Εμφάνιση απλής εγγραφής

Εφαρμογή των μέτρων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και Εταιρικής Διακυβέρνησης στην Ελλάδα: Η περίπτωση των εισηγμένων εταιριών στον κλάδο της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών

dc.contributor.advisorΧαραμής, Δημήτριος
dc.contributor.authorΓεωργακάκου, Ελένη-Νικολία
dc.date.accessioned2023-11-21T12:22:58Z
dc.date.issued2023-10-30
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5659
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5496
dc.description.abstractΗ Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και η Εταιρική Διακυβέρνηση αποτελούν έννοιες που τις τελευταίες δεκαετίες εντοπίζονται όλο και περισσότερο στις νέες στρατηγικές των ελληνικών επιχειρήσεων και συμβάλλουν σημαντικά στη διαμόρφωση της εταιρικής τους κουλτούρας. Σε ένα πλαίσιο συνεχών παγκόσμιων προκλήσεων, οι ελληνικές επιχειρήσεις σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό αναδιαμορφώνουν τον τρόπο που διοικούνται, ώστε να συμβαδίζει με τα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα, χωρίς να αποκλίνουν από τον αρχικό τους στόχο που είναι η οικονομική τους μεγέθυνση. Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Εταιρική Διακυβέρνηση, δρουν παράλληλα για να προωθήσουν σημαντικές έννοιες όπως είναι η Βιωσιμότητα, η Κοινωνική Υπευθυνότητα, η Κοινωνική Ηθική, η ευθύνη προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει το περιεχόμενο των εννοιών της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και της Εταιρικής Διακυβέρνησης και το βαθμό που εκείνες εφαρμόζονται από τις μεγάλες ελληνικές Βιομηχανίες Τροφίμων και Ποτών. Στο πρώτο κεφάλαιο μελετώνται οι ορισμοί που έχουν εκφραστεί από διάφορους ερευνητές για να περιγράψουν την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και την Εταιρική Διακυβέρνηση, καθώς και το διαφορετικό νοηματικό περιεχόμενο που φέρει ο καθένας. Επίσης, μέσω μιας σύντομης ιστορικής αναδρομής, εντοπίζεται η ιστορική εξέλιξη των όρων και πως έχουν διαμορφωθεί έως σήμερα. Στο δεύτερο κεφάλαιο μελετάται το νομικό – ρυθμιστικό πλαίσιο που έχει καθιερωθεί για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και την Εταιρική Διακυβέρνηση, σε εθνικό αλλά και ευρωπαϊκό επίπεδο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη νέα Ευρωπαϊκή Οδηγία 2022/0051. Επίσης γίνεται αναφορά στην σημασία της εταιρικής ηθικής και στο ρόλο που εκείνη διαδραματίζει στο πεδίο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και της Εταιρικής Διακυβέρνησης. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύονται οι διαφορετικές επιστημονικές θεωρίες, του κλάδου της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, που αφορούν την θεωρία των «ενδιαφερομένων μερών». Παρουσιάζονται οι διαφορετικές τυπολογίες που εντοπίζονται στην διεθνή βιβλιογραφία, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στις κατηγορίες των εργαζομένων, των προμηθευτών, των καταναλωτών και του περιβάλλοντος. Ακόμη, επιχειρείται, ύστερα από ενδελεχή μελέτη της διεθνούς βιβλιογραφίας, η ανεύρεση του συσχετισμού ανάμεσα στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και την Εταιρική Διακυβέρνηση. Στο τέταρτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η μεθοδολογία της έρευνας που πραγματοποιήθηκε και η οποία αφορά της εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο Αθηνών που ανήκουν στον κλάδο της Βιομηχανίας Τροφίμων και Ποτών. Παρουσιάζεται ο σκοπός και ο στόχος της έρευνας, ο λόγος που έχει επιλεχθεί το συγκεκριμένο δείγμα και στη συνέχεια τα αποτελέσματα της έρευνας. Το κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας. Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο , παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της έρευνας, οι δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν κατά την εκπόνηση καθώς και προτάσεις για μελλοντική έρευνα.el
dc.format.extent101el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕταιρική κοινωνική ευθύνηel
dc.subjectΕταιρική διακυβέρνησηel
dc.subjectΕνδιαφερόμενα μέρηel
dc.subjectΚοινωνική υπευθυνότηταel
dc.subjectΒιωσιμότηταel
dc.titleΕφαρμογή των μέτρων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και Εταιρικής Διακυβέρνησης στην Ελλάδα: Η περίπτωση των εισηγμένων εταιριών στον κλάδο της βιομηχανίας τροφίμων και ποτώνel
dc.title.alternativeThe enforcement of Corporate Social Responsibility and Corporate Governance in Greece: The case of listed companies in the food and beverage industryel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠανάγου, Βασίλειος
dc.contributor.committeeΑλεξόπουλος, Ανδρέας
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικήςel
dc.contributor.masterΔημόσια Οικονομική και Πολιτικήel
dc.description.abstracttranslatedCorporate Social Responsibility and Corporate Governance are both concepts that have been increasingly identified in recent decades, in the new strategies of Greek companies and contribute significantly to the formation of their corporate culture. In the context of continuous global challenges, Greek businesses to a lesser or greater degree are reshaping the way they are managed, so that it’s in line with both European and international standards, without deviating from the original goal, which is their economic growth. Corporate Social Responsibility and Corporate Governance work together in order to promote concepts such as Sustainability, Social Responsibility, Social Ethics, responsibility towards people and the environment. The purpose of this thesis is to investigate the content of the concepts of Corporate Social Responsibility and Corporate Governance and to study the degree to which they applied by the extended Greek Food and Beverage Industries. In the first chapter, the definitions that have been expressed by various researchers to describe Corporate Social Responsibility and Corporate Governance are studied, as well as the different semantic content that each carry. Also, through a brief historical review, the historical development of the terms and how they have been shaped until today is traced. In the second chapter, the legal-regulatory framework that has been established for Corporate Social Responsibility and Corporate Governance is studied. Particular emphasis is placed on the new European Directive 2022/0051. Reference is also made to the importance of corporate ethics and the role it plays in the field of corporate social responsibility and corporate governance. In the third chapter, the different scientific theories, in the field of Corporate Social Responsibility, concerning the “shareholders” are analyzed. The different typologies found in the international literature are presented, giving greater emphasis to the categories of the staff, the suppliers, the consumers and the environment. Furthermore, after a thorough study of the international literature, an attempt is made to find the correlation between Corporate Social Responsibility and Corporate Governance. In the fourth chapter, the methodology of the research carried out is presented, which concerns companies listed on the Athens Stock Exchange that belong to the Food and Beverage Industry sector. The reason for choosing this specific sample, this specific methodology and then the results of the research are presented. The chapter concludes with the analysis of the research results. Finally, the fifth chapter presents the conclusion of the research , the difficulties encountered during the elaboration of the thesis, as well as suggestions for future research.el
dcterms.embargoTerms12 monthsel
dcterms.embargoLiftDate2024-11-20T12:22:58Z


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές