Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η Αναγέννηση των Έργων Γλυπτικής μέσα από τον Κόσμο της Τρισδιάστατης Ψηφιακής Μελέτης

dc.contributor.advisorMAKRIS, DIMITRIOS
dc.contributor.authorΔιονυσοπούλου Σακριστάν, Στέλλα
dc.contributor.authorΠετρίδου, Ανατολή
dc.date.accessioned2023-11-08T08:14:30Z
dc.date.available2023-11-08T08:14:30Z
dc.date.issued2023-10-09
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5613
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5450
dc.description.abstractΤο θέμα αυτής της διπλωματικής εργασίας αφορά το μαρμάρινο γλυπτό του «Πάριδος» του γλύπτη Γεωργίου Μπονάνου. Πρόκειται για ένα καθιστό γλυπτό το οποίο χρονολογείται περί το 1892 ή 1893 και βρίσκεται στον χώρο του άλσους Συγγρού από το 1904 όταν, δηλαδή, αγοράστηκε από τον Ανδρέα Συγγρό για να κοσμεί τη θερινή του κατοικία. Το έργο είναι αποσπασματικά σωζόμενο καθώς αποτέλεσε στόχο βανδαλισμού από αγνώστους. Το γλυπτό βανδαλίστηκε τουλάχιστον τρείς φορές και σήμερα σώζεται μόνο ο κορμός, το αριστερό πόδι και το βάθρο στο οποίο αναπαύεται η μορφή.Τα μόνα τμήματα που ανακτήθηκαν ήταν το τμήμα του δεξιού μηρού μέχρι το γόνατο και ένα μικρότερο τμήμα, πιθανότατα του ποδιού. Τα υπόλοιπα τμήματα, το κεφάλι, τα χέρια και η ράβδος που έφερε ο «Πάρις» δεν έχουν βρεθεί. Στην εργασία μας αποφασίσαμε να θίξουμε εν μέρει και το πρόβλημα του βανδαλισμού των υπαίθριων γλυπτών παραθέτοντας μερικά ενδεικτικά παραδείγματα. Τα βασικά προβλήματα του αγάλματος, πέραν των αποκομμένων τμημάτων, είναι τα συνηθέστερα που παρατηρούνται σε υπαίθρια μαρμάρινα γλυπτά. Αυτά περιλαμβάνουν ζαχαροποίηση της επιφάνειας, βιολογική ανάπτυξη και δράση μικροοργανισμών, σχηματισμό περιβαλλοντικών επικαθίσεων και τρεξίματα από ατμοσφαιρική ρύπανση, αποχρωματισμούς της επιφάνειας. Βασικοί στόχοι της πτυχιακής εργασίας είναι η ψηφιοποίηση, ψηφιακή τεκμηρίωση και αναδιάταξη καθώς και ανάδειξη του γλυπτού μέσω της δημιουργίας τρισδιάστατων μοντέλων με λογισμικά προγράμματα. Επίσης η υλοποίηση της καταγραφής και της χαρτογράφησης των βασικών φθορών επάνω στο τρισδιάστατο μοντέλο. Για την αποτύπωση χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της φωτογραμμετρίας. Για την ψηφιοποίηση και την εξαγωγή μοντέλων χρησιμοποιήθηκαν λογισμικά προγράμματα όπως Reality Capture και Agisoft Metashape ενώ για την ψηφιακή επεξεργασία και αναδιάταξη χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα Mesh Lab. Η μελέτη μας δεν περιλαμβάνει άμεσες επεμβάσεις συντήρησης επάνω στο φυσικό αντικείμενο, ωστόσο θα δοθούν ενδεικτικά κάποιες πιθανές προτάσεις συντήρησης και αισθητικής αποκατάστασης. Τέλος, τα αρχεία που δημιουργήθηκαν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως αρχεία καταγραφής και μεταγενέστερης μελέτης.el
dc.format.extent187el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠάριςel
dc.subjectΜάρμαροel
dc.subjectΓλυπτόel
dc.subjectΦωτογραφίαel
dc.subjectΦωτογραμμετρίαel
dc.subjectΑναδιάταξηel
dc.subjectΜαρμάρινος ανδριάνταςel
dc.subjectΤρισδιάστατη απεικόνισηel
dc.subjectΨηφιακή αποκατάστασηel
dc.subjectΜορφολογική αποκατάστασηel
dc.subjectΨηφιακή αναδιάταξηel
dc.titleΗ Αναγέννηση των Έργων Γλυπτικής μέσα από τον Κόσμο της Τρισδιάστατης Ψηφιακής Μελέτηςel
dc.title.alternativeThe Regeneration of Sculptural Works through the World of Three – Dimensional Studyel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΚαραμπίνης, Λεωνίδας
dc.contributor.committeeΣαρακατσιάνου, Βασιλική
dc.contributor.facultyΣχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμούel
dc.contributor.departmentΤμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνηςel
dc.description.abstracttranslatedThe subject of this thesis is the marble statue of "Paris" by the sculptor Georgios Bonanos. It is a seated sculpture which dates from around 1892 or 1893 and has been in the area of the Sygros Grove since 1904 when it was purchased by Andreas Sygros to adorn his summer residence. The work is fragmentary as it was the target of vandalism by unknown persons. The sculpture was vandalized at least three times and today only the torso, the left leg and the pedestal on which the figure rests are preserved. The only parts that were recovered were the part of the right thigh up to the knee and a smaller part, probably of the leg. The remaining parts, the head, hands and the staff carried by "Paris" have not been found. In our work we decided to partially address the problem of vandalism of outdoor sculptures by citing some indicative examples. The basic problems of the statue, apart from the cut-off parts, are the most common ones observed in outdoor marble sculptures. These include surface saccharification, biological growth and action of microorganisms, formation of environmental deposits and runs from atmospheric pollution, surface discolouration. The main objective of the thesis is the digitization, digital morphological restoration and enhancement of the sculpture through the creation of three-dimensional models with software programs. Alsο the implementation of the recording and mapping of the basic damages on the 3D model. The method of photogrammetry was used for the mapping. Software programs such as Reality Capture and Agisoft Metashape were used for digitization and model extraction, while Mesh Lab was used for digital processing and restoration. Our study does not include direct conservation interventions on the physical object, but some possible proposals for conservation and aesthetic restoration will be given as an indication. Finally, the records created could be used as report files for subsequent studies.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές