Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η διαχείριση του πολιτισμικού αγαθού ως άξονας της οικονομικής στρατηγικής στην σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα

dc.contributor.advisorPsycharis, Yannis
dc.contributor.authorΜακρυπίδη, Μαρία
dc.date.accessioned2024-03-25T16:16:59Z
dc.date.available2024-03-25T16:16:59Z
dc.date.issued2024-03-20
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6155
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5991
dc.description.abstractΟ πολιτισμός χρησιμεύει ως θεμελιώδης συνιστώσα της βιώσιμης ανάπτυξης, ενεργώντας ως ενωτική δύναμη που φέρνει κοντά την κοινωνία, την οικονομία και το περιβάλλον. Τα τελευταία χρόνια, έχουν προκύψει πολυάριθμες προσπάθειες για την ανάπτυξη και την προώθηση του πολιτισμού ως μέσου για την προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης, τόσο σε παγκόσμια όσο και σε εγχώρια κλίμακα. Σύμφωνα με τα παραπάνω, στην παρούσα εργασία επιχειρείται να μελετηθεί η διαχείριση των πολιτισμικών αγαθών ως παράγοντας για την οικονομική στρατηγική στην σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Στο πρώτο σκέλος, η εργασία πραγματεύεται τον εννοιολογικό προσδιορισμό εννοιών σχετικών με το εξεταζόμενο θέμα, καθώς και γίνεται αναφορά στους οργανισμούς και τις συμβάσεις που σχετίζονται με τη προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Επίσης, παρουσιάζονται στοιχεία, που δείχνουν τη συμβολή του πολιτιστικού προϊόντος στην οικονομία. Στη συνέχεια, γίνεται μια ανάλυση των επικοινωνιακών στρατηγικών των πολιτιστικών οργανισμών, που εφαρμόζονται, μαζί με τις στρατηγικές ενοποιημένου πολιτιστικού μάρκετινγκ, τα οποία συμβάλλουν στην επικοινωνία με τον πολίτη-πελάτη αναδεικνύοντας μία συνολική εικόνα των πολιτισμικών αγαθών. Στο δεύτερο μέρος, αναλύεται ο τρόπος διαχείρισης των πολιτιστικών αγαθών και οριοθετούνται οι εξελίξεις του περιβάλλοντος εντός του οποίου λαμβάνονται αποφάσεις σχετικές με την όλη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Ακόμη, γίνεται αναφορά σε περιπτωσιολογικές μελέτες μουσείων και πολιτιστικών κέντρων της χώρας, ώστε να αναδειχθεί ο τρόπος που εκείνα χρησιμοποιούν για την ανάδειξη του πολιτισμικού τους πλούτου. Τέλος, δομούνται σχετικές πρακτικές και προτάσεις διαχείρισης για τη βιώσιμη αξιοποίηση των πολιτιστικών αγαθών και κατ’ επέκταση την οικονομική ανάπτυξη των εκάστοτε περιοχών της χώρας.el
dc.format.extent96el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠολιτισμόςel
dc.subjectΔιαχείριση πολιτιστικών αγαθώνel
dc.subjectΟικονομική ανάπτυξηel
dc.subjectΜάρκετινγκel
dc.subjectΕπικοινωνιακή στρατηγικήel
dc.titleΗ διαχείριση του πολιτισμικού αγαθού ως άξονας της οικονομικής στρατηγικής στην σύγχρονη ελληνική πραγματικότηταel
dc.title.alternativeManagement of the cultural property as an axis of the economic strategy in the modern Greek realityel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΜάνθος, Απόστολος
dc.contributor.committeeΓκίκα, Ελένη
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔημόσια Διοίκηση – Δημόσιο Μάνατζμεντel
dc.description.abstracttranslatedCulture serves as a fundamental component of sustainable development, acting as a unifying force that brings society, the economy and the environment together. In recent years, numerous efforts have emerged to develop and promote culture as a means to foster economic growth, both globally and domestically. In line with the above, this paper attempts to study the management of cultural assets as a factor for economic strategy in the contemporary Greek reality. In the first part, the paper deals with the conceptual definition of concepts related to the topic under consideration, as well as a reference to the organizations and conventions related to the protection of cultural heritage. It also presents data showing the contribution of cultural products to the economy. Then, an analysis is made of the communication strategies of cultural organisations, which are applied, together with integrated cultural marketing strategies, which contribute to communication with the citizen-customer by highlighting an overall image of cultural goods. In the second part, the way in which cultural property is managed is analysed and the developments of the environment within which decisions related to the overall management of cultural heritage are defined. Furthermore, case studies of museums and cultural centres in the country are referred to, in order to highlight the way they use to promote their cultural wealth. Finally, relevant management practices and proposals are structured for the sustainable use of cultural assets and, by extension, the economic development of the country's regions.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές