Σχεδιασμός μετάδοσης κίνησης δίτροχου ενσωματωμένη στους βραχίονες των πίσω τροχών
Design of final motorbike transmission embedded in the rear wheel swing arm
Διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Αναστασόπουλος, Δημήτριος
Ημερομηνία
2023-10-12Επιβλέπων
Τσολάκης, ΑντώνιοςΛέξεις-κλειδιά
Πλανητικός μηχανισμός ; Οδοντωτοί τροχοί ; Πίσω βραχίονας μοτοσυκλέταςΠερίληψη
Σκοπός αυτής της Διπλωματικής Εργασίας είναι ο σχεδιασμός της τελικής μετάδοσης δίτροχου ενσωματωμένη στους βραχίονες των πίσω τροχών. Η ιδέα αυτή προήρθε κυρίως από μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου στις οποίες η τελική μετάδοση με αλυσίδα είναι εκτεθειμένη και έρχεται σε επαφή με χώματα λάσπες πέτρες και ως συνέπεια προκαλείται φθορά ή και καταστροφή της. Για το σκοπό αυτό αναπτύχθηκε μια πρότυπη ιδέα και ένα αρχικός σχεδιασμός για το πως θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα τέτοιο σύστημα σε μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου ώστε όλη η μετάδοση της κίνησης και η μείωση της σχέσης μετάδοσης να είναι κλειστή και προστατευμένη από τέτοιου είδους φθορές. Αρχικά έγινε υπολογισμός τέτοιος ώστε η μείωση της σχέσης μετάδοσης που γίνεται με την αλυσίδα να γίνει με έναν εναλλακτικό τρόπο έπειτα έγινε σχεδιασμός ενός προτύπου 3d μοντέλου για όλο το τελικό μοντέλο τόσο του μειωτήρα όσο και του πίσω βραχίονα . Τέλος έγινε στατική ανάλυση του πίσω βραχίονα σε αντοχή κάμψης καθώς και πρόταση για επιπλέων ενσωμάτωση του πίσω φρένου στον όλο μηχανισμό.
Περίληψη
The purpose of this thesis is the design of the final motorbike transmission embedded in the rear wheel swing arm. This idea came mainly from off-road motorcycles in which the final drive with chain is exposed and comes in contact with dirt mud stones and as a consequence it causes wear and tear or even damage. For this purpose, a model concept and an initial design was developed on how such a system could be created on off-road motorcycles so that the entire transmission and reduction ratio of the transmission would be closed and protected from such wear and tear. At first a calculation was made such that the reduction of the transmission ratio made with the chain could be done in an alternative way, then a 3d model was designed for the whole final model of both the reducer and the rear arm . Finally a static analysis of the rear arm was made for bending strength and a proposal for additional integration of the rear brake in the whole mechanism.