dc.contributor.advisor | Σιδηροπούλου, Τρυφαίνη | |
dc.contributor.author | Στέφα, Κανέλλα | |
dc.date.accessioned | 2024-07-11T13:50:34Z | |
dc.date.available | 2024-07-11T13:50:34Z | |
dc.date.issued | 2024-07-11 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7014 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6848 | |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Τα προβλήματα συμπεριφοράς και κυρίως η επιθετικότητα στο σχολείο, έχουν οδηγήσει την επιστημονική κοινότητα στην ανάγκη διαμόρφωσης προγραμμάτων που να ελαττώνουν τα προβλήματα αυτά. Στην παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζεται η πρόταση της Θετικής Υποστήριξης Συμπεριφοράς, ως μία εκπαιδευτική μέθοδος που στηρίζεται στις αρχές της Συμπεριφορικής Προσέγγισης και παρεμβαίνει στις μη λειτουργικές συμπεριφορές των μαθητών ενισχύοντας την υιοθέτηση θετικών εναλλακτικών συμπεριφορών.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναδειχθεί η αποτελεσματικότητα ή μη της Θετικής Υποστήριξης Συμπεριφοράς σε επίπεδο σχολείου στην αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς και κυρίως της επιθετικότητας. Εξετάζεται το κατά πόσο η εφαρμογή και η δημιουργία τέτοιων προγραμμάτων μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να διευρύνουν το ρεπερτόριο των συμπεριφορών τους από δυσλειτουργικές σε λειτουργικές και να μπορέσουν να αναπτυχθούν ομαλά, βελτιώνοντας την ποιότητας ζωής τους μέσα στο σχολείο και εντέλει την ποιότητα ζωής του σχολείου. Σε τι βαθμό η εφαρμογή της Θετικής Υποστήριξης Συμπεριφοράς εφαρμόζεται στα σχολεία και συνδέεται με αλλαγές στην προβληματική συμπεριφορά και κυρίως στην επιθετικότητα των μαθητών; Παράλληλα, θα επιχειρηθεί να δοθεί απάντηση στο ερώτημα του σε ποια περίπτωση δυσλειτουργικής συμπεριφοράς δείχνει η προσέγγιση αυτή να παρουσιάζει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, ποιοι οι περιορισμοί της και ποια τα δυνατά της σημεία;
Μέθοδος: Για τη διερεύνηση του θέματος χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Μελετήθηκαν βιβλία και άρθρα από τη σύγχρονη ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία.
Αποτελέσματα: Μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση προκύπτει η ανάγκη συστηματικής οργάνωσης του σχολικού πλαισίου με τις αρχές της Θετικής Υποστήριξης Συμπεριφοράς, καθώς αναδεικνύεται η θετική αποτελεσματικότητά της. Ωστόσο υπάρχουν σημαντικοί περιορισμοί οι οποίοι σχετίζονται κυρίως με το επίπεδο οργάνωσης και την ανάγκη απόλυτης συνέπειας στην οργάνωση αυτή, έτσι ώστε να εξασφαλίζονται τα θετικά αποτελέσματα. Ως προς αυτό φάνηκε ότι συχνά ο ανθρώπινος παράγοντας είναι ανασταλτικός για την επιτυχία του προγράμματος.
Συμπεράσματα: Η εφαρμογή του Σχολικού Μοντέλου Προώθησης της Θετικής Υποστήριξης Συμπεριφοράς, αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση των ειδικών και μία αποτελεσματική πρακτική πρόληψης προβλημάτων συμπεριφοράς, με θετική επίδραση στην επιθετικότητα, καθώς και στις κοινωνικές και συναισθηματικές δυσκολίες. Η αποτελεσματικότητά του εξαρτάται από συγκεκριμένους παράγοντες, η εφαρμογή ή όχι των οποίων καθορίζει την επιτυχή έκβαση του προγράμματος. Η παρουσία περιορισμών και προβληματισμού δεν μειώνει την αξία του συγκεκριμένου μοντέλου, αλλά οδηγεί σε περαιτέρω έρευνα για την αναδιαμόρφωση και βελτίωσή του. | el |
dc.format.extent | 74 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Θετική υποστήριξη συμπεριφοράς | el |
dc.subject | Προβλήματα συμπεριφοράς | el |
dc.subject | Επιθετική συμπεριφορά | el |
dc.title | Θετική Υποστήριξη της Συμπεριφοράς σε επίπεδο σχολείου σε παιδιά με ή χωρίς επιθετική συμπεριφορά | el |
dc.title.alternative | Positive Behavior Support at School in children with and without Aggressive Behavior | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Μαρίνος, Ανδρέας | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Βιοϊατρικές Μέθοδοι και Τεχνολογία στη Διάγνωση | el |
dc.description.abstracttranslated | Introduction: Behavioral problems, and especially aggression at school, have led the scientific community to the need to formulate programs that reduce these problems. This thesis presents the proposal of Positive Behavior Support, as an educational method that is based on the princi-ples of the Behavioral Approach and intervenes in the dysfunctional behaviors of students by strengthening the adoption of positive alternative behaviors.
Purpose: The purpose of this work is to highlight the effectiveness or otherwise of Positive Behav-ioral Support at school level, in dealing with behavior problems and especially aggression. It is ex-amined, to what extent the implementation and creation of such intervention can help students to expand their repertoire of their behaviors from dysfunctional to functional and to be able to develop smoothly, improving their quality of life in the school and the world part of school life. To what extent is the implementation of Positive Behavior Support implemented in schools and is it associated with changes in problematic behavior and especially in student aggression? At the same time, an attempt will be made to answer the question of in which case of dysfunctional be-havior this approach shows to be more effective, what are its limitations and what are its strengths?
Method: To investigate the subject, the bibliographic review method was used. Books and articles from modern Greek and international literature were studied.
Results: Through the bibliographic review, the need for systematic organization of the school framework with the principles of Positive Behavior Support emerges, as its positive effectiveness is highlighted. However, there are significant limitations which are related to the level of organiza-tion and the need for absolute consistency in this organization, to ensure positive results. In this regard, it was seen that the human factor is often an obstacle to the success of the program.
Discussion: The implementation of the School model for the Promotion of Positive Behavior Sup-port is a comprehensive proposal by the experts and an effective practice for the prevention of behavioral problems, with a positive effect on aggression, as well as on social and emotional diffi-culties. Its effectiveness depends on specific factors, the implementation or not of which deter-mines the successful outcome of the program. The presence of limitations and concerns does not reduce the value of the particular model but leads to further research for its reformulation and improvement. | el |