dc.contributor.advisor | SKALKOU, KATERINA | |
dc.contributor.author | Bλάχου, Μαρία | |
dc.contributor.author | Παπαδοπούλου, Δέσποινα | |
dc.date.accessioned | 2024-07-26T09:35:25Z | |
dc.date.available | 2024-07-26T09:35:25Z | |
dc.date.issued | 2024-07 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7213 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7045 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία συγγράφηκε στο πλαίσιο της διερεύνησης και της μελέτης της αειφόρου ανάπτυξης σε σχέση με την διαμόρφωση των σχολικών χώρων στην Ελλάδα. Σκοπός της εργασίας είναι καταρχάς, η έρευνα των εκπαιδευτηρίων σε Ελλάδα και εξωτερικό υπό το πρίσμα του αειφορικού σχεδιασμού και στη συνέχεια η μελέτη της υφιστάμενης κατάστασης του 4ου Γυμνασίου Γλυφάδας και η πρόταση ανασχεδιασμού και μετατροπής του σε Αειφόρο Σχολείο. . Η εργασία χωρίζεται σε τρία βασικά κεφάλαια, τα οποία αποτελούν τη μελέτη που προηγήθηκε του σχεδιασμού, καθώς και την τελική πρόταση. Στο θεωρητικό μέρος της Πτυχιακής παρουσιάζονται οι έννοιες και η προβληματική της δια βίου εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη, μελετούνται οι όροι της επανάχρησης, ενώ στο πρακτικό μέρος της Πτυχιακής, παρουσιάζεται η σχεδιαστική πρόταση για την μετατροπή του 4ου Γυμνασίου Γλυφάδας σε Αειφόρο Σχολείο. Για την επίτευξη του στόχου, μελετήθηκαν οι παράμετροι του αειφορικού, βιοκλιματικού και παθητικού σχεδιασμού για την διαμόρφωση του κτηρίου και για το σχεδιασμό του περιβάλλοντα υπαίθριου χώρου, καθώς και τα μέσα εφαρμογής αυτών προσαρμοσμένα στον συγκεκριμένο χώρο. Τα βιώσιμα σχολεία δίνουν το παράδειγμα σε όλο τον κόσμο σε σχέση με την περιβαλλοντική ευθύνη, επομένως το πρόγραμμα σπουδών τους είναι σημαντικό να περιλαμβάνει θέματα που επικεντρώνονται στην βιωσιμότητα, όπως είναι η κλιματική αλλαγή και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. | el |
dc.format.extent | 187 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Αειφορική ανάπτυξη | el |
dc.subject | Σχολικοί χώροι | el |
dc.subject | Περιβαλλοντική ευαισθησία | el |
dc.subject | Εκπαιδευτικό πρόγραμμα | el |
dc.subject | Βιώσιμη σχεδίαση | el |
dc.subject | Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας | el |
dc.subject | Κλιματική αλλαγή | el |
dc.subject | Ερευνιτική μέθοδος | el |
dc.subject | Μετασχηματισμός σχολείου | el |
dc.subject | Δια βίου εκπαίδευση | el |
dc.title | Αειφόρος Ανάπτυξη και Εκπαιδευτικός Μετασχηματισμός σε Χώρους Σχολείων (4ο Γυμνάσιο Γλυφάδας) | el |
dc.title.alternative | Sustainable Development and Educational Transformation in Schools (4th Glyfada's High School) | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Psilopoulos, Angelos | |
dc.contributor.committee | TOUSI, EVGENIA | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής | el |
dc.description.abstracttranslated | This dissertation was written within the framework of investigating and studying sustainable development in relation to the design of school spaces in Greece. The aim of the study is firstly to research educational institutions in Greece and abroad in terms of sustainable planning, and then to examine the current situation of the 4th Gymnasium of Glyfada and propose its redesign and transformation into a Sustainable School. The theoretical part of the dissertation presents the concepts and issues of lifelong education for sustainable development, followed by quantitative research. Using a questionnaire with closed-ended questions on a graded scale, students and teachers of the school were asked to respond regarding the school's structure, their knowledge of sustainable development, and their awareness of sustainable strategies. In the practical part of the dissertation, the design proposal for transforming the 4th Gymnasium of Glyfada into a Sustainable School is presented. The proposal is based on sustainable enhancement strategies suitable for the specific space. Sustainable schools set an example worldwide in terms of environmental responsibility, therefore their curriculum is important to include sustainability-focused topics such as climate change and renewable energy sources. | el |