dc.contributor.advisor | Κορρές, Αλκιβιάδης-Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Τσαουσίδης, Αλέξιος | |
dc.date.accessioned | 2024-04-25T09:25:16Z | |
dc.date.available | 2024-04-25T09:25:16Z | |
dc.date.issued | 2024-03 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6610 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6446 | |
dc.description.abstract | Αντικείμενο της εργασίας αυτής συνιστά η διερεύνηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της λειτουργίας των σύγχρονων λιμένων, καθώς και των πολιτικών και των εργαλείων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον περιορισμό του. Πρωταρχικό στόχο της έρευνας αποτελεί, αφενός η διεξοδική παρουσίαση των επιπτώσεων της λιμενικής δραστηριότητας στο φυσικό περιβάλλον και αφετέρου η προσεκτική αναζήτηση των στρατηγικών και των μεθόδων που προτείνονται σήμερα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων αυτών, με την υιοθέτηση επιτυχημένων πρακτικών, αλλά και τη συνδρομή νέων καινοτόμων τεχνολογιών. Στο πλαίσιο αυτό, αναδεικνύονται οι προσπάθειες που καταβάλλονται και οι πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται τόσο από διεθνείς και περιφερειακούς φορείς, όσο και από μεμονωμένους λιμένες, για τη θέσπιση αποτελεσματικών κανόνων, που θα εφαρμόζονται από το σύνολο των εμπλεκόμενων παραγόντων. Επιπλέον, επιχειρείται η μελέτη συγκεκριμένων περιπτώσεων μεγάλων εμπορικών λιμένων που μέσω του σχεδιασμού και της υλοποίησης πρωτοποριακών προγραμμάτων επιδιώκουν να συνδυάσουν την οικονομική τους ευημερία με την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Συνολικά, η παρούσα εργασία αποσκοπεί στο να εντοπίσει και να προβάλει τα περιβαλλοντικά ζητήματα που ανακύπτουν από τη λειτουργία των
λιμένων και τις λύσεις που αυτοί καλούνται να αναζητήσουν στην κατεύθυνση της μετάβασης προς μία πιο «πράσινη» και βιώσιμη ανάπτυξη του παγκόσμιου λιμενικού τομέα. | el |
dc.format.extent | 72 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Λιμενικές δραστηριότητες | el |
dc.subject | Πηγές ρύπανσης | el |
dc.subject | Ρυθμιστικό πλαίσιο | el |
dc.subject | Πρωτοβουλίες λιμένων | el |
dc.subject | Περιβαλλοντική διαχείριση | el |
dc.subject | IMO | el |
dc.title | Περιβαλλοντική διαχείριση των λιμενικών δραστηριοτήτων | el |
dc.title.alternative | Environmental management of port activities | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Παπουτσιδάκης, Μιχαήλ | |
dc.contributor.committee | Drosos, Christos | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής | el |
dc.contributor.master | Νέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις Μεταφορές | el |
dc.description.abstracttranslated | The object of this thesis is to investigate the environmental footprint of the operation of modern ports, as well as the policies and tools that can be used to limit it. Through the review of an extensive sample of the relevant literature, a thorough presentation of
the effects of port activity on the natural environment, as well as a research on the strategies and policies currently proposed to deal with these effects are attempted. In this context, the efforts made by international and regional regulatory bodies to
establish effective rules and the initiatives undertaken by port associations to design and adopt successful environmental programs, are highlighted. Moreover, a wide range of innovative policies and practices developed and implemented by individual
ports seeking to combine their economic prosperity with high environmental performance are presented. Finally, the cases of three of the largest ports in the world that pioneer in the formation of an effective environmental management are carefully
studied. Overall, this paper aims to identify and present the environmental issues arising from the operation of ports and the solutions they are required to invent for the transition towards a more "green" and sustainable development of the global port
sector. | el |