Μελέτες χρήσης χρόνου παιδιών και εφήβων - αξιοποίησή τους στην εργοθεραπεία και στην επιστήμη έργου.
Time-use studies for children and adolescents – implications for occupational therapy and occupational science.
Λέξεις-κλειδιά
Μελέτες χρήσης χρόνου ; Χρήση χρόνου ; Παιδιά ; Έφηβοι ; Εργοθεραπεία ; Επιστήμη έργουΠερίληψη
Θεωρητικό υπόβαθρο: Το ενδιαφέρον σχετικά με τη χρήση του χρόνου των παιδιών και των
εφήβων και, ευρύτερα, ο χρόνος ως δομικό στοιχείο στη ροή της ανθρώπινης ζωής αποτελεί
ένα από τα αντικείμενα μελέτης στην επιστήμη της εργοθεραπείας και στην επιστήμη έργου.
Ειδικότερα, οι μελέτες χρήσης του χρόνου ενημερώνουν για το τι κάνουν τα παιδιά και οι
έφηβοι στον κόσμο. Σκοπός: Η χαρτογράφηση του πεδίου των μελετών χρήσης χρόνου των
παιδιών και των εφήβων στους τομείς της εργοθεραπείας και της επιστήμης έργου.
Μεθοδολογία: Ακολουθήθηκε η μεθοδολογία της αφηγηματικής βιβλιογραφικής
ανασκόπησης. Αναζητήθηκαν άρθρα σε πολυάριθμες βάσεις δεδομένων με χρήση λέξεωνκλειδί και τελεστών boolean. Οι αναζητήσεις πραγματοποιήθηκαν ξεχωριστά για κάθε
ερευνητικό ερώτημα. Αρχικά, συζητήθηκε η σχέση του χρόνου με το έργο, στη συνέχεια έγινε
μία διερεύνηση στις μελέτες χρήσης χρόνου σε γενικό και ειδικό πλαίσιο (παιδιών και
εφήβων) και τέλος η αξιοποίηση αυτών στην εργοθεραπεία και την επιστήμη έργου.
Αποτελέσματα: Από την αναζήτηση της βιβλιογραφίας εντοπίστηκαν 11 μελέτες
εργοθεραπείας σχετικά με την μελέτη της χρήσης του χρόνου των παιδιών και των εφήβων.
Συμπεράσματα: Οι μελέτες αυτές έδωσαν πολύτιμες πληροφορίες για την κατανόηση της
ζωής των παιδιών και των εφήβων εξετάζοντας τόσο μεμονωμένες δραστηριότητες όσο και
πρότυπα δραστηριοτήτων.
Περίληψη
Background: Concerns around children’s and adolescents' use of time is a definite interest in
occupational therapy and occupational science. Specifically, time-use studies provide insight
into the activities engaged in by children and adolescents around the world. Aim: To conduct
a contemporary literature review that will map the nature and extent of research on children’s
and adolescents' time-use in the fields of occupational therapy and occupational science.
Methodology: A narrative literature review methodology was followed. Articles were
searched in numerous databases, using keywords and Boolean operators. Searches were
conducted separately for each research question. Initially, the relationship between time and
work was explored, followed by studies of time-use in general and specific contexts (children
and adolescents) and finally the implications for occupational therapy and occupational
science. Results: The literature search identified 11 occupational therapy studies related to
the study of children and adolescents' time use. Conclusions: These studies have provided
valuable information for understanding the lives of children and adolescents by looking at
both individual activities and patterns of activities.