Show simple item record

Αειφόρος Ανάπτυξη και Εκπαιδευτικός Μετασχηματισμός σε Χώρους Σχολείων (4ο Γυμνάσιο Γλυφάδας)

dc.contributor.advisorSKALKOU, KATERINA
dc.contributor.authorBλάχου, Μαρία
dc.contributor.authorΠαπαδοπούλου, Δέσποινα
dc.date.accessioned2024-07-26T09:35:25Z
dc.date.available2024-07-26T09:35:25Z
dc.date.issued2024-07
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7213
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7045
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία συγγράφηκε στο πλαίσιο της διερεύνησης και της μελέτης της αειφόρου ανάπτυξης σε σχέση με την διαμόρφωση των σχολικών χώρων στην Ελλάδα. Σκοπός της εργασίας είναι καταρχάς, η έρευνα των εκπαιδευτηρίων σε Ελλάδα και εξωτερικό υπό το πρίσμα του αειφορικού σχεδιασμού και στη συνέχεια η μελέτη της υφιστάμενης κατάστασης του 4ου Γυμνασίου Γλυφάδας και η πρόταση ανασχεδιασμού και μετατροπής του σε Αειφόρο Σχολείο. . Η εργασία χωρίζεται σε τρία βασικά κεφάλαια, τα οποία αποτελούν τη μελέτη που προηγήθηκε του σχεδιασμού, καθώς και την τελική πρόταση. Στο θεωρητικό μέρος της Πτυχιακής παρουσιάζονται οι έννοιες και η προβληματική της δια βίου εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη, μελετούνται οι όροι της επανάχρησης, ενώ στο πρακτικό μέρος της Πτυχιακής, παρουσιάζεται η σχεδιαστική πρόταση για την μετατροπή του 4ου Γυμνασίου Γλυφάδας σε Αειφόρο Σχολείο. Για την επίτευξη του στόχου, μελετήθηκαν οι παράμετροι του αειφορικού, βιοκλιματικού και παθητικού σχεδιασμού για την διαμόρφωση του κτηρίου και για το σχεδιασμό του περιβάλλοντα υπαίθριου χώρου, καθώς και τα μέσα εφαρμογής αυτών προσαρμοσμένα στον συγκεκριμένο χώρο. Τα βιώσιμα σχολεία δίνουν το παράδειγμα σε όλο τον κόσμο σε σχέση με την περιβαλλοντική ευθύνη, επομένως το πρόγραμμα σπουδών τους είναι σημαντικό να περιλαμβάνει θέματα που επικεντρώνονται στην βιωσιμότητα, όπως είναι η κλιματική αλλαγή και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.el
dc.format.extent187el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΑειφορική ανάπτυξηel
dc.subjectΣχολικοί χώροιel
dc.subjectΠεριβαλλοντική ευαισθησίαel
dc.subjectΕκπαιδευτικό πρόγραμμαel
dc.subjectΒιώσιμη σχεδίασηel
dc.subjectΑνανεώσιμες πηγές ενέργειαςel
dc.subjectΚλιματική αλλαγήel
dc.subjectΕρευνιτική μέθοδοςel
dc.subjectΜετασχηματισμός σχολείουel
dc.subjectΔια βίου εκπαίδευσηel
dc.titleΑειφόρος Ανάπτυξη και Εκπαιδευτικός Μετασχηματισμός σε Χώρους Σχολείων (4ο Γυμνάσιο Γλυφάδας)el
dc.title.alternativeSustainable Development and Educational Transformation in Schools (4th Glyfada's High School)el
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeePsilopoulos, Angelos
dc.contributor.committeeTOUSI, EVGENIA
dc.contributor.facultyΣχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμούel
dc.contributor.departmentΤμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικήςel
dc.description.abstracttranslatedThis dissertation was written within the framework of investigating and studying sustainable development in relation to the design of school spaces in Greece. The aim of the study is firstly to research educational institutions in Greece and abroad in terms of sustainable planning, and then to examine the current situation of the 4th Gymnasium of Glyfada and propose its redesign and transformation into a Sustainable School. The theoretical part of the dissertation presents the concepts and issues of lifelong education for sustainable development, followed by quantitative research. Using a questionnaire with closed-ended questions on a graded scale, students and teachers of the school were asked to respond regarding the school's structure, their knowledge of sustainable development, and their awareness of sustainable strategies. In the practical part of the dissertation, the design proposal for transforming the 4th Gymnasium of Glyfada into a Sustainable School is presented. The proposal is based on sustainable enhancement strategies suitable for the specific space. Sustainable schools set an example worldwide in terms of environmental responsibility, therefore their curriculum is important to include sustainability-focused topics such as climate change and renewable energy sources.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές