dc.contributor.advisor | Chalikias, Miltiadis | |
dc.contributor.author | Καλούδη, Βασιλική | |
dc.date.accessioned | 2024-06-03T09:45:26Z | |
dc.date.available | 2024-06-03T09:45:26Z | |
dc.date.issued | 2024-03-19 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6820 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6655 | |
dc.description.abstract | Η επαγγελματική εξουθένωση και η επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών είναι ένα θέμα που έχει διερευνηθεί αρκετά, παρόλα αυτά πρόσφατες έρευνες για τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής, που εισέρχονται στον επαγγελματικό στίβο του σχολικού περιβάλλοντος, είναι ελάχιστες. Σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση της επαγγελματικής εξουθένωσης και επαγγελματικής ικανοποίησης Καθηγητών Φυσικής Αγωγής Α/Βάθμιας και Β/Βάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους, τη βαθμίδα εκπαίδευσης που υπηρετούν κατά τη διάρκεια της έρευνας, τη σχέση εργασίας και τα χρόνια υπηρεσίας τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 196 Εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής, 60 άντρες και 135 γυναίκες, μόνιμοι και αναπληρωτές. Για την αξιολόγηση της επαγγελματικής εξουθένωσης, χρησιμοποιήθηκε το Maslach Burnout Inventory το οποίο έχει τροποποιηθεί για τον ελληνικό πληθυσμό. Για την επαγγελματική ικανοποίηση, χρησιμοποιήθηκε το Employee Satisfaction Inventory το οποίο είναι προσαρμοσμένο στον ελληνικό πληθυσμό. Από τα αποτελέσματα προέκυψε αρνητική συσχέτιση ανάμεσα στους περισσότερους
παράγοντες της επαγγελματικής ικανοποίησης με τις περισσότερες συνιστώσες της επαγγελματικής εξουθένωσης. Το φύλο, γενικά, δεν βρέθηκε να διαφοροποιεί την εργασιακή ικανοποίηση (με μια εξαίρεση), ούτε την επαγγελματική εξουθένωση. Η προϋπηρεσία δεν διαφοροποιεί την εργασιακή ικανοποίηση, ενώ διαφοροποιεί δύο από τις τρεις συνιστώσες (αποπροσωποποίηση, έλλειψη προσωπικών επιτευγμάτων) της επαγγελματικής εξουθένωσης όπου οι συμμετέχοντες με τη μεγαλύτερη προϋπηρεσία, άνω των 30 ετών, εκφράζουν το υψηλότερο επίπεδο επαγγελματικής εξουθένωσης, ενώ οι συμμετέχοντες με την μικρότερη προϋπηρεσία, κάτω από 10 έτη, εκφράζουν επίσης υψηλή επαγγελματική εξουθένωση ως προς τη συνιστώσα της έλλειψης προσωπικών επιτευγμάτων. Ούτε η εργασιακή ικανοποίηση, ούτε η επαγγελματική εξουθένωση διαφοροποιούνται ανάλογα με το εάν είναι οι
συμμετέχοντες αναπληρωτές ή μόνιμοι. Τέλος, οι άγαμοι συμμετέχοντες εκφράζουν χαμηλότερο επίπεδο εργασιακής ικανοποίησης σε αρκετούς παράγοντες (μισθό, φύση εργασίας, οργανισμό ως ολότητα) και υψηλότερο επίπεδο επαγγελματικής εξουθένωσης. | el |
dc.format.extent | 88 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Επαγγελματική εξουθένωση | el |
dc.subject | Επαγγελματική ικανοποίηση | el |
dc.subject | Εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής | el |
dc.subject | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject | Δευτεροβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject | Burnout | el |
dc.subject | Job satisfaction | el |
dc.title | Επαγγελματική ικανοποίηση και επαγγελματική εξουθένωση εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής | el |
dc.title.alternative | Professional satisfaction and professional burnout of physical education teachers | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | HYZ, ALINA | |
dc.contributor.committee | Αλεξόπουλος, Ανδρέας | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής | el |
dc.contributor.master | Δημόσια Οικονομική και Πολιτική | el |
dc.description.abstracttranslated | Professional burnout and professional satisfaction of teachers is a subject that has been researched by many scientists, however, recent research on Physical Education teachers, entering the professional field of the school environment, is minimal. The purpose of this study was to investigate the professional burnout and professional satisfaction of Physical Education Teachers of primary and secondary education in relation to their demographic characteristics, the level of education they serve during the research, the employment relationship and their years of service.196 Physical Education Teachers, 60 men and 135 women, permanent and substitutes participated in the survey. To assess occupational burnout, the Maslach Burnout Inventory was used, which has been modified for the Greek population. As far as the job satisfaction results, the Employee Satisfaction Inventory was used, which is
also adapted to the Greek population. The results showed a negative correlation between most job satisfaction factors and most job burnout components. Gender, in general, was not found to differentiate job satisfaction (with one exception), nor burnout. Work experience does not differentiate job satisfaction, while it differentiates two of the three components (depersonalization, lack of personal achievements) of burnout where the participants with the longest seniority, over 30 years, express the highest level of burnout, while the participants with the less seniority, less than 10 years, also express high burnout in terms of the lack of personal achievement component. Neither job satisfaction nor burnout differs according to whether the participants are substitutes or permanent. Finally, single participants express a lower level of job satisfaction in several factors (salary, nature of work, organization as a whole) and a higher level of burnout in relation to those are married. | el |