Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής παρέμβασης στην ποιότητα ζωής των ασθενών με σακχαρώδη διαβήτη τύπου ΙΙ και στη μείωση χρήσης των υπηρεσιών υγείας.

dc.contributor.advisorΚαλογιάννη, Αντωνία
dc.contributor.advisorKalogiannia
dc.contributor.authorΓεωργιόπουλος, Μηνάς
dc.date.accessioned2024-01-05T08:27:37Z
dc.date.available2024-01-05T08:27:37Z
dc.date.issued2023-11-29
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5782
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5619
dc.description.abstractΕισαγωγή: Οι περιορισμοί στην καθημερινότητα και η νοσηρότητα που συνοδεύει τους ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη επηρεάζουν αρνητικά την ποιότητα ζωής τους οδηγεί δε σε συχνή χρήση των υπηρεσιών υγείας αυξάνοντας το κόστος και επιβαρύνοντας περισσότερο τους ασθενείς. Η εκπαίδευση στην αυτοδιαχείριση της νόσου αποτελεί έναν σχετικά φτηνό και αποτελεσματικό τρόπο στον καλύτερο έλεγχο του σακχαρώδη διαβήτη. Σκοπός: της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής παρέμβασης στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών με σακχαρώδη διαβήτη τύπου ΙΙ και στη χρήση των υπηρεσιών υγείας Μέθοδος: διενεργήθηκε συστηματική ανασκόπηση χρησιμοποιώντας τις οδηγίες της πρότασης για συστηματικές ανασκοπήσεις PRISMA. Πραγματοποιήθηκε αναζήτηση βιβλιογραφίας στις βάσεις δεδομένων Pubmed, και Google Sholar που δημοσιεύθηκαν από το 2012-2022. Eπιλέχθηκαν τυχαιοποιημένες μελέτες, μελέτες παρέμβασης με ομάδα ελέγχου, οι οποίες εκτίμησαν την ποιότητα ζωής των ασθενών με ΣΔ ΙΙ και τη χρήση των υπηρεσιών υγείας μετά από οποιαδήποτε εκπαιδευτική παρέμβαση. Αποτελέσματα: Από την αναζήτηση προέκυψαν εννέα μελέτες που πληρούσαν τα κριτήρια ένταξης στην ανασκόπηση. Οι πέντε (5) μελέτες αφορούσαν στο ρόλο της εκπαιδευτικής παρέμβασης στην ποιότητα ζωής των ασθενών με ΣΔ ΙΙ και οι άλλες τέσσερις (4) αφορούσαν στη συχνότητα χρήσης των υπηρεσιών υγείας. Η εκπαιδευτική παρέμβαση φαίνεται ότι βελτιώνει την ποιότητα ζωής των ασθενών με ΣΔ ΙΙ ενώ οι ψυχοεκπαιδευτικές και φαρμακοθεραπευτικές παρεμβάσεις μπορεί να παίζουν κάποιο ρόλο στη μείωση των επανεισαγωγών ή της ανάγκης επισκέψεων στα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων. Συμπεράσματα: Οι εκπαιδευτικές παρεμβάσεις εστιασμένες στην αυτοφροντίδα των ασθενών με Σακχαρώδη Διαβήτη Τύπου ΙΙ, παίζουν σημαντικό ρόλο στην εξασφάλιση της καλύτερης δυνατής ποιότητας ζωής των ασθενών αυτών. Επίσης, οι ψυχοεκπαιδευτικές παρεμβάσεις φαίνεται ότι μειώνουν την ανάγκη για επίσκεψη των ασθενών με σακχαρώδη διαβήτη Τύπου ΙΙ στις δομές Υγείας. Τέλος, οι φαρμακοθεραπευτικές παρεμβάσεις πιθανόν μέσω της συμμόρφωσης στην αγωγή μετά το εξιτήριο φαίνεται ότι επιφέρουν μείωση των επισκέψεων στα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων. Λέξεις κλειδιά: Σακχαρώδης διαβήτης τύπου ΙΙ, Ποιότητα ζωής, Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις, Αυτοφροντίδα, Χρήση υπηρεσιών υγείας.el
dc.format.extent61el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΣακχαρώδης διαβήτης τύπου ΙΙel
dc.subjectΠοιότητα ζωήςel
dc.subjectΕκπαιδευτικές παρεμβάσειςel
dc.subjectΑυτοφροντίδαel
dc.subjectΧρήση υπηρεσιών υγείαςel
dc.titleΗ αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής παρέμβασης στην ποιότητα ζωής των ασθενών με σακχαρώδη διαβήτη τύπου ΙΙ και στη μείωση χρήσης των υπηρεσιών υγείας.el
dc.title.alternativeThe effectiveness of the educational intervention in the quality of life of patients with type ll diabetes and in reducing the use of health services.el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeePlakas, Sotirios
dc.contributor.committeeZartaloudi, Afroditi
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Νοσηλευτικήςel
dc.contributor.masterΔιαχείριση Χρόνιων Νοσημάτωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: The limitations in everyday life and the morbidity that accompanies patients with diabetes mellitus negatively affects their quality of life and leads to frequent use of health services, increasing costs and burdening patients more. Education in selfmanagement of disease is a relatively cheap and effective way to better control diabetes mellitus. Purpose: of the present systematic review was to investigate the effectiveness of the educational intervention in improving the quality of life of patients with type II diabetes mellitus and the use of health services Method: a systematic review was conducted using the PRISMA proposal guidelines for systematic reviews. A literature search was performed in Pubmed, and Google Scholar databases published from 2012-2022. . The keywords used in combination were: Type II Diabetes Mellitus, educational intervention, quality of life, use of health services, readmissions, medical visits. Randomized studies, intervention studies with a control group, or those that assessed the quality of life of patients with type 2 diabetes and the use of health services after any educational intervention were selected. Results: The search yielded nine studies that met the inclusion criteria for the review. The five (5) studies concerned the role of educational intervention in the quality of life of patients with type 2 diabetes and the other four (4) concerned the frequency of use of health services. Educational intervention appears to improve the quality of life of patients with type 2 DM, while psychoeducational and pharmacotherapeutic interventions may play a role in reducing readmissions or the need for hospital outpatient visits. Conclusions: Educational interventions focused on the self-care of patients with Type II Diabetes Mellitus play an important role in ensuring the best possible quality of life for these patients. Also, psychoeducational interventions seem to reduce the need for Type II diabetes patients to visit health facilities. Finally, pharmacotherapeutic interventions, possibly through treatment compliance after discharge, appear to reduce visits to hospital outpatient clinics. Key words: Type II diabetes mellitus, Quality of life, Educational interventions, Selfcare, Use of health services.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές