dc.contributor.advisor | Tyrinopoulos, Yannis | |
dc.contributor.author | Μπώκου, Αγγελική | |
dc.date.accessioned | 2023-11-22T11:58:17Z | |
dc.date.available | 2023-11-22T11:58:17Z | |
dc.date.issued | 2023-11-15 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5665 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5502 | |
dc.description.abstract | Η πανδημία λόγω COVID-19, μια παγκόσμια κρίση υγείας, έχει αλλάξει ριζικά τα αστικά τοπία και τις καθημερινές συνήθειες παγκοσμίως. Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τον αντίκτυπο που είχε η πανδημία στους κατοίκους της Αττικής, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα πρότυπα αστικής κινητικότητας και πως αυτά επηρεάστηκαν. Καθώς η πανδημία απαιτούσε γρήγορες και ριζικές αλλαγές στη δημόσια υγεία και τις πολιτικές μεταφορών, αυτή η έρευνα εξετάζει πώς τα μέτρα που πάρθηκαν από την πολιτεία για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας επηρέασαν συνολικά τις συμπεριφορές μετακίνησης. Βασιζόμενη σε υφιστάμενες μελέτες ανά τον κόσμο, η έρευνα που εκπονήθηκε στο πλαίσιο της διπλωματικής εργασίας συνδυάζει και έρευνα πεδίου που πραγματοποιήθηκε σε ένα δείγμα 230 κατοίκων της Αττικής. Κύριος στόχος είναι ο προσδιορισμός των αλλαγών στην αστική κινητικότητα κατά τη διάρκεια όλων των διαφορετικών φάσεων της πανδημίας (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά), αναλύοντας παράγοντες, όπως αλλαγές στη συχνότητα, το μέσο και τους σκοπούς μετακινήσεων. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση έδειξε μεγάλη πτώση τόσο στην συνολική κινητικότητα (περίπου 50-60%), όσο και στη χρήση δημόσιων συγκοινωνιών (περίπου 80%). Η έρευνα της παρούσας εργασίας έδειξε ότι η πανδημία προκάλεσε σημαντικές αλλαγές στο τοπίο της αστικής κινητικότητας στην Αττική. Ενδεικτικά, η επιβατική κίνηση στα μέσα μαζικής μεταφοράς μειώθηκε κατά 37,41% και οι καθημερινές μετακινήσεις μειώθηκαν κατά 39,24%. Επιπλέον, ο φόβος για τον κορονοϊό φάνηκε να αυξάνει έως και 4 φορές την μακροπρόθεσμη μεταβολή συνηθειών μετακίνησης. Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί αρωγό στην κατανόηση των επιπτώσεων μιας πανδημίας στις αστικές μετακινήσεις και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως βάση για εκπόνηση περαιτέρω ερευνών και μελετών οικονομικού, κοινωνικού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, με σκοπό την επίτευξη ασφαλούς και αποτελεσματικής διαχείρισης καταστάσεων σε περιόδους κρίσεων. | el |
dc.format.extent | 72 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Αστική κινητικότητα | el |
dc.subject | Μέσα μαζικής μεταφοράς | el |
dc.subject | Πανδημία | el |
dc.subject | Covid-19 | el |
dc.subject | Ελλάδα | el |
dc.subject | Αττική | el |
dc.title | Οι επιπτώσεις της πανδημίας λόγω COVID-19 στις μετακινήσεις στην Αττική | el |
dc.title.alternative | The effects of the pandemic due to COVID-19 on transportation in Attica | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Μηλιώτη, Χριστίνα | |
dc.contributor.committee | Moussas, Vassilios | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών | el |
dc.description.abstracttranslated | The COVID-19 pandemic, a global health crisis, has radically changed urban landscapes and daily habits worldwide. This thesis investigates the impact that the pandemic had on the residents of Attica, with particular emphasis on urban mobility patterns and how they were affected. As the pandemic required rapid and radical changes in public health and transport policies, this research examines how the measures taken by the state to restrain the pandemic affected travel behavior. Based on existing studies around the world, the research conducted in this thesis combines field research on a sample of 230 residents in the Attica region. The main objective is to determine changes in urban mobility during all the phases of the pandemic (before, during and after), by analyzing factors, such as changes in the frequency, means and purposes of travel. The research review showed a large drop both in mobility (around 50-60%) and in the use of public transport (around 80%). The research of this thesis indicates that the pandemic caused significant changes in the landscape of urban mobility in Attica. Indicatively, public transport usage decreased by 37.41% and daily commuting decreased by 39.24%. In addition, fear for the coronavirus appeared to increase longterm change in travel habits by as much as 4 times. This thesis can be viewed as a contribution in understanding the effects of a pandemic on urban mobility and could be used as a basis for further research and studies of economic, social and environmental interest, with the aim of achieving safe and effective management of situations in times of crisis. | el |