Show simple item record

Δίολκος, Φωτογραφική Μελέτη του Μεταβαλλόμενου Τοπίου του Ισθμού της Κορίνθου

dc.contributor.advisorΜπάρδη, Αντωνία
dc.contributor.authorΚοτσάμπαση, Νατάσσα
dc.date.accessioned2023-10-26T11:36:32Z
dc.date.available2023-10-26T11:36:32Z
dc.date.issued2023-09-30
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5495
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5332
dc.description.abstractΗ Δίολκος είναι ο λιθόστρωτος δρόμος που κατασκεύασαν οι Κορίνθιοι τον 7ο αιώνα π.Χ. στην περιοχή του Ισθμού, για τη μεταφορά από ξηράς των καραβιών από τον Σαρωνικό στον Κορινθιακό κόλπο και αντίστροφα. Επιλέχθηκε ως η συντομότερη διαδρομή καθό-σον η Διώρυγα δεν υπήρχε και η οριστική διάνοιξή της πραγματοποιήθηκε το 1893. Η φωτογραφική έρευνα στα ίχνη της Διόλκου κυριαρχείται από τον βιωματικό συμβο-λισμό και καλύπτει το ευρύτερο μεταβαλλόμενο τοπίο της διώρυγας του Ισθμού. Ο περί-πατος μεταξύ των δύο εισόδων πλεύσης, της Ποσειδωνίας και των Ισθμίων, γίνεται το προσωπικό μου ρυθμικό ταξίδι στην Κόρινθο κατά το οποίο εξετάζω τον τόπο μέσα από τη μυθολο-γία, την αρχαία και σύγχρονη ιστορία του. Αναζητώντας το ίχνος του αρχαίου δρόμου στη φύση, συναντώ το σύγχρονο αποτύπωμα του ανθρώπου στο τοπίο. Οι εργασίες αποκατάστασης της διώρυγας και ανάδειξης της Διόλκου έχουν μεταμορφώσει μεγάλο τμήμα της διαδρομής σε ένα εφήμερο, ανοίκειο τοπίο, που όμως διατηρεί εμφανή στοιχεία του παρελθόντος, τα οποία προβάλλονται στο παρόν ως μνημεία του ενδιάμεσου χώρου και χρόνου. Εδώ το τοπίο ως γενικότερο φωτογραφικό είδος και οι εναλλαγές του από περιαστικό σε φυσικό, βουκολικό, βιομηχανικό υψηλό, γραφικό, μαρτυρούν τη μεταβλητότητα του Κορινθιακού τόπου. Χαρτογραφώντας την περιοχή, φωτογραφίζω και κάποτε επαναφωτογραφίζω θέματα από φωτογραφίες αρχείου. Υπογραμμίζοντας την προσωπική έκφραση και εμπνεόμενη από οπτικές και θεωρητικές προσεγγίσεις παλαιότερων και σύγχρονων μελετητών της φωτογραφίας, στοιχειοθετώ μια μικρογραφία-σπουδή στις εναλλαγές του τοπίου.el
dc.format.extent102el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΤοπίοel
dc.subjectΕπαναφωτογράφισηel
dc.subjectΜοντερνισμόςel
dc.subjectΦωτογραφική Μεταφοράel
dc.subjectΔρόμοςel
dc.subjectΔίολκοςel
dc.subjectΔιώρυγαel
dc.subjectΔιάπλουςel
dc.subjectΙσθμόςel
dc.subjectΓέφυραel
dc.subjectΠερίπατοςel
dc.titleΔίολκος, Φωτογραφική Μελέτη του Μεταβαλλόμενου Τοπίου του Ισθμού της Κορίνθουel
dc.title.alternativeDiolkos, Photographic Study of the Changing Landscape of the Isthmus of Corinthel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΣκούφιας, Μανώλης
dc.contributor.committeeΑντωνιάδης, Κωσταντίνος
dc.contributor.facultyΣχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμούel
dc.contributor.departmentΤμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνώνel
dc.contributor.masterΦωτογραφία: Έρευνα και Μεθοδολογίαel
dc.description.abstracttranslatedThe "Diolkos" [trackway] is the stone-paved road built by the Corinthians in the seventh century BC in the area of Isthmus, for the transport of ships by land from the Saronic Gulf to the Gulf of Corinth (and vice versa). It was proposed as the shortest route, since the Corinth Canal did not exist until its final opening took place in 1893. The photographic research of the traces of the Diolkos is dominated by experiential symbolism and covers the broader changing landscape of the Corinth Canal. The walk between the two naval entrances, Poseidonia and Isthmia, becomes my personal rhythmic journey to Corinth, during which I examine place through its mythology, and both its ancient and modern history. Looking for the trace of the ancient road in nature, I encounter the modern imprint of man on the landscape. The restoration works of the canal and the promotion of the Diolkos have transformed a large part of the route into an ephemeral, uncanny landscape, which, however, retains evident elements of the past that are projected οn to the present as monuments of an intermediate space and time. Here, the landscape as a broad photographic genre and its alternations from semi-urban to natural, bucolic [pastoral], industrial sublime and picturesque, bear witness to the volatility of the Corinthian landscape. By mapping the area, I photograph and sometimes rephotograph subjects from archival photographs. Emphasizing personal expression and inspired by both visual and theoretical approaches of past as well as modern photography scholars, I compose a miniature study of the changes in the landscape.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές