Show simple item record

Τα ομαδικά Περιβαλλοντικά Παιχνίδια και η Ετερότητα στην Προσχολική Αγωγή

dc.contributor.advisorΜπούνα-Βάιλα, Ανδρομάχη
dc.contributor.authorΜηνά, Αναστασία
dc.date.accessioned2024-04-03T10:45:48Z
dc.date.available2024-04-03T10:45:48Z
dc.date.issued2024-03
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6366
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6202
dc.description.abstractΠΕΡΙΛΗΨΗ Μέσα από το παιχνίδι το οποίο βασίζεται σε μια πολύμορφη διαδικασία, τα παιδιά υπηρετούν τους κανόνες, εκφράζουν τις ιδέες τους και είναι πρόθυμα να είναι ενεργά μέλη, ώστε να επικοινωνούν και ν’ απολαμβάνουν σημαντικά συναισθηματικά οφέλη για άτομα και κ αταστάσεις (Lam,2018). Πρωταρχικός στόχος αυτής της μελέτης, είναι να η εξέταση της επιρροής της ομαδικής διάδρασης, μέσω δραστηριοτήτων που αφυπνίζουν την ενσυναίσθηση απέναντι στον φυσικό κόσμο και κατά πόσο είναι αποδοτική και λειτουργική ανάμεσα σε παιδιά προνηπιακής και νηπιακής ηλικίας, στον χώρο του νηπιαγωγείου. Για να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός, αναλύεται αρχικά η έννοια της ετερότητας μέσα στη σχολική κοινότητα και στη συνέχεια γίνεται αναφορά στο παιχνίδι, την ομαδικότητα και την σύνδεσή τους με διαφορετική ηλικία των παιδιών και το φύλο του. Στη συνέχεια, δίνεται ιδιαίτερο βάρος στις ομαδικές δραστηριότητες που σχετίζονται με το φυσικό περιβάλλον και στην σημαντικότητά του στην μαθησιακή προσέγγιση, όσο και στην ενδυνάμωση της κοινωνικής επαφής μεταξύ των ετερόφυλων ομάδων. Ενώ εξετάζεται λεπτομερώς και η συσχέτιση μεταξύ των ενεργειών που συνδέονται με τον φυσικό κόσμο και των ενεργειών που συνδέονται με τις ετερόφυλες και ομόφυλες ομάδες. Παρακάτω αναλύεται η έννοια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, οι στόχοι της και η αλληλοσύνδεση της με την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στις στερεοτυπικές αντιλήψεις των γονέων σχετικά με τον διαχωρισμό των παιχνιδιών και πως αυτές επιδρούν στον κοινωνικοσυναισθηματικό ψυχισμό και στην εξέλιξη χαρακτήρα του παιδιού. Λέξεις κλειδιά: περιβαλλοντικό παιχνίδι, ετερότητα, στερεότυπα, ομαδικότηταel
dc.format.extent69el
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠεριβαλλοντικό παιχνίδιel
dc.subjectΕτερότηταel
dc.subjectΟμαδικότηταel
dc.subjectΣτερεότυπαel
dc.subjectΠροσχολική αγωγήel
dc.subjectΠεριβαλλοντική εκπαίδευσηel
dc.subjectEnvironmental playel
dc.subjectOthernessel
dc.subjectStereotypesel
dc.subjectTeamworkel
dc.titleΤα ομαδικά Περιβαλλοντικά Παιχνίδια και η Ετερότητα στην Προσχολική Αγωγήel
dc.title.alternativeGroup environmental games and otherness in preschool educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΒασσάλου, Ευδοκία
dc.contributor.committeeΣκαναβή, Κωνσταντίνα
dc.contributor.facultyΣχολή Δημόσιας Υγείαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείαςel
dc.contributor.masterΠεριβαλλοντική Επικοινωνία και Προαγωγή Υγείαςel
dc.description.abstracttranslatedABSTRACT Through play, which is based on a multiform process, children serve the rules, express their ideas and are willing to be active members, to communicate and enjoy important emotional benefits for people and situations (Lam, 2018 ). The primary objective of this study is to examine the influence of group interaction, through activities that awaken empathy towards the natural world and how efficient and functional it is among preschool and toddler age children, in the kindergarten setting.In order to achieve this goal, the concept of otherness within the school community is first analyzed and then reference is made to play, teamwork and their connection with children of different ages and gender.Then, special emphasis is given to group activities related to the natural environment and its importance in the learning approach, as well as to the strengthening of social contact between heterosexual groups.Meanwhile the correlation between the energies associated with the natural world and the energies associated with heterosexual and homosexual groups is also examined in detail. Below the concept of environmental education, its goals and its interconnection with pre - school education and training is analized.Particular emphasis is placed on the stereotypical perceptions of parents regarding the separation of toys and how they affect the child's socio - emotional psyche and character development. Key words: environmental play, otherness, stereotypes, teamworkel


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές