Show simple item record

Διερεύνηση της αποδοχής του συστήματος συνεπιβατισμού σε Ανώτατα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα

dc.contributor.advisorΜηλιώτη, Χριστίνα
dc.contributor.authorΛαζίδη, Μιχαηλία - Τσαμπίκα
dc.date.accessioned2024-04-12T11:18:27Z
dc.date.available2024-04-12T11:18:27Z
dc.date.issued2024-04-08
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6482
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6318
dc.description.abstractΟ Διαμοιρασμός Διαδρομών (ή αλλιώς Συνεπιβατισμός), είναι μια καινοτόμος Υπηρεσία Μεταφορών που αποσκοπεί σε οικονομικά, περιβαλλοντικά όπως και κοινωνικά οφέλη. Παρόλο που ο Συνεπιβατισμός παρέχει σημαντικά οφέλη, υπάρχει σημαντικό ποσοστό στο κοινωνικό σύνολο που δυσκολεύεται να αποδεχθεί τον Συνεπιβατισμό ως πιθανό μέσο μετακίνησής του. Μέσα από αυτήν την Διπλωματική εργασία, διερευνώνται οι παράγοντες που επηρεάζουν την αποδοχή του Συνεπιβατισμού, εστιάζοντας αποκλειστικά στην εφαρμογή του σε Ανώτατα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, στόχος της Διπλωματικής Εργασίας, είναι η διερεύνηση της επίδρασης που ασκούν παράγοντες όπως, τα Δημογραφικά Χαρακτηριστικά, τα Χαρακτηριστικά Μετακίνησης και οι αντιλήψεις των ερωτηθέντων για τα Οφέλη ενός τέτοιου Συστήματος, για την Ασφάλεια και για την Προστασία της Iδιωτικότητας, στην αποδοχή και προθυμία χρήσης ενός τέτοιου συστήματος. Πραγματοποιήθηκε έρευνα μέσω ερωτηματολογίου, στην οποία συμμετείχαν μόνο εγγεγραμμένοι φοιτητές, εκπαιδευτικό προσωπικό και υπάλληλοι των Πανεπιστημίων. Συνολικά 350 απαντήσεις καταγράφηκαν. Οι παράγοντες που εξετάστηκαν και επηρεάζουν άμεσα την αποδοχή της μεθόδου του Συνεπιβατισμού, ομαδοποιούνται ως εξής : (1) Συμπεριφορά Μετακινούμενου, (2) Δημογραφικά Χαρακτηριστικά, (3) Παράμετροι Συνεπιβατισμού. Σύμφωνα με τα Οικονομετρικά Μοντέλα Γραμμικής Παλινδρόμησης (μέσω SPSS) που αναπτύχθηκαν, η Ηλικία, το Εισόδημα, το Προσωπικό Μέσο που διαθέτει ο μετακινούμενος για τις μετακινήσεις του, το κατά πόσο δηλώνει ευχαριστημένος από τον τρόπο που μετακινείται, οι αντιλήψεις του σχετικά με την Ασφάλεια, την Ιδιωτικότητα και τα Οφέλη ενός τέτοιου Συστήματος, αποτελούν τα κύρια κριτήρια αποδοχής του Συνεπιβατισμού. Τέλος, παρουσιάζονται προτάσεις για περαιτέρω έρευνα και ανάλυση.el
dc.format.extent100el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣυνεπιβατισμόςel
dc.subjectΑνώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματαel
dc.subjectΓραμμική παλινδρόμησηel
dc.subjectΜοντέλα παλινδρόμησηςel
dc.subjectSPSSel
dc.subjectΕρωτηματολόγιοel
dc.subjectΜετακινούμενοιel
dc.titleΔιερεύνηση της αποδοχής του συστήματος συνεπιβατισμού σε Ανώτατα Ακαδημαϊκά Ιδρύματαel
dc.title.alternativeInvestigating the acceptance of car-sharing in Academic Institutionsel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeTyrinopoulos, Yannis
dc.contributor.committeeMoussas, Vassilios
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Πολιτικών Μηχανικώνel
dc.description.abstracttranslatedRide-Sharing (or Co-passenger Transport) is an innovative Transport Service that aims to provide economical, environmental and social benefits. Although Ride-Sharing provides significant benefits, there is a significant proportion of society that does not accept it. Through this Diploma thesis, the factors that influence the acceptance of Ride-Sharing are explored, focusing exclusively on its implementation in Higher Academic Institutions in Greece. Specifically, the aim of the Diploma Thesis is to investigate the influence of factors such as the Demographic Characteristics, the Mobility Characteristics and the perceptions of the participants on the Benefits of such a System, on Security, on the Protection of Privacy and on the acceptance and willingness to use such a System. A Questionnaire Survey was conducted, involving only registered students, teaching staff and employees of the Universities. A total of 350 responses were recorded. The factors that were studied are categorized as follows: (1) Commuter Behaviour, (2) Demographic Characteristics, (3) Ride-Sharing Parameters. According to results of the Linear Regression Econometric Models (via SPSS) that were developed, age, income, transport mode, users’ satisfaction with the way they travel, their perceptions about Safety, Privacy and the Benefits of a Ridesharing Service, are the main factors that affect acceptance of Ridesharing. Finally, suggestions for further research and analysis are proposed.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές