dc.contributor.advisor | Κορρές, Αλκιβιάδης-Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Τσαντίκης, Ορέστης | |
dc.date.accessioned | 2024-05-13T10:32:30Z | |
dc.date.available | 2024-05-13T10:32:30Z | |
dc.date.issued | 2024-03-29 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6699 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6535 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τις συνέπειες που είχε στο παγκόσμιο εμπόριο η φραγή της Διώρυγας του Σουέζ, όταν στις 23 Μαρτίου 2021 το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given προσάραξε εντός του καναλιού
διακόπτοντας τελείως την κυκλοφορία. Πρόκειται για τη σημαντικότερη πλωτή οδό καθώς εξυπηρετεί περισσότερα από 50 πλοία καθημερινά και από εκεί διέρχεται το 12% του παγκόσμιου εμπορίου. Η εργασία ξεκινάει παρουσιάζοντας μερικά στοιχεία όσων αφορά τη διώρυγα όπως τους λόγους για τους οποίους η λειτουργία της είναι τόσο σημαντική για το παγκόσμιο εμπόριο όπως επίσης και τα κριτήρια που πρέπει να πληρούν τα πλοία προκειμένου να τη διασχίσουν. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στο ιστορικό της προσάραξης παρουσιάζοντας τους λόγους για τους οποίους συνέβη όπως και τη διαμάχη που ακολούθησε ανάμεσα στα ενδιαφερόμενα μέρη. Αργότερα παρουσιάζονται οι συνέπειες που είχε στο παγκόσμιο εμπόριο η εξαήμερη φραγή της διώρυγας. Λόγω της προόδου της τεχνολογίας, το μέγεθος των πλοίων τείνει να αυξάνεται για να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας και τρανό παράδειγμα αποτελεί το Ever Given. Επομένως, γίνεται αναφορά στα προβλήματα που δημιουργούνται από την ύπαρξη πλοίων τέτοιου μεγέθους. Τέλος, παρουσιάζονται τρόποι αντιμετώπισης των παραπάνω προβλημάτων. Στόχος, λοιπόν, της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των προβλημάτων που προκλήθηκαν στο παγκόσμιο εμπόριο από την φραγή της διώρυγας και το αυξανόμενο μέγεθος των πλοίων. | el |
dc.format.extent | 86 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Ναυτιλία | el |
dc.subject | Διώρυγα Σουέζ | el |
dc.subject | Μεγάλα πλοία | el |
dc.title | Συμπεράσματα για τις επιπτώσεις στο διεθνές εμπόριο από τη διακοπή λειτουργίας της διώρυγας του Σουέζ λόγω προσάραξης πλοίου και τρόποι αντιμετώπισης αυτού του προβλήματος: Το πρόβλημα με τα μεγάλα πλοία | el |
dc.title.alternative | Conclusions on the impact that the closure of the Suez Canal caused on the international trade due to ship grounding and ways to deal with this problem: The problem with big ships | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Παπουτσιδάκης, Μιχαήλ | |
dc.contributor.committee | Drosos, Christos | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής | el |
dc.contributor.master | Νέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις Μεταφορές | el |
dc.description.abstracttranslated | The present thesis studies the consequences that the global trade suffered due to the blocking of the Suez Canal, when on March 23, 2021, the container ship Ever Given ran aground inside the canal and completely stopped the traffic. Suez Canal is the most important waterway as more than 50 ships pass through it daily carrying 12% of global trade. The thesis begins by presenting some facts regarding the canal, such as the reasons why its operation is so important for the global trade as well as the criteria that ships have to meet in order to cross it. Reference is then made to the history of the canal blockade, presenting reasons on why it occurred and the following dispute between the concerned parties. Later, the consequences of the six-day blockade of the canal on global trade are presented. Due to the advancement of technology, the size of ships keeps getting bigger in order to achieve economies of scale and a prime example is the Ever Given. Therefore, reference is made to the problems created by the existence of big ships. Finally, ways to deal with those problems are being presented. Therefore, the aim of the thesis is to study the problems that the world trade suffered due to the blockade of the Suez Canal and the increasing size of ships. | el |