Show simple item record

Οι υπηρεσίες Εργοθεραπείας στη φοιτητική και εργασιακή καριέρα πολιτών µε υψηλής λειτουργικότητας αυτισµό

dc.contributor.advisorΤσάκνη, Γεωργία
dc.contributor.authorΑγγελοπούλου, Μαρία
dc.date.accessioned2024-07-19T06:20:34Z
dc.date.available2024-07-19T06:20:34Z
dc.date.issued2024-07-18
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7105
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6939
dc.description.abstractΟι ενήλικες με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό διαθέτουν εξειδικευμένες ανάγκες αλλά και μοναδικές δυνατότητες οι οποίες καθορίζουν την φοιτητική και την εργασιακή τους καριέρα. H εργοθεραπεία αποτελεί ένα προσωποκεντρικό επάγγελμα υγείας που ασχολείται με την προαγωγή της υγείας, της ευημερίας και της καθημερινής λειτουργικότητας του ατόμου μέσω του έργου . Οι εργοθεραπευτές σε συνεργασία με τα άτομα με ΥΛΑ, παρεμβαίνουν στους τομείς της εκπαίδευσης και της εργασίας και τα βοηθούν να ασκούν τον ακαδημαϊκό και τον εππαγελματικό τους ρόλο . Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η καταγραφή και η ανάδειξη των υπηρεσιών εργοθεραπείας που σχετίζονται με τη φοιτητική και εργασιακή καριέρα των πολιτών µε υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό. Πρόκειται για τη συστηματική ποιοτική ανασκόπηση της ελληνικής και αγγλικής βιβλιογραφίας, σύμφωνα με την δήλωση PRISMA του 2020. Συγκεκριμένα, συνολικά εξήχθησαν 419 μελέτες εκ των οποίων 3 πληρούσαν τα κριτήρια ένταξης της πτυχιακής εργασίας. Τα αποτελέσματα της ανασκόπησης ανέδειξαν τρείς διαφορετικές υπηρεσίες εργοθεραπείας, μια για την φοιτητική καριέρα και δύο για την εργασιακή καριέρα των ατόμων με ΥΛΑ. Το ευρήματα από την κριτική σύνθεση των αποτελεσμάτων αναδεικνύουν πρωτίστως την σπουδαιότητα της εξειδικευμένης κατεύθυνσης των υπηρεσίων, στις ανάγκες και στις δυνατότητες των ενηλίκων με ΥΛΑ. Ενώ, η υιοθέτηση εργοκεντρικής πρακτικής, η εμπλοκή του εργοθεραπευτή και η παρέμβαση στα νατουραλιστικά περιβάλλοντα όπου εκτελούνται τα επιθυμητά έργα, ίσως να συσχετίζονται θετικά με την αποτελεσματικότητα της παρέμβασης.el
dc.format.extent104el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕργοθεραπείαel
dc.subjectΥπηρεσίες Εργοθεραπείαςel
dc.subjectΥψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμόςel
dc.subjectΦοιτητική Καριέραel
dc.subjectΕργασιακή Καριέραel
dc.titleΟι υπηρεσίες Εργοθεραπείας στη φοιτητική και εργασιακή καριέρα πολιτών µε υψηλής λειτουργικότητας αυτισµόel
dc.title.alternativeOccupational Therapy services in the student and working career of citizens with High Functioning autismel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΤσάκνη, Γεωργία
dc.contributor.committeeKATSOURI, IOANNA GIANNOULA
dc.contributor.committeeVlotinou, Pinelopi
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Εργοθεραπείαςel
dc.description.abstracttranslatedAdults with high-functioning autism (HFA) have special needs but also unique capabilities that determine their student and working careers. Occupational therapy is a person-centered health profession that concerned with promoting health, well-being and daily functionality of the individual through occupation. Occupational therapists, in collaboration with people with HFA, intervene in the domains of education and work and help them to practice their academic and professional roles. The purpose of this thesis is to record and highlight the occupational therapy services related to the student and working career of citizens with HFA. This is the systematic qualitative review of the Greek and English literature, according to the PRISMA statement of 2020. Specifically, a total of 419 studies were extracted, of which 3 met the inclusion criteria of this thesis. The results of the review highlighted three different occupational therapy services, one concerning the student career and two regarding the working career of people with HFA. The findings of the critical synthesis of the results primarily show the importance of the specialized direction of the services, to the needs and capabilities of adults with HFA. Whereas, the adoption of an occupational-centered practice, the occupational therapist’s engagement and the intervention in the naturalistic environments where the desired occupations are performed, may be positively correlated with the effectiveness of the service.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές