dc.contributor.advisor | HYZ, ALINA | |
dc.contributor.author | Σταματελοπούλου, Παναγιώτα | |
dc.date.accessioned | 2024-04-19T08:09:48Z | |
dc.date.available | 2024-04-19T08:09:48Z | |
dc.date.issued | 2024-04-04 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6536 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6372 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια έρευνα για τον χρηματοοικονομικό αναλφαβητισμό, εστιάζοντας στον αντίκτυπό του στην οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική ευημερία. Η εργασία διακρίνεται σε δύο βασικά τμήματα, την βιβλιογραφική ανασκόπηση και το ερευνητικό μέρος. Αρχικά, η βιβλιογραφική ανασκόπηση εμβαθύνει στη σημασία του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού, επισημαίνοντας την επίδρασή του στην οικονομική ευημερία και την ευημερία των ατόμων. Τονίζεται η ανάγκη για προσαρμοσμένες παρεμβάσεις κατά την αντιμετώπιση του χρηματοοικονομικού αναλφαβητισμού και υπογραμμίζεται η σημασία των προγραμμάτων χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης για την προώθηση της ορθής λήψης αποφάσεων και της οικονομικής σταθερότητας. Επιπλέον, εξετάζονται τα ευρήματα πρόσφατων ερευνών, συμπεριλαμβανομένων μελετών που διεξήχθησαν από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ και άλλων μελετητών, οι οποίες έχουν επισημάνει τα ανησυχητικά επίπεδα χρηματοοικονομικού αναλφαβητισμού στην Ελλάδα, την Ευρώπη αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς και την ανάγκη για προσπάθειες συνεργασίας για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος. Η ερευνητική ανασκόπηση περιγράφει τη μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε στην έρευνα, δηλαδή την ερευνητική προσέγγιση με χρήση ερωτηματολογίου για τη συλλογή δεδομένων σχετικά με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων, το εκπαιδευτικό υπόβαθρο, την οικονομική εκπαίδευση που έλαβαν, την εμπιστοσύνη στη διαχείριση των προσωπικών οικονομικών και την κατανόηση των οικονομικών εννοιών. Συμπερασματικά, η εργασία παρέχει μια ολοκληρωμένη ανάλυση του χρηματοοικονομικού αναλφαβητισμού και προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τους καθοριστικούς παράγοντες, τις συνέπειες και τις πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στην αντιμετώπιση του. | el |
dc.format.extent | 137 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Χρηματοοικονομικός αναλφαβητισμός | el |
dc.subject | Κοινωνική ευημερία | el |
dc.subject | Οικονομική ανάπτυξη | el |
dc.subject | Ελλάδα | el |
dc.subject | Ευρώπη | el |
dc.subject | Επιτόκιο | el |
dc.subject | Αποταμίευση | el |
dc.subject | Επενδύσεις | el |
dc.subject | Πληθωρισμός | el |
dc.title | Πώς ο χρηματοοικονομικός αναλφαβητισμός επηρεάζει την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική ευημερία; | el |
dc.title.alternative | How does financial illiteracy affect economic growth and social well-being? | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | STAMATOPOULOS, Theodoros | |
dc.contributor.committee | Chalikias, Miltiadis | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής | el |
dc.contributor.master | Δημόσια Οικονομική και Πολιτική | el |
dc.description.abstracttranslated | This diploma thesis is a research on financial illiteracy, focusing on its impact on economic growth and social well-being. The paper is divided into two main sections, the literature review, and the research part. First, the literature review delves into the importance of financial literacy, highlighting its impact on the financial well-being and well-being of individuals. It stresses the need for tailored interventions when tackling financial illiteracy and underlines the importance of financial education programs in promoting sound decision-making and financial stability. In addition, the findings of recent research, including studies conducted by the World Economic Forum and other scholars, which have highlighted the alarming levels of financial illiteracy in Greece, Europe and globally, as well as the need for collaborative efforts to address this issue, are examined. The research review describes the methodology used in the survey, i.e. the research approach using a questionnaire to collect data on participants' demographic characteristics, educational background, financial education received, confidence in managing personal finances, and understanding of financial concepts. In conclusion, the paper provides a comprehensive analysis of financial illiteracy and offers valuable information on the determinants, consequences and initiatives aimed at tackling it. | el |