Εξατομικευμένη εφαρμογή για προτάσεις δραστηριοτήτων σε επισκέπτες στην Ελλάδα
Human-centered application for proposing activities for visitors in Greece
Λέξεις-κλειδιά
Recommendation systems ; Genetic algorithm ; Human centric application ; Σύστημα παραγωγής συστάσεων ; Ανθρωποκεντρική εφαρμογή ; Γενετικός αλγόριθμοςΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Εξατομικευμένη εφαρμογή για προτάσεις
δραστηριοτήτων σε επισκέπτες στην Ελλάδα» ασχολείται με την δημιουργία μιας εφαρμογής η οποία
θα είναι εύκολη στην χρήση και θα παρέχει εξατομικευμένες προτάσεις μουσείων, αξιοθέατων,
εστιατορίων και σημείων διασκέδασης για τον εκάστοτε χρήστη. Επίσης, γίνεται αναφορά στους
λόγους για τους οποίους χρησιμοποιήθηκαν οι συγκεκριμένες τεχνολογίες. Σε αυτές περιέχονται η
αντικειμενοστραφής γλώσσα προγραμματισμού C#, η οποία χρησιμοποιήθηκε για την ανάπτυξη του
γραφικού περιβάλλοντος της εφαρμογής, οι αρχές που ακολουθήθηκαν για τον σχεδιασμό αυτής, η
σχεσιακή βάση δεδομένων MySQL, για την δημιουργία της βάσης δεδομένων και την αποθήκευση
των πληροφοριών της εφαρμογής και αναφέρονται οι επικρατέστερες τεχνολογίες, που
χρησιμοποιούνται στα συστήματα συστάσεων. Στην συνέχεια αναφέρεται το κίνητρο και η
μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για τον σχεδιασμό της εφαρμογής. Παρουσιάζεται η αρχιτεκτονική
αυτής, αναλύονται λεπτομερώς οι οθόνες με τις οποίες αλληλοεπιδρά ο χρήστης, κατά την πλοήγησή
του σε αυτή, και γίνεται μια εξήγηση στον τρόπο με τον οποίο ο αλγόριθμος αξιολογεί και παράγει
τις προτάσεις του. Ακόμα, παρουσιάζονται κάποια διαγράμματα που δείχνουν τις αξιολογήσεις της
εφαρμογής από διάφορους χρήστες. Οι αξιολογήσεις γίνονται μέσω ερωτηματολόγιου που
δημιουργήθηκε και συμπληρώθηκε από αυτούς. Τέλος, αναφέρονται συμπεράσματα και μελλοντικές
ιδέες για την επέκταση της εφαρμογής.
Περίληψη
The present thesis entitled "Human-centered application for proposing activities for visitors in
Greece" deals with the creation of an application that will be easy to use and will provide
personalized recommendations of museums, attractions, restaurants and entertainment
venues for each user. It also refers to the reasons why these technologies were used. These
include the object-oriented programming language C# which was used to develop the
graphical interface of the application, the UI principles that were followed for the design of
the application, the relational database MySQL to create the database and store the
information of the application and the most prevalent technologies used in recommendation
systems are mentioned. The motivation and methodology followed to design the application
is then mentioned. The architecture of this application is then presented, the screens with
which the user interacts while navigating through it are analysed in detail and an explanation
is given of the way in which the algorithm evaluates and generates its recommendations.
Still, some diagrams showing the evaluations of the application by different users are
presented. The evaluations are done through a questionnaire created and filled in by them.
Finally, conclusions and future ideas for the extension of the application are reported.