Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ο έλεγχος νομιμότητας των πράξεων των ΟΤΑ α’ βαθμού

dc.contributor.advisorΜάνθος, Απόστολος
dc.contributor.authorΦλώρος, Κωνσταντίνος
dc.date.accessioned2023-11-10T12:06:25Z
dc.date.available2023-11-10T12:06:25Z
dc.date.issued2023-11-07
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5637
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5474
dc.description.abstractΗ τοπική αυτοδιοίκηση αποτελεί ένα σημαντικό θεσμό της διοικητικής οργάνωσης της χώρας μας. Αυτό διαφαίνεται από την σύσταση της, από την αρχή ακόμα της δημιουργίας του ελληνικού κράτους και από την μετέπειτα συνταγματική της κατοχύρωση. Το ισχύον Σύνταγμα προβλέπει στο άρθρο 102, με το οποίο κατοχυρώνεται συνταγματικά η τοπική αυτοδιοίκηση, την εγγύηση της διοικητικής αλλά και οικονομικής αυτοτέλειας της, ώστε οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης να λαμβάνουν ανεμπόδιστα πρωτοβουλίες και να δρουν ελεύθερα. Η αυτοτέλεια όμως αυτή δεν πρέπει να είναι απεριόριστη και γι’ αυτό το λόγο προβλέπεται και η αρμοδιότητα του Κράτους να ασκεί σε αυτούς εποπτεία. Η εποπτεία αυτή περιορίζεται αποκλειστικά σε έλεγχο νομιμότητας και ασκείται σύμφωνα με τον νόμο. Η άσκηση εποπτείας από το Κράτος στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης είναι απαραίτητη για την εξασφάλιση της τήρησης της νομιμότητας και της προστασίας του γενικού συμφέροντος, και κατ’ επέκταση της συνοχής και της ενότητας του διοικητικού συστήματος. Με την παρούσα εργασία επιχειρείται να διερευνηθεί ο τρόπος που ασκείται ο έλεγχος νομιμότητας στις πράξεις των πρωτοβάθμιων οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης. Για να επιτευχθεί αυτό γίνεται αναφορά στα δυο συστήματα της διοικητικής οργάνωσης: το σύστημα της αποκέντρωσης και το σύστημα της αυτοδιοίκησης. Επίσης αναλύεται ο θεσμός της διοικητικής εποπτείας και η εξέλιξη έως ότου λάβει την σημερινή του μορφή μέσα κυρίως από τα νομοθετήματα του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (Ν.3463/2006), του προγράμματος «Καλλικράτης» (Ν.3852/2010), και του προγράμματος «Κλεισθένης» (Ν.4555/2018). Αναλύεται η σύσταση και η εξέλιξη της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ (Α.Υ.Ε ΟΤΑ) και εξετάζεται επίσης η διαδικασία και ο τρόπος άσκησης του έλεγχου νομιμότητας. Για την εκπόνηση της παρούσας εργασίας, τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η μελέτη και η συγκριτική ανάλυση από πρωτογενές υλικό, όπως το Σύνταγμα, η νομολογία και η νομοθεσία αλλά και από δευτερογενές υλικό προερχόμενο από την βιβλιογραφία, τις εκθέσεις (αιτιολογικές εκθέσεις νόμων, Συνήγορος του Πολίτη, ΚΕΔΕ) και τις επιστημονικές μελέτες.el
dc.format.extent84el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΑυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑel
dc.subjectΝ. 3852/2010el
dc.subjectΝ. 4555/2018el
dc.subjectΈλεγχος νομιμότηταςel
dc.subjectΔιοικητική εποπτείαel
dc.subjectΤοπική αυτοδιοίκησηel
dc.titleΟ έλεγχος νομιμότητας των πράξεων των ΟΤΑ α’ βαθμούel
dc.title.alternativeLegality control of the acts of primary Local Organization Authoritiesel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠραβίτα, Μαρία Ηλιάνα
dc.contributor.committeeΚομισόπουλος, Φαίδων
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔημόσια Διοίκηση – Δημόσιο Μάνατζμεντel
dc.description.abstracttranslatedThe local government is an important institution of the administrative organization of our country. This is evident from its establishment, from the very beginning of the creation of the Greek state and from its subsequent constitutional enshrining. The current Constitution provides in article 102, which constitutionally enshrines local self-government, the guarantee of its administrative as well as financial independence, so that local self-government organizations can take unhindered initiatives and act freely. However, this autonomy should not be unlimited and for this reason the competence of the State to exercise supervision over them is also foreseen. This supervision is limited exclusively to checking legality and is carried out in accordance with the law. The exercise of supervision by the State over local self-government organizations is necessary to ensure the observance of legality and the protection of the general interest, and by extension the coherence and unity of the administrative system. This study attempts to investigate the manner in which the legality control is exercised in the actions of primary local government organizations. To achieve this, reference is made to the two systems of the administrative organization: the system of decentralization and the system of self-government. It also analyzes the institution of administrative supervision and the evolution until it takes its current form mainly through the legislation of the Municipal and Community Code (L.3463/2006), the "Kallikratis" program (L.3852/2010), and the "Kleisthenis" program (L.4555/2018). The formation and development of the Autonomous Local Authority Supervisory Service (ALASS OTA) is analyzed and the procedure and manner of exercising legality control is also examined. For the preparation of this study, the means was used primary material, such as the Constitution, jurisprudence and legislation, but also secondary material from the literature, reports (reasonable reports of laws, Advocate of Politis, KEDE) and scientific studies.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές