.format.extent | 87 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ατμοσφαιρική ρύπανση | el |
dc.subject | Αιωρούμενα σωματίδια | el |
dc.subject | Ηλεκτρικά οχήματα | el |
dc.subject | Αισθητήρες χαμηλού κόστους | el |
dc.title | Μελέτη της ποιότητας του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος στην καμπίνα μικρού ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου | el |
dc.title.alternative | Study of the atmospheric environment quality in the cabin of a small electric car | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Ντούρου, Κλεοπάτρα | |
dc.contributor.committee | Spyropoulos, Georgios | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
dc.description.abstracttranslated | In this thesis the atmospheric environment inside the cabin of an electric vehicle is studied. More precisely, the investigation focuses on the concentrations of particulate matter (PM1.0, PM2.5 and PM10.0) inside the car during driving in urban areas of Athens. A low-cost sensor (Purple Air) was used to take the concentrations, recording measurements at two-minute intervals during each run over an eight-month period (November 2022 - June 2023). Every trip had different driving conditions (windows, passengers, air conditioning). The main route was Egaleo-Gerakas-Egaleo via the center of Athens. The results showed that the most influential pollutant was PM10.0. Driving conditions did not influence the particulate concentrations to a large extent but it is possible that the variations are influenced by the traffic conditions within the center of Athens. Finally, a seasonality of concentrations was observed during the winter month of November and spring (March, May) where there were more elevated concentrations than in the other months confirming that the pollutant shows seasonality. | el |