Επίλυση του προβλήματος του χρονοπρογραμματισμού σχολικών μονάδων με χρήση τεχνικών τεχνητής νοημοσύνης
Solving the Greek high school timetabling problem using artificial intelligence
Keywords
Ωρολόγιο πρόγραμμα ; Βελτιστοποίηση προγράμματος ; Χρονοπρογραμματισμός ; Τεχνητή νοημοσύνη ; Συνδυαστική βελτιστοποίηση ; Προβλήµατα χρονοπρογραµµατισµού ; Constraint programming ; Solver ; School timetablingAbstract
Η δημιουργία ωρολογίων προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς οργανισμούς είναι μια κρίσιμη και δύσκολη
διαδικασία που επηρεάζει τόσο την απόδοση των μαθητών όσο και την ευημερία των εκπαιδευτικών. Ένα δίκαιο
πρόγραμμα αποτελεί ένδειξη αποτελεσματικής διοίκησης, παρέχοντας ένα κλήμα αρμονίας και συνεργασίας.
Σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η ανάπτυξη και αξιολόγηση ενός ολοκληρωμένου συστήματος για
τη βέλτιστη παραγωγή των ωρολογίων προγραμμάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρώτος και κύριος στόχος
της πλατφόρμας είναι η αυτοματοποιημένη δημιουργία του εβδομαδιαίου προγράμματος μαθήματων λαμβάνοντας
υπόψιν όλες τις παραμέτρους και τους περιορισμούς που μπορεί να έχει ένα εκπαιδευτικό σύστημα δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης. Οι διαθέσιμοι καθηγητές, οι αίθουσες, καθώς και οι απαιτήσεις κάθε μαθήματος
συμπεριλαμβανομένης της διάρκειας και του αριθμού των φοιτητών που θα συμμετάσχουν αποτελούν μόνο
μερικούς από τους παράγοντες που επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα.
Το βασικότερο κομμάτι αυτής της πλατφόρμας αποτελεί η ανάπτυξη ενός αλγορίθμου που μπορεί να παράξει ένα
ωρολόγιο πρόγραμμα σε δευτερόλεπτα, ενσωματώνοντας πολύπλοκες παραμέτρους και περιορισμούς με ακρίβεια
και αξιοπιστία.