Show simple item record

Τα παιδαγωγικά οφέλη της δημιουργικής κίνησης σε παιδιά ηλικίας 3,5-4 ετών

dc.contributor.advisorΡέτσιου, Στέλλα
dc.contributor.authorΓκρόσιου, Κωνσταντίνα
dc.date.accessioned2024-07-31T14:21:49Z
dc.date.available2024-07-31T14:21:49Z
dc.date.issued2024-07-03
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7280
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7112
dc.description.abstractΚύριος σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η εξέταση και η παρουσίαση των παιδαγωγικών οφελών της δημιουργικής κίνησης σε παιδιά ηλικίας 3,5 – 4 ετών. Ως αφετηρία χρησιμοποιήθηκαν τα βασικά στοιχεία κίνησης του Rudolf Laban, και πιο συγκεκριμένα το στοιχείο χώρος – σώμα. Ύστερα, δημιουργήθηκαν 10 μαθήματα δημιουργικής κίνησης με διαφορετικές θεματικές και δράσεις, τα οποία πραγματοποιήθηκαν στον 1ο Παιδικό Σταθμό Ζωγράφου, κατά τη διάρκεια της πρακτικής μου άσκησης στο επάγγελμα, στο τμήμα της αντίστοιχης ηλικίας. Οι συμμετέχοντες ήταν 20 παιδιά, από τα οποία 8 ήταν αγόρια και 12 κορίτσια. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, για την καλύτερη διεξαγωγή της έρευνας, τέθηκαν 7 στόχοι, οι οποίοι σχετίζονταν α) με την αναγνώριση των διάφορων μερών του σώματος, β) την κίνηση σε διαφορετικά επίπεδα, γ) την κίνηση σε διαφορετικές κατευθύνσεις και διαδρομές, δ) την απομόνωση μερών του σώματος και τη διαδοχική κίνηση τους, ε) τη διατήρηση της γενικής ισορροπίας σε διάφορες κινήσεις, στ) τη διατήρηση της ισορροπίας σε διαφορετικά μέρη του σώματος και ζ) την αποτελεσματική συνεργασία. Για την ευκολότερη παρατήρηση της εξέλιξης των παιδιών, δημιουργήθηκαν λίστες ελέγχου με τα ονόματά τους και τους επιδιωκόμενους στόχους, που συμπληρώνονταν σε κάθε μάθημα. Επιπλέον υπήρξε και ελεύθερη παρατήρηση με αφηγηματικό τρόπο για περαιτέρω σημειώσεις, όπου κρίθηκε απαραίτητο. Όσον αφορά τα αποτελέσματα, με αρωγό την βιβλιογραφία και τις συμπληρωμένες λίστες ελέγχου, φάνηκε πως στο σύνολο τους τα παιδιά ολοκλήρωσαν με επιτυχία όλους τους κινητικούς στόχους στο πέρας των 10 μαθημάτων. Παράλληλα, εξελίχθηκαν γνωστικά και κοινωνικά, αλλά και ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή, την φαντασία, τη δημιουργικότητα και την κριτική τους σκέψη. Μόνη παρατήρηση αποτελούν δύο παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού και δεν ολοκλήρωσαν με επιτυχία τους στόχους που αφορούσαν την ισορροπία, αν και παρουσίασαν μερική βελτίωση.el
dc.format.extent49el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΔημιουργική κίνησηel
dc.subjectΠαιδαγωγικά οφέληel
dc.subjectRudolf Labanel
dc.subjectΝηπιακή ηλικίαel
dc.titleΤα παιδαγωγικά οφέλη της δημιουργικής κίνησης σε παιδιά ηλικίας 3,5-4 ετώνel
dc.title.alternativeThe pedagogical benefits of creative movement for children aged between 3,5-4 years oldel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeSOTIRIOU, CHRISTINA
dc.contributor.committeeΧατζηδάκη, Ζωή
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.description.abstracttranslatedThe main purpose of this research is to examine and present the pedagogical benefits of creative movement in children aged between 3.5 – 4 years. As a starting point were used the main elements of Rudolf Laban's movement analysis, and more specifically the element of space – body. Afterwards, 10 creative movement lessons with different themes and activities were created, which were fulfilled at the 1st Nursery School of Zografou, during my internship in the profession, in the corresponding age section. The participants were 20 children, of which 8 were boys and 12 were girls. During the lessons, in order to conduct the research better, 7 objectives were set, which were related to the recognition of a) different body parts, b) the movement at different levels, c) the movement in different directions and routes, d) the isolation of body parts and their successional movement, e) the maintenance of general balance in various movements, f) the maintenance balance in different body parts and g) the effective cooperation. To make it easier to observe the children's progress, checklists were created with their names and the intended goals, which were filled in at each lesson. In addition, there was free observation in a narrative structure for further notes, where deemed necessary. As for the results, assisted by the bibliography and the completed checklists, it appeared that the children, as a whole, successfully completed all the motor objectives at the end of the 10 lessons. At the same time they developed cognitive and social skills, but also strengthened their self-confidence, imagination, creativity and critical thinking. The only observation is that two children on the autism spectrum did not successfully complete the balance objectives, although they showed some improvement.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Πτυχιακές εργασίες
    Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές