dc.contributor.advisor | Κορρές, Αλκιβιάδης-Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Λισγάρας, Νικόλαος | |
dc.date.accessioned | 2024-04-26T07:39:03Z | |
dc.date.available | 2024-04-26T07:39:03Z | |
dc.date.issued | 2024-03-29 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6631 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6467 | |
dc.description.abstract | Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που αφορούν τον ναυτιλιακό κλάδο είναι η ασφάλεια και η προστασία του θαλάσσιου χώρου. Είναι βέβαιο πως η ασφάλεια χρειάζεται νόμους και κανόνες που θα την καλύψουν πλήρως. Όμως, πολλοί θεωρούν βέβαιο ότι οι συγκεκριμένοι νόμοι δεν ωφελούν ως προς την ασφάλεια, με συνέπεια να ορίζουν κανόνες για τα δεδομένα της κάθε εποχής και τις ανάγκες που χρειάζονται να καλυφθούν. Ένας διεθνής κανόνας στη ναυτιλία είναι ο «Κώδικας Ασφαλούς Διαχείρισης» (ISM CODE) ο οποίος συγκαταλέγεται στην «Διεθνή Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ζωής στη Θάλασσα» (SOLAS). Αυτό είναι και το αντικείμενο μελέτης της συγκεκριμένης εργασίας. Πιο συγκεκριμένα, θα αναφερθούμε στην ανάγκη των ναυτιλιακών εταιριών για παροχή υπηρεσιών, με την καλύτερη ποιότητα, ακολουθώντας τους κανόνες και τα πρότυπα του Διεθνή Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης (ISM Code). Πρέπει να χρησιμοποιούνται πλοία που δεν παραβλέπουν νομοθεσίες ασφάλειας πληρώματος ή ρύπανσης του περιβάλλοντος, καθώς επίσης να πραγματοποιείται η απαραίτητη συντήρησή τους. Τα παραπάνω είναι κοινά για κάθε πλοίο χωρίς διακρίσεις χάρη στην Ε.Ε. και τους νόμους που θέτει στα ύδατα της. Επίσης, θα αναφερθούμε στον Διεθνή Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης (ISM Code), ο οποίος ορίζει τους κανόνες για την ασφάλεια του πληρώματος και του πλοίου και αν αυτοί φέρνουν τελικά φέρνουν θετικά αποτελέσματα και στο μεγαλύτερο μέρος της εργασίας θα εμβαθύνουμε περαιτέρω για αυτόν. Θα δούμε συγκεκριμένα άρθρα του, όπου και θα σχολιαστούν για την χρησιμότητά τους. Θα δοθεί επιπλέον βάση στη κατανόηση της σωστής εφαρμογής του, ενώ θα υπάρξει επίσης και αναφορά στα αρνητικά σχόλια που έχουν γραφεί για αυτόν. Είναι σημαντικό να ειπωθεί εξ’ αρχής πως ο Κώδικας αυτός αποτελεί το κατευθυντήριο εργαλείο για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Λόγω του ότι οι εταιρίες διαφέρουν μεταξύ τους χρειάζονται ένα εργαλείο που θα καλύπτει τις δικές τους συγκεκριμένες ανάγκες. Έτσι δημιουργούν ένα Σύστημα Ασφαλούς Διαχείρισης (SAFETY MANAGEMENT SYSTEM), δηλαδή τον οδηγό τους προσαρμοσμένο στις ανάγκες τους ξεχωριστά συμβαδίζοντας με τον Κώδικα και το νομικό πλαίσιο που πρέπει να ακολουθούν οι εταιρίες για την ομαλή διαχείρισή τους. Τέλος, θα αναλύσουμε την πορεία περιπτώσεων ατυχημάτων στη θάλασσα και θα σχολιάσουμε αν τελικά μέσα από την εφαρμογή του Κώδικα αυτά αυξάνονται ή μειώνονται. | el |
dc.format.extent | 66 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | ISM code | el |
dc.subject | Ναυτικά ατυχήματα | el |
dc.subject | Θαλάσσια ασφάλιση | el |
dc.subject | Μέτρα ασφαλείας | el |
dc.subject | Θαλάσσια ρύπανση | el |
dc.subject | Σύστημα Ασφαλούς Διαχείρισης | el |
dc.title | Σχεδιασμός ΣΑΔ και λειτουργία του κώδικα ISM στην πράξη | el |
dc.title.alternative | Design of safety management system and operation of the ISM code in practice | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Drosos, Christos | |
dc.contributor.committee | Παπουτσιδάκης, Μιχαήλ | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής | el |
dc.contributor.master | Νέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις Μεταφορές | el |
dc.description.abstracttranslated | One of the most important issues for the shipping industry is the safety and security of the sea. Safety of sea absolutely needs laws and rules that will fully support it. However, many people do not feel sure that these laws are beneficial to it and consequently they set rules for the conditions of the time and the requirements that need to be fulfilled. An international rule in shipping is the "ISM CODE" which is part of the "International Convention for the Safety of Life at Sea" (SOLAS). This is the topic of this study. More specifically, we will refer to the need of shipping companies to provide services with the best quality by following the rules and standards of the International Safety Management Code (ISM Code). They must use vessels that do not ignore crew safety or environmental pollution laws, as well as they need the necessary services. These are common to all vessels without any distinction thanks to the EU and the laws it sets in its waters. Also, it will be mentioned how the ISM Code contributes to the safety of the crew and the vessel by the proper practice of its rules. Then, in the main part of the paper we will take a deeper look at the International Safety Management Code. We will look at specific articles of it, where we will comment on their usability. Additional emphasis will be placed on understanding its proper implementation, and there will also be a reference to the negative comments that have been written about it. It is important to be mentioned that this Code is the guiding tool for shipping companies. Since companies are different from each other, they need a tool that covers their own specific needs. So, they create a Safety Management System, i.e. their guide tailored to the needs of each of them by following the Code and the legal framework that companies must follow for their smooth management. In conclusion, we will analyze some of accident cases at sea and also, we will be able to say if the use of ISM code has positive or negative impact on them. | el |