Οι δείκτες EEXI, EEDI, CII και η εφαρμογή τους στην ναυτιλία
EEXI, EEDI and CII indices and their application to shipping
Λέξεις-κλειδιά
Δείκτης έντασης άνθρακα CII ; Δείκτης ενεργειακής απόδοσης υπάρχοντος πλοίου EEXI ; Σχεδιαστικός δείκτης ενεργειακής απόδοσης πλοίου EEDIΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζονται αναλυτικά οι δείκτες EEDI
(Σχεδιαστικός Δείκτης Ενεργειακής Απόδοσης Πλοίου - Energy Efficiency Design Index),
EEXI (Δείκτης Ενεργειακής Απόδοσης Υπάρχοντος Πλοίου - Energy Efficiency Existing Ship
Index), και CII (Δείκτης Έντασης Άνθρακα - Carbon Intensity Indicator) οι οποίοι σχετίζονται
με την μείωση των εκπομπών αερίων στην ατμόσφαιρα και την αξιολόγηση των πλοίων βάσει
των κανονισμών που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ). Στο πρώτο μέρος
της εργασίας περιγράφονται οι δείκτες καθώς και κανονιστικά πλαίσια γύρω από αυτούς, όπως
και οι μέθοδοι βελτίωσης της αποδοτικότητας των πλοίων έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις
απαιτήσεις των κανονισμών. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας υπολογίζονται οι δείκτες EEXI
και CII για πλοίο τύπου bulk carrier. Για τον υπολογισμό του EEXI προτείνεται λύση σχετικά
με την εναρμόνιση του πλοίου στους κανονισμούς ενώ για τον CII συγκρίνονται τα
αποτελέσματα βαθμολόγησης τριών ημερολογιακών ετών. Σκοπός της παρούσης εργασίας
είναι να συμβάλλει στην βαθύτερη κατανόηση της εφαρμογής αυτών των δεικτών και του
ρόλου τους στην ανάπτυξη ενεργειακά αποδοτικών πλοίων η λειτουργία των οποίων δεν έχει
αρνητικές επιπτώσεις για το περιβάλλον.
Περίληψη
The present thesis provides a comprehensive analysis of the EEDI (Energy Efficiency Existing
Design Index), EEXI (Energy Efficiency Existing Ship Index) and CII (Carbon Intensity
Indicator) metrics, which are associated with the reduction of gas emissions into the
atmosphere and the assessment of ships according to regulations established by the
International Maritime Organization (IMO). In the first part of the thesis, the indices are
described, along with the regulatory framework surrounding them, including methods for
enhancing ship efficiency to meet regulatory requirements. The second part of the thesis
involves calculating the EEXI and CII indices for a bulk carrier-type vessel. For calculating the
EEXI, a solution is proposed to harmonize the vessel with regulations, while for the CII, the
results of a three-year assessment are compared. By referring to the above, this work aims to a
deeper understanding of these indices and their role in fostering energy efficient and
environmentally compliant ships.