dc.contributor.advisor | Μηλιώτη, Χριστίνα | |
dc.contributor.author | Δαρσινός, Νικόλαος | |
dc.date.accessioned | 2023-10-27T07:53:26Z | |
dc.date.available | 2023-10-27T07:53:26Z | |
dc.date.issued | 2023-06-27 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5508 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5345 | |
dc.description.abstract | Οι ανισόπεδοι κόμβοι αποτελούν βασικό στοιχείο των αυτοκινητοδρόμων, εφόσον εξυπηρετούν στην είσοδο και έξοδο των οχημάτων απ’ αυτούς. Οι μεγάλες ταχύτητες με τις οποίες κινούνται τα οχήματα, ειδικά κατά την είσοδό τους ανισόπεδους κόμβους, τούς καθιστά ιδιαίτερα σημαντικούς. H ασφάλεια εντός των κλάδων των ανισόπεδων κόμβων όμως, αν και σημαντική, δεν έχει διερευνηθεί σε βάθος. Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των περιθωρίων ασφαλείας στην κίνηση οχημάτων σε συνδετήριους κλάδους ανισόπεδων κόμβων. Πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις με όχημα κίνησης, εξοπλισμένο με επιταχυνσιόμετρο, μέσω του οποίου λήφθηκαν τα δεδομένα για την ταχύτητα και την εγκάρσια και διαμήκη επιτάχυνση. Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν στον ανισόπεδο κόμβο της περιφερειακής οδού Αιγάλεω, ο οποίος τη συνδέει με τη Λεωφόρο Ασπροπύργου. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μεσημέρι και Σαββατοκύριακο, ώστε να υπάρχει επαρκής ορατότητα για τον οδηγό και το όχημα να μπορεί να κινηθεί ανεμπόδιστα λόγω της μειωμένης κυκλοφοριακής συμφόρησης. Ο κόμβος επιλέχθηκε καθώς διαθέτει κλάδους με διαφορετικές ακτίνες καμπυλών. Με βάση την ανάλυση των δεδομένων που λήφθηκαν από τις μετρήσεις, παρουσιάζονται διαγράμματα τα οποία συσχετίζουν την ταχύτητα με την εγκάρσια και διαμήκη επιτάχυνση ανάλογα με τη χιλιομετρική θέση του οχήματος. Επίσης, συγκρίνονται οι ταχύτητες που ανέπτυξε το όχημα κίνησης με αυτές των επιτρεπόμενων και τα όρια άνεσης με αυτά που προβλέπονται από τις ΟΜΟΕ. Συμπερασματικά, προέκυψε πως τα οχήματα κινούμενα με μεγάλες ταχύτητες στους κλάδους των ανισόπεδων κόμβων, δημιουργούν πλευρικές επιταχύνσεις, οι οποίες πολλές φορές είναι εκτός των ορίων άνεσης. Τα όρια άνεσης και φυσικά το προφίλ οδήγησης του κάθε οδηγού, συνδέεται άμεσα
με το αίσθημα ασφάλειας κατά την οδήγηση. | el |
dc.format.extent | 108 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Συνδετήριος κλάδος | el |
dc.subject | Ανισόπεδοι κόμβοι | el |
dc.subject | Διαμήκης επιτάχυνση | el |
dc.subject | Εγκάρσια επιτάχυνση | el |
dc.subject | Όρια άνεσης | el |
dc.subject | Όρια ταχύτητας | el |
dc.title | Διερεύνηση κινηματικών μεγεθών σε κρίσιμες θέσεις του οδικού δικτύου | el |
dc.title.alternative | Investigation of kinematic Quantities at critical points of the road network | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Moussas, Vassilios | |
dc.contributor.committee | Tyrinopoulos, Yannis | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών | el |
dc.description.abstracttranslated | Interchanges are a key element of motorways, since they allow vehicles to enter and exit them. The high speeds at which vehicles travel, especially when entering interchanges, makes them particularly important. However, safety within the branches of interchanges, although important, has not been investigated in depth. The object of this thesis is to investigate the safety margins in vehicle traffic on connecting branches of flyover junctions. The field survey was carried out in the grade junction of the Egaleo ring road, using a vehicle equipped with an accelerometer. The junction was chosen since it has branches with different radii of curves. Through this procedure data on speed and transverse and longitudinal acceleration were obtained. The data collection
was done at midday and on weekends, so that there was sufficient visibility for the driver and the vehicle could move unhindered since there was little traffic congestion. Based on the analysis of the data obtained, diagrams that relate speed to transverse and longitudinal acceleration according to the vehicle's kilometric position are designed. In addition, the speeds that the vehicle developed are compared with those of the permitted speeds while the comfort limits are compared with those laid down in the OMVs. In conclusion, it was found that high speed developed on the branches of the intersection generated lateral accelerations that were outside the comfort limits. | el |