Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ηγεσία σε Ο.Τ.Α: Απόψεις των εργαζομένων στο Δήμο Κηφισιάς και διαδικασίες επιλογής προϊσταμένων

dc.contributor.advisorChalikias, Miltiadis
dc.contributor.authorΦούκα, Πολυξένη
dc.date.accessioned2024-05-14T11:37:30Z
dc.date.available2024-05-14T11:37:30Z
dc.date.issued2024-04-22
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6709
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6545
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να μελετηθούν καταρχάς οι βασικοί παράγοντες που διαμορφώνουν τη διαδικασία και τον τρόπο επιλογής των προϊσταμένων. Εν συνεχεία να διερευνήσουμε τους παράγοντες, οι οποίοι συντελούν στη διαμόρφωση ενός ικανού ηγέτη-προϊσταμένου. Να διερευνήσουμε τη γνώμη των εργαζομένων για το ποια τυπικά προσόντα, ποια χαρακτηριστικά προσωπικότητας, ποιες στάσεις, συμπεριφορές και ενέργειες θεωρούν κατάλληλες ώστε να έχουν έναν αποτελεσματικό προϊστάμενο-ηγέτη στη διοίκηση των υπηρεσιών τους. Μελετώντας τη σκοπιά των εργαζομένων, επιχειρούμε να εντοπίσουμε πώς μπορεί να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα του προϊσταμένου μιας υπηρεσίας ή Διεύθυνσης. Επίσης, οι ερωτώμενοι μας δίνουν την προσωπική τους εκτίμηση, κατά το έτος 2024, όσον αφορά το επίπεδο αποτελεσματικότητας των προϊσταμένων, οι οποίοι δρουν μέσα στο διευρυμένο Δήμο Κηφισιάς-Νέας Ερυθραίας-Εκάλης. Τέλος, με μια λίστα που τους δίνεται στο ερωτηματολόγιο, εκμαιεύουμε τη γνώμη τους για τη σημαντικότητα, αλλά και τους τρόπους συμβολής του προϊσταμένου στη διαμόρφωση αποτελεσματικών Υπηρεσιών. Το δείγμα μας έχει αντληθεί από τον πληθυσμό των εργαζομένων του διευρυμένου Δήμου Κηφισιάς-Νέας Ερυθραίας-Εκάλης. Η έρευνα έγινε με τη δειγματοληπτική μέθοδο «απλή τυχαία δειγματοληψία». Το ερωτηματολόγιο μοιράστηκε μέσω Μicrosoft Forms, μέθοδος που εξασφαλίζει την προστασία των προσωπικών δεδομένων και συμβάλλει στην εγκυρότητα της έρευνα. Στο σκέλος των αποτελεσμάτων, πολύ συνοπτικά το δείγμα των 126 ατόμων μας έδωσε τα εξής αποτελέσματα: Στο ερώτημα για το ποια τυπικά προσόντα πρέπει να διαθέτει ο προϊστάμενος-ηγέτης, θεωρούν ότι οι γνώσεις για τη νομοθεσία του τμήματος, οι διοικητικές γνώσεις και οι γνώσεις του επιστημονικού πεδίου είναι τα πιο απαραίτητα συστατικά για την αποτελεσματικότητα του προϊσταμένου τους. Τα χαρακτηριστικά που θεωρούν ότι προσδιορίζουν έναν αποτελεσματικό προϊστάμενο-ηγέτη είναι η ευσυνειδησία, η αντικειμενικότητα, η αμεροληψία, η δικαιοσύνη και τέλος, η ακεραιότητα του χαρακτήρα, σε συνδυασμό με τη σταθερότητά του. Θεωρούν πολύ σημαντικό ο προϊστάμενος να διαχειρίζεται δημιουργικά τις συγκρούσεις και να διαθέτει τη δεξιότητα επίλυσης προβλημάτων, να επικοινωνεί και να συνεργάζεται αποτελεσματικά. Το κλίμα συνοχής, εμπιστοσύνης και ασφάλειας κρίνεται επίσης πολύ σημαντικό για τη λειτουργία του τμήματος. Επιθυμούν, επιπλέον, να συνδυάζει τα ανωτέρω με την δίκαιη και δημοκρατική κατανομή αρμοδιοτήτων. Προκρίνουν ως πολύ σημαντικό ο προϊστάμενος να υποστηρίζει και να βοηθά τους συναδέλφους του, να παρακινεί και να εμπλέκει τους υπαλλήλους στην επίτευξη των στόχων, να ενδιαφέρεται για την πρόοδο των υπαλλήλων, να τους ενθαρρύνει στην επίτευξη των στόχων, να έχει όραμα και αγάπη για το επάγγελμά του, αλλά ταυτόχρονα να είναι σε θέση να το μεταδίδει και να προωθεί τη μετεκπαίδευση όλων. Προτάσσουν σε σημαντικότητα τη δημοκρατική λήψη αποφάσεων, επιθυμούν να λαμβάνουν μέρος στη λήψη αποφάσεων, αλλά δεν είναι πρόθυμοι να έχουν την ευθύνη των αποφάσεων. Το σημαντικότερο στοιχείο που θεωρούν ότι βοηθά στην αποδοτικότητα των υπαλλήλων είναι το ευνοϊκό κλίμα και το περιβάλλον εργασίας, που στηρίζεται στην εμπιστοσύνη και τη συνεργασία. Κατά τη γνώμη των υπαλλήλων που συμμετείχαν στην έρευνα, οι προϊστάμενοι έχουν πολύ σημαντική συμβολή στη διαμόρφωση αποτελεσματικών Υπηρεσιών. Τέλος, αν οι προϊστάμενοι επιμείνουν σε ένα καλό κλίμα συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ των υπαλλήλων, κατανέμοντας σωστά εργασίες και αρμοδιότητες, υποστηρίζοντας την ποιοτική εργασία και ενδυναμώνοντας τους υπαλλήλους ώστε να έχουν διαρκή βελτίωση, θεωρούν οι ερωτώμενοι ότι θα μπορούσε ως απόρροια των παραπάνω να επέλθει και η πολυπόθητη υπηρεσιακή αποτελεσματικότητα.el
dc.format.extent126el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΗγεσίαel
