Προσδιορισμός βέλτιστου μείγματος μεθανόλης πετρελαίου για την ικανοποίηση των απαιτήσεων του ΙΜΟ για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Determination of an optimum petroleum methanol blend to meet IMO requirements for shipping decarbonisation.
Διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Αρμενάκης, Δημήτριος
Ημερομηνία
2024-04-19Επιβλέπων
Λιβανός, ΓεώργιοςΛέξεις-κλειδιά
ΙΜΟ ; Μεθανόλη ; Απανθρακοποίηση ; Εναλλακτικό καύσιμο ; Μείγμα καυσίμου ; Ναυτιλία ; Εκπομπές ρύπων ; Μεθανόλη-ντίζελΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στον προσδιορισμό του βέλτιστου μείγματος καυσίμου μεθανόλης-πετρελαίου που συνάδει με τους κανονισμούς του ΙΜΟ για τη διευκόλυνση της απαλλαγής από τον άνθρακα στη ναυτιλία. Η μεθοδολογία της έρευνας περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση των κανονισμών του ΙΜΟ, συμπεριλαμβανομένου του δείκτη ενεργειακής απόδοσης σχεδιασμού (EEDI), του δείκτη έντασης άνθρακα (CII), του σχεδίου διαχείρισης ενεργειακής απόδοσης πλοίων (SEEMP) και των προτεινόμενων τροποποιήσεων του παραρτήματος VI της MARPOL. Επιπλέον, πραγματοποιείται ανάλυση της μεθανόλης ως δυνητικού εναλλακτικού καυσίμου, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιότητές της, τη διαθεσιμότητα, τις απαιτήσεις υποδομής και τη συμβατότητα με τις υπάρχουσες μηχανές. Η εργασία επικεντρώνεται στην αξιολόγηση των επιδόσεων και των χαρακτηριστικών εκπομπών διαφόρων μειγμάτων καυσίμου μεθανόλης ντίζελ. Τα αποτελέσματα συγκρίνονται με το συμβατικό καύσιμο ντίζελ για τον προσδιορισμό της σκοπιμότητας και των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων της χρήσης μειγμάτων μεθανόληςντίζελ. Επιπλέον, εξετάζονται οικονομικά ζητήματα μέσω ανάλυσης κόστους, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως το κόστος παραγωγής μεθανόλης, οι επενδύσεις σε υποδομές και τα πιθανά κίνητρα που παρέχονται από τον ΙΜΟ ή άλλους ρυθμιστικούς φορείς. Εκτιμάται η οικονομική βιωσιμότητα της υιοθέτησης καυσίμων μεθανόλης-ντίζελ στη ναυτιλιακή βιομηχανία, λαμβάνοντας υπόψη τα πιθανά μακροπρόθεσμα οφέλη όσον αφορά τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμων και τη συμμόρφωση με τους στόχους εκπομπών του ΙΜΟ.
Περίληψη
This thesis aims to identify the optimal methanol-oil fuel blend that is consistent with IMO regulations to facilitate decarbonisation in shipping. The research methodology includes a comprehensive literature review of IMO regulations, including the Energy Efficiency Design Index (EEDI), the Carbon Intensity Indicator (CII), the Ship Energy Efficiency Management Plan (SEEMP) and proposed amendments to MARPOL Annex VI. In addition, an analysis of methanol as a potential alternative fuel is carried out, taking into account its properties, availability, infrastructure requirements and compatibility with existing engines. The work focuses on the evaluation of the performance and emission characteristics of different methanol-diesel fuel blends. The results are compared with conventional diesel fuel to determine the feasibility and environmental benefits of using methanol-diesel blends. In addition, economic issues are addressed through cost analysis, taking into account factors such as methanol production costs, infrastructure investments and possible incentives provided by IMO or other regulatory bodies. The economic viability of the adoption of methanol-diesel fuels in the shipping industry is assessed, taking into account the potential long-term benefits in terms of reduced fuel consumption and compliance with IMO emission targets.