Show simple item record

Διερεύνηση εφαρμογής του νέου λογιστικού πλαισίου της δεδουλευμένης βάσης στις οντότητες της Γενικής Κυβέρνησης και προοπτικές μετάβασης

dc.contributor.advisorΓκούμας, Σπυρίδων
dc.contributor.authorΚαραστογιάννης, Παύλος
dc.date.accessioned2024-04-12T10:12:32Z
dc.date.issued2023-11-11
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6479
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6315
dc.description.abstractΣτην Ελλάδα με το Π.Δ. 54/2018 νομοθετήθηκε για όλες τις οντότητες της Γενικής Κυβέρνησης η εισαγωγή της λογιστικής σε δεδουλευμένη βάση αρχικά την 1/1/2023 και έπειτα από την 1/1/2025. Σκοπός της παρούσας Διδακτορικής Διατριβής είναι η διερεύνηση της χρησιμότητας της λογιστικής σε δεδουλευμένη βάση, των προϋποθέσεων εφαρμογής της και των δυσκολιών που προκύπτουν. Η ανάγκη πηγάζει από την διεθνή τάση εφαρμογής εργαλείων του ιδιωτικού τομέα στο δημόσιο, τάση η οποία αποτυπώνεται στη θεωρία του New Public Management (NPM). Η έρευνα εστίασε στην Κεντρική Διοίκηση διότι είναι ο πρώτος υποτομέας της Γενικής Κυβέρνησης που εφαρμόζει το νέο λογιστικό πλαίσιο και εξέτασε σε βάθος τις αντιλήψεις και τις στάσεις των εργαζομένων της, χρησιμοποιώντας την ποιοτική και ποσοτική μέθοδο. Τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν αφορούν τις επιπτώσεις της λογιστικής δεδουλευμένης βάσης στην χρηματοοικονομική πληροφόρηση, στην διαφάνεια, στην λογοδοσία και στον έλεγχο των οντοτήτων, τον βαθμό εφαρμογής του Π.Δ. 54/2018, των δυσκολιών που ανακύπτουν και την αναγκαιότητα εκπαίδευσης του προσωπικού. Τα ευρήματα ανέδειξαν την βελτίωση της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης, της διαφάνειας, της λογοδοσίας και του ελέγχου και της συγκρισιμότητας των λογιστικών πληροφοριών. Η αρχική αναγνώριση των χρηματοοικονομικών στοιχείων και η κατάταξη των ταμιακών ροών φαίνεται να είναι δύσκολη. Απαιτείται εκπαίδευση των εργαζομένων, πρόσληψη νέων εργαζομένων, δημιουργία ειδικού τμήματος, συνεργασία μεταξύ εργαζομένων, αλλαγή νοοτροπίας και κουλτούρας των εργαζομένων και κατάλληλο πληροφοριακό σύστημα λογιστικής. Η παρούσα έρευνα συνεισφέρει στον επιστημονικό διάλογο περί αναγκαιότητας σύγκλισης της λογιστικής του δημοσίου τομέα με εκείνη του ιδιωτικού υπό το πρίσμα του NPM και αφετέρου παρέχει χρήσιμες πληροφορίες σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη της μεταρρύθμισης.el
dc.format.extent397el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΝέο δημόσιο μάνατζμεντel
dc.subjectΛογιστική δεδουλευμένης βάσηςel
dc.subjectΓενική Κυβέρνησηel
dc.subjectΛογιστική μεταρρύθμισηel
dc.subjectΧρηματοοικονομική αναφοράel
dc.titleΔιερεύνηση εφαρμογής του νέου λογιστικού πλαισίου της δεδουλευμένης βάσης στις οντότητες της Γενικής Κυβέρνησης και προοπτικές μετάβασηςel
dc.title.alternativeInvestigation of the application of the new accounting framework of the accrual basis to the entities of the General Government and transition perspectivesel
dc.typeΔιδακτορική διατριβήel
dc.contributor.committeeΣυκιανάκης, Νικόλαος
dc.contributor.committeeΑρσένος, Παναγιώτης
dc.contributor.committeeΚαλαντώνης, Πέτρος
dc.contributor.committeeΧαραμής, Δημήτριος
dc.contributor.committeeΡοδοσθένους, Μαρία
dc.contributor.committeeChytis, Evangelos
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικήςel
dc.description.abstracttranslatedIn Greece with the Presidential Decree 54/2018 legislated for all entities of the General Government the introduction of accrual accounting initially on 1/1/2023 and then from 1/1/2025. The purpose of this thesis is to investigate the usefulness of accrual accounting, the conditions for its application and the difficulties that arise. The need stems from the international trend of applying private sector tools to the public, a trend which is reflected in the theory of New Public Management (NPM). The research focused on the Central Administration because it is the first sub-sector of the General Government to implement the new accounting framework and examined in depth the perceptions and attitudes of its employees, using the qualitative and quantitative method. The research questions raised concern the effects of accrual accounting on financial reporting, transparency, accountability and audit of entities, the degree of implementation of the Presidential Decree 54/2018, difficulties that arise and the necessity of staff training. The findings highlighted the improvement of financial information, transparency, accountability and audit and comparability of accounting information. The initial recognition of financial data and classification of cash flows appears to be difficult. Training of employees, recruitment of new employees, creation of a special department, cooperation between employees, change of mentality and culture of employees and appropriate accounting information system are required. The present research contributes to the scientific debate on the necessity of convergence of public sector accounting with that of the private sector in the light of NPM and on the one hand provides useful information to all parties involved in the reform.el
dcterms.embargoTerms3 yearsel
dcterms.embargoLiftDate2027-04-12T10:12:32Z


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές