Οικονομοτεχνική ανάλυση της αμμωνίας σαν ναυτιλιακό καύσιμο: Mελέτη περίπτωσης πλοίου Bulk Carrier
Economic and technical analysis of ammonia as a marine fuel : Bulk Carrier case study

Διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Χάλαρης, Μάριος
Ημερομηνία
2023-10-19Επιβλέπων
Χατζηαποστόλου, ΑντώνιοςΛέξεις-κλειδιά
Αμμωνία ; Bulk Carrier ; Ναυτιλιακό καύσιμοΠερίληψη
Σήμερα, η χρήση της αμμωνίας σαν ναυτιλιακό καύσιμο εξετάζεται σοβαρά, με κύριο κίνητρο
την σταδιακή από-καρβουνοποίηση της πρόωσης πλοίων η οποία αποτελεί στρατηγική επιλογή
του ΙΜΟ. Η εργασία παρουσιάζει βιβλιογραφικά τις τεχνολογίες παραγωγής της πράσινης
αμμωνίας, η οποία αποτελεί βασική προϋπόθεση για την χρήση της σαν καύσιμο. Στην συνέχεια,
αναλύονται τα προβλήματα που ανακύπτουν από τα χαρακτηριστικά της αμμωνίας για την
εφαρμογή της σαν ναυτιλιακό καύσιμο, με έμφαση στα τοξικά χαρακτηριστικά της, που
σχετίζονται με διακίνηση & αποθήκευση, αλλά και στην παραγωγή οξειδίων αζώτου κατά την
καύση της. Με βάση σύγχρονα στοιχεία και κανονισμούς, έγινε εκτίμηση των κινδύνων από την
χρήση της και μελετήθηκε η περίπτωση εφαρμογής της σε πλοίο Bulk Carrier, με οικονομική
ανάλυση και εκτίμηση χρόνου αποπληρωμής. Το πλοίο που επιλέχθηκε θα χρησιμοποιήσει την
μηχανή ME-LGIM του κατασκευαστή ΜΑΝ, ο οποίος τροποποιήθηκε ώστε να καίει αμμωνία
αντί για μεθανόλη. Στο τέλος της εργασίας καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως με κάποιες
τροποποιήσεις, τα πλοία τα οποία θα καίνε αμμωνία, μπορούν να θεωρηθούν ως μία πάρα πολύ
καλή και υποσχόμενη λύση για το μέλλον της πράσινης ναυτιλίας
Περίληψη
Today, the use of ammonia as a marine fuel is being seriously considered, with the main
motivation being the gradual decarbonization of ship propulsion which is a strategic choice of the
IMO. The paper will present bibliographically the production technologies of green ammonia,
which is a basic condition for its use as a fuel. Then, the problems arising from the characteristics
of ammonia for its application as marine fuel will be analyzed, with an emphasis on its toxic
characteristics, related to handling & storage, but also on the production of nitrogen oxides during
its combustion. Based on the data and the changes, an assessment of the risks of its use will be
made and its case on the Bulk Carrier will be studied, with an economic analysis and an estimate
of the payback period. The selected ship will use MAN's ME-LGIM engine, modified to burn
ammonia instead of methanol. At the end, we come to the conclusion that with some modifications,
the ships which will burn ammonia, can be considered as a very good and promising solution for
the future of green shipping