dc.subjectΠροϊστάμενοςel
dc.subjectΟργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησηςel
dc.subjectΔιαδικασία ορισμού προϊσταμένωνel
dc.subjectΓνώμη εργαζομένωνel
dc.subjectΕργαζόμενοιel
dc.subjectΔήμος Κηφισιάςel
dc.subjectΑποτελεσματικότηταel
dc.subjectΔεξιότητεςel
dc.titleΗγεσία σε Ο.Τ.Α: Απόψεις των εργαζομένων στο Δήμο Κηφισιάς και διαδικασίες επιλογής προϊσταμένωνel
dc.title.alternativeLeadership and chief in Local Government Organization views of the workers in the municipality of Kifissia and supervisor selection proceduresel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΣταυρουλάκης, Δημήτριος
dc.contributor.committeeΑλεξόπουλος, Ανδρέας
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικήςel
dc.contributor.masterΔημόσια Οικονομική και Πολιτικήel
dc.description.abstracttranslatedThe aim of this research work is to first study the main factors that shape the process and the way of selecting supervisors. Secondly, we investigate the factors that contribute to the formation of a competent leader-supervisor. To document the opinion of the employees about the kind of formal qualifications, what personality traits, what attitudes, behaviors and actions they consider appropriate to have an effective supervisor-leader in the administration of their services. Through the employees we try to identify how the effectiveness of the head of a service or Directorate can be improved. Also, the respondents give us their personal assessment, in the year 2024, regarding the level of effectiveness of the supervisors, at which they are in the expanded Municipality of Kifissia-Nea Erythraia-Ekali. Finally, with a list given to them in the questionnaire, we elicit their statements about the importance and ways of the supervisor's contribution to the formation of effective services. Our sample has been drawn from the population of employees of the expanded Municipality of Kifissia-Nea Erythraia-Ekali. The research was done with the sampling method of random sampling. The questionnaire was distributed through Microsoft forms, which adds to the personal data and contributes to the validity of the survey. In terms of results, very briefly the sample of 126 people gave us the following re-sults. When asked what formal qualifications a superior leader should possess, they consider knowledge of departmental legislation, administrative knowledge and knowledge of the scientific field to be the most necessary components for their superior's effectiveness The characteristics that they consider to define an effective supervisor-leader are conscientiousness, objectivity, impartiality, fairness and finally the integrity of his character, combined with his stability. They consider it very important that the supervisor manages conflicts creatively and has the skill to solve problems, communicate and collaborate effectively. The climate of cohesion, trust and security is considered very important also for the operation of the department. It is desirable to be combined with a fair, democratic and equitable distribution of responsibilities. They consider it as very important that the supervisor supports and helps his col-leagues, motivates and involves employees in the achievement of goals, is interested in the progress of employees, encourages them to achieve goals, has a vision and love for his profession, but at the same time be able to impart it and promote the further education of all. They emphasize the importance of democratic decision-making, they wish to take part in decision-making, but they do not wish to be responsible for the decisions. The most important element they consider to help employee productivity is a favorable climate and work environment based on trust and cooperation. According to the opinion of all the employees who participated in our survey, supervisors’ contribution is crucial for the formation of effective services. Finally, if they insist on a good atmosphere of cooperation and communication between employees, by properly distributing tasks and responsibilities, supporting quality work and empowering employees for continuous improvement, the respondents believe that the desired service efficiency could also occur as a result of the above.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές