Εμφάνιση απλής εγγραφής

Τεχνοοικονομική αποτίμηση Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ) ΑΕ

dc.contributor.advisorGiantsi, Theodora
dc.contributor.authorΧριστόπουλος, Χρήστος
dc.date.accessioned2024-07-19T07:34:24Z
dc.date.available2024-07-19T07:34:24Z
dc.date.issued2024-07
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7108
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6942
dc.description.abstractΗ Διπλωματική Εργασία αυτή εκπονήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Οργάνωση, Λειτουργία, Ανάπτυξη και Διοίκηση Λιμένων» του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Στην παρούσα διπλωματική παρουσιάζεται η Τεχνοοικονομική Αποτίμηση ενός Λιµένα της Ελλάδος µε εφαρμογή στην ανώνυμη εταιρεία µε την επωνυμία «Οργανισμός Λιµένος Πειραιώς Ανώνυµη Εταιρεία» και µε διακριτικό τίτλο «Ο.Λ.Π. Α.Ε.». Ο ΟΛΠ ΑΕ το 2022 απασχολεί 962 εργαζομένους (824 άνδρες, 138 γυναίκες). Ο ΟΛΠ έχει πιστοποιηθεί με τα Πρότυπα ISO 9001:2015 Διαχείρισης Ποιότητας, ISO 14001:2015 Περιβαλλοντικής Διαχείρισης και ISO 50001:2018 Ενεργειακής Διαχείρισης. Επίσης, πραγματοποιεί υποχρεωτικές επενδύσεις 293,8 εκ. €, επενδύσεις ανάπτυξης υποδομών και εξοπλισμών 167 εκ. €, επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη 1,4 εκ. € και επενδύσεις σε ενσώματα και ασώματα πάγια 32,6 εκ. €. Ο ΟΛΠ ΑΕ σημείωσε για το 2022 αύξηση 26% της συνολικής διακίνησης επιβατών εσωτερικού (14,9 εκ.), αύξηση 190% της συνολικής διακίνησης επιβατών κρουαζιέρας (880,4 χιλ.), αύξηση 6% των πλοίων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη (280 πλοία), μείωση 18% της συνολικής διακίνησης οχημάτων στον Τερματικό Σταθμό Αυτοκινήτων (350,9 χιλ.) και αύξηση 11,5% του εγχώριου φορτίου στον Σ.ΕΜΠΟ. (150 χιλ. TEUs). Ο ΟΛΠ ΑΕ, εισηγμένος στο ΧΑΑ, έχει ετήσιο τζίρο για το 2021 154,18 εκ. € και 194,56 εκ. € το 2022, με αύξηση 26,19% την τελευταία διετία και 45,97% την τελευταία δεκαετία (105,12 εκ. € το 2011). Ο ΟΛΠ καταγράφει Καθαρά Κέρδη μετά Φόρων 6.466.154€ το 2011, 36.176.710€ το 2021 και 52.886.427€ το 2022, με αύξηση 717,90% για τη δεκαετία και 46,19% τη τελευταία διετία. Ο Οργανισμός καταγράφει αύξηση στους χρηματοοικονομικούς δείκτες Απόδοσης Ενεργητικού, Απόδοση Ίδιων Κεφαλαίων, Αποδοτικότητα Απασχολούμενων Κεφαλαίων, Μικτό Περιθώριο Κέρδους, Καθαρό Περιθώριο Κέρδους, Γενική Ρευστότητα, Άμεση Ρευστότητα και Εξυπηρέτηση Χρέους. Τα Κέρδη ανά Μετοχή (0,2586€ το 2011, 1,4705€ το 2021 και 2,1155€ το 2022), αυξήθηκαν 718,06% τη δεκαετία και 43,86% τη διετία. Ο Μέσος Σταθμικός Αριθμός Μετοχών ορίστηκε στις 25.000 μετοχές σε όλα τα έτη 2011 – 2022. Τα Μερίσματα (504.145,44€ το 2011, 10.000.000€ το 2021, 15.700.000€ το 2022) αυξήθηκαν 3014,18% τη δεκαετία και 57% τη διετία. Η τιμή της μετοχής (12,83 το 2011, 17,86 το 2021, 17,86 το 2022) αυξήθηκε 39,20% τη δεκαετία. Ο Οργανισμός καταγράφει αύξηση στους επενδυτικούς δείκτες Κέρδη ανά μετοχή (258,65 το 2011 σε 1.469,40 το 2022), Μέρισμα ανά μετοχή (20,17 το 2011 και 628 το 2022) και Μερισματική Απόδοση Ιδίων Κεφαλαίων (0,33% το 2011 και 4,99% το 2022), αλλά μείωση στις δείκτες P/BV (0,21% το 2011 και 0,14% το 2022) και Ρ/Ε (49,61 το 2011 και 8,44 το 2022). Οι οικονομικές επιδράσεις της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ ΑΕ περιλαμβάνουν την εισροή κεφαλαίων 280,5 εκ. € για την εξαγορά του 51% των μετοχών και 88 εκ. € για το επιπλέον 16% του Οργανισμού από την COSCO, υποχρεωτικές επενδύσεις 293,8 εκ. €, επενδύσεις αναβάθμισης λιμένα 167 εκ. € , έσοδα για το Ελληνικό Δημόσιο 5,6 εκ. € το 2021, 7 εκ. € το 2022 και 8,1 εκ.€ έως το 2025 και μελλοντικά κέρδη από μερίσματα καθώς του 7% των μετοχών του ΟΛΠ, ασφαλιστικές εισφορές και φορολογικά έσοδα 232 εκ. € έως το 2025. Ακόμη, η προσέλκυση νέων επενδύσεων, η ενίσχυση επιχειρηματικού κλίματος θα οδηγήσει σε αύξηση 31 χιλ. θέσεων εργασίας με ενίσχυση του ΑΕΠ 0,8% έως το 2025 και μείωση του δημοσίου χρέους κατά 2,3 μονάδες του ΑΕΠ. Ο ΟΛΠ ΑΕ διαθέτει ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης και αποτελεί μια σημαντική προοπτική επενδυτικής εκμετάλλευσης εξαιτίας της αναδυόμενης ισχυρής παρουσίας του στις λιμενικές υπηρεσίες, στην αύξηση των προκρατήσεων της κρουαζιέρας και στην υποτιμημένη μετοχή του. Η τεχνικοοικονομική ανάλυση που πραγματοποιήθηκε αποφαίνεται ως ο ΟΛΠ ΑΕ είναι μια δυναμική επιχείρηση με εξαιρετική οικονομική θέση, ευαισθητοποιημένη σε θέματα εταιρικής διακυβέρνησης, βιώσιμης ανάπτυξης, παροχής ποιοτικών λιμενικών υπηρεσιών, υψηλής χρηματοοικονομικής και επενδυτικής απόδοσης με ευοίωνες προοπτικές ανάπτυξης για το μέλλον. Προτείνεται στο μέλλον να πραγματοποιηθούν επιπλέον εργασίες για να αποδώσουν συμπεράσματα σε νέα τεχνικοοικονομικά δεδομένα και διαχρονικές αναλύσεις του ΟΛΠ ΑΕ.el
dc.format.extent100el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΤεχνοοικονομική αποτίμησηel
dc.subjectΟργανισμός Λιμένος Πειραιώςel
dc.subjectΕταιρική διακυβέρνησηel
dc.subjectΕταιρική κοινωνική ευθύνηel
dc.subjectΛιμενικές υπηρεσίεςel
dc.subjectΟικονομικά στοιχείαel
dc.subjectΧρηματοοικονομικοί δείκτεςel
dc.subjectΕπενδυτικοί αριθμοδείκτεςel
dc.subjectΛιμένας Πειραιάel
dc.titleΤεχνοοικονομική αποτίμηση Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ) ΑΕel
dc.title.alternativeTechno – economic valuation Piraeus Port Organization (PAA) SAel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeTsotsolas, Nikos
dc.contributor.committeeΚομισόπουλος, Φαίδων
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΟργάνωση, Λειτουργία, Ανάπτυξη, Διοίκηση Λιμένωνel
dc.description.abstracttranslatedThis Master’s Thesis was prepared within the framework of the Postgraduate Studies program "Organization, Operation, Development and Management of Ports" of the University of Western Attica. In this thesis, the Techno-Economic Valuation of a Greek Port is presented with application to the joint-stock company with the name "Piraeus Port Authority Joint-Stock Company" and with the distinctive title "P.P.A. SA". Piraeus Port Authority (PPA) SA in 2022 employs 962 workers (824 men, 138 women). PPA has been certified with ISO 9001:2015 Quality Management, ISO 14001:2015 Environmental Management and ISO 50001:2018 Energy Management Standards. It also makes mandatory investments of €293.8 million, infrastructure and equipment development investments of €167 million, research and development investments of €1.4 million and investments in tangible and intangible assets of €32.6 million. PPA SA noted for 2022 a 26% increase in total domestic passenger traffic (14.9 m), a 190% increase in total cruise passenger traffic (880.4 th), a 6% increase in ships in the Shipyard Repair Zone (280 ships), an 18% decrease in total vehicle traffic at the Car Terminal (350.9 th) and an 11.5% increase in domestic cargo at Container Station (150 th. TEUs). PPA SA, listed on the ASE, has an annual turnover for 2021 of €154.18 million and €194.56 m. in 2022, with an increase of 26.19% in the last two years and 45.97% in the last decade (105, 12 m. € in 2011). PPA records Net Profits after Taxes of €6,466,154 in 2011, €36,176,710 in 2021 and €52,886,427 in 2022, with an increase of 717.90% for the decade and 46.19% in the last two years. The Organization records an increase in the financial indicators of Return on Assets, Return on Equity, Return on Capital Employed, Gross Profit Margin, Net Profit Margin, General Liquidity, Immediate Liquidity and Debt Service. Earnings per Share (€0.2586 in 2011, €1.4705 in 2021 and €2.1155 in 2022), increased 718.06% in the decade and 43.86% in the two years. The Weighted Average Number of Shares was set at 25,000 shares in all years 2011 – 2022. Dividends (€504,145.44 in 2011, €10,000,000 in 2021, €15,700,000 in 2022) increased by 3014.18% in the decade and 57 % every two years. The stock price (12.83 in 2011, 17.86 in 2021, 17.86 in 2022) has increased 39.20% in the decade. The Organization records an increase in the investment ratios Earnings per share (258.65 in 2011 to 1,469.40 in 2022), Dividend per share (20.17 in 2011 and 628 in 2022) and Dividend Return on Equity (0.33% in 2011) and 4.99% in 2022), but a decrease in P/BV (0.21% in 2011 and 0.14% in 2022) and P/E ratios (49.61 in 2011 and 8.44 in 2022). The financial effects of the privatization of PPA SA include the capital inflow of €280.5 million for the acquisition of 51% of the shares and €88 million for the additional 16% of the Organization from COSCO, mandatory investments of €293.8 million , port upgrade investments €167 million, revenue for the Greek State €5.6 million in 2021, €7 million in 2022 and €8.1 million until 2025 and future profits from dividends as well as 7% of the shares of the PPA, insurance contributions and tax revenues of €232 million until 2025. Furthermore, the attraction of new investments, the strengthening of the business climate will lead to an increase of 31 thousand jobs with a 0.8% increase in GDP until 2025 and a reduction of public debt by 2.3 units of GDP. PPA SA has strong growth prospects and is an important investment prospect due to its emerging strong presence in port services, increasing cruise bookings and its undervalued stock. The technical and economic analysis carried out concludes that PPA SA is a dynamic company with an excellent financial position, aware of issues of corporate governance, sustainable development, provision of quality port services, high financial and investment performance with favorable growth prospects for the future. In the future, it is proposed that additional work be carried out to derive conclusions from new techno-economic data and longitudinal analyses of PPA SA.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές