Εμφάνιση απλής εγγραφής

Λειτουργίες του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Συρμών (ETCS) και εφαρμογή στους ελληνικούς σιδηροδρόμους

dc.contributor.advisorΧαμηλοθώρης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΤσούκας, Αναστάσιος
dc.date.accessioned2024-03-26T14:54:35Z
dc.date.available2024-03-26T14:54:35Z
dc.date.issued2024-03-20
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6175
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6011
dc.description.abstractΗ τεχνολογική πτυχή αποτελεί εδώ και καιρό καθοριστικό χαρακτηριστικό των διασυνοριακών ροών στο ευρωπαϊκό σύστημα σιδηροδρομικών μεταφορών. Υπάρχουν διάφορα εμπόδια για τη σωστή λειτουργία και τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς. Αυτά τα εμπόδια περιλαμβάνουν διαφορές στα συστήματα ρεύματος έλξης και αλλαγές στις τροχιές. Η απόφαση για την εφαρμογή διαφορετικών συστημάτων ελέγχου και προστασίας αμαξοστοιχιών έλαβε υπόψη διάφορους παράγοντες, όπως δομικά ζητήματα και μέτρα ασφαλείας. Σε αυτήν τη Διπλωματική εργασία, κατά πρώτον αναλύεται το τεχνολογικό κομμάτι (μέρη και υποσυστήματα) και ο σκοπός του Ευρωπαϊκού Σύστηματος Ελέγχου συρμών (ETCS), ενός σύστημα ελέγχου του οποίου η εγκατάσταση έχει ξεκινήσει από τις αρχές του 21ου αιώνα σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας γίνεται λόγος για τα Ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης που στηρίζουν την προμήθεια και την εγκατάσταση του συστήματος όπως επίσης και για το χρονικό της εγκατάστασής του στην Ελλάδα. Επιπλέον, γίνεται μία αναφορά στο Δυστύχημα των Τεμπών (2023) καθώς συνδέεται άμεσα με το ETCS και την αδυναμία των ελληνικών υπεύθυνων φορέων και σε συνεργασία με τις ανάδοχες κοινοπραξίες να φέρουν εις πέρας την προγραμματισμένη ολοκλήρωση του έργου. Τελικά, γίνεται μία αναφορά στον οικονομικό γεωγράφο Bent Flyvbjerg και στις αναλύσεις του, όπου περιγράφει τους λόγους για τους οποίους, είναι συχνό φαινόμενο, να παρουσιάζονται προβλήματα και αστοχίες στα μεγαλεπήβολα έργα. Η εργασία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό από δεδομένα που αντλήθηκαν από την ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διάφορες ιστοσελίδες μεγάλων εταιριών τεχνολογίας, για το πρώτο μέρος, και από το πόρισμα των Εμπειρογνωμόνων για το Δυστύχημα των Τεμπών και άρθρων ηλεκτρονικών εφημερίδων, για το δεύτερο μέρος.el
dc.format.extent79el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectETCSel
dc.subjectEuropean Train Control Systemel
dc.subjectEuropean Rail Traffic Management Systemel
dc.subjectERTMSel
dc.subjectΕλληνικός σιδηρόδρομοςel
dc.subjectΕυρωπαϊκό σύστημα διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίαςel
dc.subjectGSM-Rel
dc.subjectEurobaliseel
dc.subjectΕυρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Συρμώνel
dc.titleΛειτουργίες του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Συρμών (ETCS) και εφαρμογή στους ελληνικούς σιδηροδρόμουςel
dc.title.alternativeFunctions of the European Train Control System (ETCS) and application in greek railwaysel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΘεοχάρης, Ευστάθιος
dc.contributor.committeeDrosos, Christos
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανολόγων Μηχανικώνel
dc.description.abstracttranslatedThe technological aspect has long been a key feature of cross-border flows in the European rail system. There are various obstacles to proper operation and compliance with regulations. These barriers include differences in traction current systems and changes in track layouts. The decision to implement different train control and protection systems has taken into account various factors, such as structural issues and safety measures. Τhis thesis covers, in the first part, the analysis and structure of the technological aspect (parts and subsystems) and the purpose of the European Train Control System (ETCS). The second part of the paper discusses the European funding programs that support the supply and installation of the system as well as the timing of its installation in Greece. Furthermore, reference is made to the Tempi Accident (2023) as it is directly related to ETCS and the failure of the Greek responsible bodies and in cooperation with the contracted consortia to carry out the timely completion of the project. Finally, reference is also made to the economic geographer Bent Flyvbjerg and his analyses, where he describes the reasons why it is common for problems and failures to occur in megaprojects. The paper is largely based on data drawn from the website of the European Union and various websites of major technology companies, for the first part, and from the conclusion of the Experts on the Tempe Accident and articles in online newspapers, for the second part.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές