dc.contributor.advisor | Drivas, Ioannis C. | |
dc.contributor.author | Παπαδημητρίου, Αγγελική | |
dc.date.accessioned | 2024-03-25T15:51:11Z | |
dc.date.available | 2024-03-25T15:51:11Z | |
dc.date.issued | 2024-03-15 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6150 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5986 | |
dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται η ανάγκη εισαγωγής των υπηρεσιών και των δραστηριοτήτων των μουσείων στην σύγχρονη ψηφιακή πραγματικότητα. Το παραπάνω εγχείρημα μπορεί να επιτευχθεί και μέσω της παρουσίας των οργανισμών στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως αυτή του Instagram. Η πλατφόρμα του Instagram, γίνεται δίαυλος επικοινωνίας για τα μουσεία προσφέροντας τη δυνατότητα της απόκτησης άμεσης επικοινωνίας με τους ακόλουθούς τους για την προώθηση των υπηρεσιών και των δραστηριοτήτων τους ως πολιτιστικοί οργανισμοί. Για να επιτευχθεί το παραπάνω εγχείρημα, είναι αναγκαία η μελέτη και η μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των αναλυτικών στοιχείων κοινωνικών δικτύων. Τα αναλυτικά στοιχεία κοινωνικών δικτύων παράγουν δεδομένα μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και στοχεύουν στην μελέτη και την ανάλυση της συμπεριφοράς των χρηστών. Με γνώμονα το παραπάνω εγχείρημα, η παρούσα έρευνα έχει σαν στόχο την μελέτη της σχέσης ανάμεσα στα μουσεία και την πλατφόρμα Instagram. Πιο συγκεκριμένα, αποσκοπεί μέσα από την χρήση ποικίλων μεθόδων ανάλυσης και μετρικών,
να αξιοποιήσει τα αναλυτικά στοιχεία που παράγονται από το Instagram (Instagram Analytics), ανακαλύπτοντας πιθανές σχέσεις αιτίας-αιτιατού και να κατανοήσει τις κινήσεων των διαχειριστών που επιφέρουν τη μέγιστη δυνατή διάδραση με το περιεχόμενο που αναρτάται. Για την υλοποίηση του αναφερόμενου στόχου, αναπτύχθηκε μια ερευνητική μεθοδολογική προσέγγιση τεσσάρων βημάτων. Δηλαδή, α) η αναζήτηση και επιλογή των οργανισμών, β) η ανάκτηση Instagram analytics, γ) η προεπεξεργασία των δεδομένων και δ) οι μέθοδοι ανάλυσης. Η επιλογή των παραπάνω σταδίων αποβλέπει στην ανάπτυξη μιας μεθοδολογίας που είναι ρεαλιστική για τα μουσεία και έχει την δυνατότητα να εφαρμοστεί άμεσα. Μέσω των αποτελεσμάτων της έρευνας αναδεικνύονται νέα ευρήματα σχετικά με την χρήση του Instagram από τα μουσεία. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι καταγράφονται
αποτελέσματα τόσο ως προς τον όγκο και τη συχνότητα των δημοσιεύσεων, όσο και ως προς το επίπεδο διάδρασης των χρηστών. Ένα βήμα παρακάτω, σημαντικά ευρήματα παρατηρούνται ως προς το βαθμό αλληλεπίδρασης των χρηστών ανάλογα με τα είδη των δημοσιεύσεων αλλά και τα χαρακτηριστικά τους. Επιλογικά, σε θεωρητικό πλαίσιο, η παρούσα μελέτη αναδεικνύει μια διεθνή συνεισφορά καθώς αναλύει ένα μεγάλο εύρος περιπτώσεων από όλα τα μέρη του κόσμου, κάνοντας χρήση ποικίλων μετρικών με σκοπό την επίτευξη μεγαλύτερου βαθμού εμβάθυνσης στα δεδομένα. Σε πρακτικό επίπεδο, η συγκεκριμένη ερευνητική προσπάθεια παρουσιάζει μια μεθοδολογία χαμηλού κόστους που έχει την δυνατότητα να αξιοποιηθεί από όλα τα είδη μουσείων, και ανεξάρτητα την δυναμική τους. Συμπληρωματικά, εστιάζεται στους χρήστες καθώς η βάση της προώθησης των
δραστηριοτήτων των οργανισμών, είναι η επίτευξη του μέγιστου βαθμού αλληλεπίδρασης με το κοινό τους. Τέλος, η παρούσα μελέτη, παρέχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα καθώς μέσω των μετρικών της και των ορισμών τους, γίνεται δίαυλος για την εξειδίκευση του προσωπικού των οργανισμών και οποιουδήποτε ενδιαφερόμενου για το συγκεκριμένο ερευνητικό αντικείμενο. | el |
dc.format.extent | 77 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Αναλυτικά στοιχεία κοινωνικών δικτύων | el |
dc.subject | Instagram | el |
dc.subject | Μουσεία | el |
dc.subject | Μετρικές κοινωνικών δικτύων | el |
dc.subject | Περιγραφική στατιστική ανάλυση | el |
dc.subject | Ανάλυση συσχετίσεων | el |
dc.subject | Διάδραση χρηστών | el |
dc.subject | Στρατηγική Κοινωνικών Δικτύων | el |
dc.title | Αναλυτικά στοιχεία κοινωνικών δικτύων για μουσεία. Η περίπτωση αξιοποίησης της πλατφόρμας του Instagram | el |
dc.title.alternative | Social media analytics for museums. The case of utilising the Instagram platform | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Kouis, Dimitris | |
dc.contributor.committee | Vraimaki, Eftichia | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης | el |
dc.description.abstracttranslated | In the recent years there has been a need to introduce to stakeholders and the public, the services and activities of museums into the modern digital reality. This can be achieved through the presence of organizations on social media platforms, such as Instagram. Instagram platform becomes a communication channel for museums, offering the possibility of obtaining direct communication with their followers in order to promote their services and activities as cultural heritage organizations. In order to achieve this, it is necessary to study and manage the maximum utilization of social media analytics. Social media analytics
generates data from within social networks and aims to study and analyze user behavior. Based on the above, this research aims to study the relationship between museums and the Instagram platform. More specifically, it aims, through the use of a variety of analytical methods and metrics, to utilize the analytical data generated by Instagram (Instagram Analytics), discovering possible cause-and-effect relationships and understanding the museums administrators movements that bring the maximum interaction with the published content. To achieve this goal, a four-step research methodological approach was developed. That is, a) the search and selection of organizations, b) the retrieval of Instagram analytics, C) the pre-processing of data and D) the methods of analysis. The selection of the above steps aims to develop a methodology that is realistic for museums and has the potential to be
implemented immediately. Through the results of the survey, new findings on the use of Instagram by museums have emerged. Indicatively, results are encapsulated both in terms of the volume and frequency of posts, as well as in terms of the level of user interaction. One step further, important findings are observed regarding the degree of user interaction depending on the types of publications and their characteristics. In conclusion, in a theoretical context, this study highlights its worldwide contribution as it analyses a wide range of cases from all parts of the world, using a variety of metrics in order to achieve a greater degree of
immersion in the data. On a practical level, this research effort presents a low-cost methodology that has the potential to be used by all types of museums, regardless of their dynamics. Complementarily, it focuses on users, while the basis of promoting the activities of the organizations is to achieve the optimal level of interaction with museums’ audiences. Finally, the current study is strengthened through its educational characteristics, as via its metrics and their definitions, it constitutes a channel for the specialization of the staff of the cultural heritage organizations and anyone interested in this specific research field. | el |