Ανάλυση κόστους λειτουργείας πλοίων χύδην φορτίου
Breakdown of operating costs for bulk carriers vessels
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Καπάνταης, Δημήτριος
Ημερομηνία
2024-03-11Επιβλέπων
Tsatsaronis, MichaelΛέξεις-κλειδιά
Ναυτιλιακές επιχειρήσεις στην ΕλλάδαΠερίληψη
One of the critical elements and functions in the management of organizations in general is the cost analysis of their assets. Especially in the case where the specific fixed assets are also the main driver for generating revenue and profit for the organization, this analysis is especially important in an era where the survival of an organization lies in the proper and efficient use of its assets. This is more pronounced in cases where the activity concerns areas of the economy with economies of scale, such as that of the shipping industry.
In this paper, the issue of cost analysis on two bulk carriers is examined, as well as the examination of the changes that will be brought about by the rapid and rapid digitization of the operations of shipping companies. Data was collected for two bulk carriers, one Panamax and one Capesize. The data related to the operating costs of the ships in the period 2019-2022. The analysis of the data showed that the Panamax class vessel was on time charter throughout, and its operating costs had a steady increase over the period linked to the general state of the industry and related market, while the Capesize vessel was found not to time chartered in 2019 and then back into service. At the same time, the vessel has increased operating costs that make it less attractive, based on the current state of the industry.
Περίληψη
Ένα από τα κρίσιμα στοιχεία και λειτουργίες στην διαχείριση των οργανισμών εν γένει αποτελεί η ανάλυση κόστους των περιουσιακών στοιχείων τους. Ιδιαίτερα στην περίπτωση όπου τα συγκεκριμένα πάγια αποτελούν και το βασικό μοχλό για την παραγωγή εσόδων και κέρδους για τον οργανισμό, η εν λόγω ανάλυση είναι ιδιαίτερα σημαντική σε μια εποχή όπου η επιβίωση ενός οργανισμού έγκειται στην ορθή και αποτελεσματική χρήση των περιουσιακών του στοιχείων. Αυτό είναι περισσότερο έντονο στις περιπτώσεις που η δραστηριοποίηση αφορά περιοχές της οικονομίας με οικονομίες κλίμακας, όπως είναι και αυτή της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Στην παρούσα εργασία εξετάζεται το ζήτημα της ανάλυση κόστους σε δύο πλοία χύδην φορτίου, καθώς και η εξέταση των αλλαγών που θα επιφέρει η ραγδαία και ταχεία ψηφιοποίηση των λειτουργιών των ναυτιλιακών εταιριών. Συγκεντρώθηκαν στοιχεία για δύο πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, ενός μεγέθους Panamax και ενός μεγέθους Capesize. Τα δεδομένα αφορούσαν τα λειτουργικά κόστη των πλοίων στην περίοδο 2019-2022. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι το πλοίο κατηγορίας Panamax βρισκόταν σε χρονοναύλωση όλο το διάστημα, και τα λειτουργικά του έξοδα είχαν μια σταθερή αύξηση στην περίοδο που συνδέεται με την εν γένει κατάσταση του κλάδου και της συναφούς αγοράς, ενώ το πλοίο τύπου Capesize βρέθηκε να μην έχει χρονοναύλωση το 2019 και μετά να επανέρχεται σε υπηρεσία. Παράλληλα, το σκάφος παρουσιάζει αυξημένα λειτουργικά έξοδα που το καθιστούν λιγότερο ελκυστικό, με βάση την παρούσα κατάσταση του κλάδου.