Σχεδιασμός καταστήματος Pop-Up για την ανάδειξη και προώθηση εταιρείας κοσμημάτων
Pop-Up store design for the promotion of a jewelry company
Λέξεις-κλειδιά
Pop-up κατάστημα ; Ιππικά κοσμήματα ; Εμπειρία χρήστη (UX) ; Εμπειρικό μάρκετινγκ ; Εμπορικό σήμαΠερίληψη
Η ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας και οι συνεχείς αλλαγές στην καθημερινή μας ζωή έχουν επηρεάσει σημαντικά το λιανικό εμπόριο. Οι καταναλωτές είναι πλέον πιο ενημερωμένοι, απαιτητικοί και προσδοκούν άμεση ικανοποίηση και καινοτόμες εμπειρίες αγορών. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι διαδικτυακές πλατφόρμες έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ανακαλύπτουν και αλληλοεπιδρούν με τις μάρκες.
Τα pop-up καταστήματα αποτελούν μια σύγχρονη απάντηση στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς, προσφέροντας διαδραστικές και καινοτόμες εμπειρίες που συνδέονται άμεσα με τις στρατηγικές μάρκετινγκ. Βοηθούν έτσι τις μάρκες να δοκιμάσουν νέες ιδέες, να προσεγγίσουν νέους καταναλωτές και να λάβουν άμεση ανατροφοδότηση χωρίς την ανάγκη μακροχρόνιας δέσμευσης σε φυσικά καταστήματα. Προσφέρουν αποκλειστικότητα και το αίσθημα του επείγοντος (λειτουργούν για περιορισμένο χρονικό διάστημα), ενθαρρύνοντας τις άμεσες αγορές και δημιουργώντας μια αίσθηση
μοναδικότητας. Με αυτόν τον τρόπο, συμβάλλουν στη δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων με τους καταναλωτές και διατηρούν τη μάρκα σχετική και επιθυμητή.
Στην παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζεται το pop–up κατάστημα ως μία μορφή αρχιτεκτονικού σχεδιασμού αλλά και εμπειρικού μάρκετινγκ. Η μεθοδολογία περιλαμβάνει βιβλιογραφική ανασκόπηση, ποιοτική έρευνα με συνεντεύξεις, περσόνες και σενάρια, καθώς και την οργάνωση δεδομένων σε λίστες απαιτήσεων χρηστών και κριτηρίων σχεδίασης. Η έρευνα επικεντρώνεται αρκετά και στον τομέα του μάρκετινγκ, εφαρμόζοντας εννοιολογικά μοντέλα εμπειριών.
Το τροχήλατο pop-up κατάστημα της ελληνικής εταιρείας αθλητικών κοσμημάτων Jo’s έχει σχεδιαστεί με έμφαση στην ευελιξία και την ενημέρωση των πελατών. Το κατάστημα μπορεί να μετακινείται εύκολα σε διάφορα περιβάλλοντα και να λειτουργεί τόσο ως χώρος λιανικής πώλησης όσο και ως εργαστήριο. Με βάση την έρευνα, η σχεδιαστική πρόταση
οργανώνεται μέσα σε ένα καθορισμένο κέλυφος όπου η οργάνωση του βασίζεται σε κάνναβο από μοτίβο της νέας οπτικής γλώσσας της μάρκας. Η επιλογή των χρωμάτων, των υλικών και της αισθητικής του καταστήματος έγινε σύμφωνα με την φιλοσοφία και τα guidelines της μάρκας. Χρησιμοποιείται ξύλο, μέταλλο και πάνελ organoid από σανό, το οποίο προσδίδει φυσική μυρωδιά, ενισχύοντας τη βιωματική εμπειρία.
Τέλος, το πιο σημαντικό κομμάτι του σχεδιασμού είναι οι εμπειρίες που βιώνει ο χρήστης εντός του pop-up. Το “Display wall” περιλαμβάνει μία μεγάλη οθόνη για την προβολή βίντεο και προθήκες για κοσμήματα και άλλα προϊόντα, καθώς και QR-code για άμεση πρόσβαση στην ιστοσελίδα και τα social media της εταιρείας. Επιπλέον, η ενεργή συμμετοχή του επισκέπτη σε workshops και οι αλληλεπιδράσεις που επηρεάζουν θετικά την αντίληψή του για τη μάρκα, χτίζουν μία σχέση εμπιστοσύνης, ξεπερνώντας τα όρια μιας τυπικής αγοραπωλησίας.
Περίληψη
The rapid evolution of technology and continuous changes in our daily lives have significantly influenced retail commerce. Consumers are now more informed, demanding immediate satisfaction and innovative shopping experiences. Social media and online platforms have changed how consumers discover and interact with brands.
Pop-up stores represent a modern response to the changing market needs, offering interactive and innovative experiences closely tied to marketing strategies. They enable brands to test new ideas, reach new consumers, and receive immediate feedback
without the long-term commitment of physical stores. They offer exclusivity and a sense of urgency (operating for a limited time), encouraging direct purchases and creating a sense of uniqueness. In this way, they contribute to building long-term relationships with consumers and maintain the brand’s relevance and desirability.
This dissertation explores pop-up stores as a form of architectural design and experiential marketing. The methodology includes a literature review, qualitative research through interviews, personas, and scenarios, as well as organizing data into user requirements and design criteria lists. The research also heavily focuses on marketing, applying experiential models.
The mobile pop-up store of the Greek jewelry brand Jo’s is designed with emphasis on flexibility and customer engagement. The store can easily move between different environments, functioning as both a retail space and a workshop. Based on the research, the design proposal is structured within a defined shell that organizes based on a horseshoe pattern from the brand’s new visual language. The choice of colors, materials, and the store’s aesthetics align with the brand’s philosophy and guidelines. Wood, metal, and organoid panels made from straw are used, imparting a natural scent that enhances the immersive experience.
Finally, the most crucial part of the design is the user experience within the pop-up. The “Display wall” features a large screen for video projection, display cases for jewelry and other products, and QR codes for immediate access to the company’s website
and social media. Additionally, the active participation of visitors in workshops and interactions that positively influence their perception of the brand, builds a relationship of trust, surpassing the boundaries of a typical transaction.