Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ο Αλφειός ποταμός στο Μύθο και στο Χρόνο

dc.contributor.advisorΑντωνιάδης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΣκουλούδης, Γιώργος
dc.date.accessioned2024-08-07T09:09:52Z
dc.date.available2024-08-07T09:09:52Z
dc.date.issued2024-06-29
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7315
dc.description.abstractΣτην κεντρική αίθουσα του νέου μουσείου στην Ολυμπία, στο αριστερό άκρο του ανατολικού αετώματος του Ναού του Δία, βρίσκεται το άγαλμα που αναπαριστούσε στο παρελθόν τη μορφή του ποταμού Αλφειού. Η στάση του σώματος (σχεδόν ξαπλωμένο) συμβόλιζε την κίνηση των νερών και η θέση του στην άκρη του αετώματος την οριοθέτηση της περιοχής. Στα αρχαία χρόνια ο Αλφειός ήταν μαζί θεός και ποτάμι. Για το θρησκευτικό φαντασιακό των πιστών εκείνης της εποχής, η φύση του ποταμού ήταν ταυτισμένη με την ανθρωπόμορφη αναπαράσταση του Αλφειού και η λατρεία του θεού, ήταν συνάμα και λατρεία της φύσης. Η σχέση αυτή σήμερα δεν υπάρχει, το σώμα του Αλφειού στο μουσείο είναι ελλιπές σε μέλη και σε νόημα, ο ποταμός δεν λατρεύεται σαν θεός και το φυσικό περιβάλλον του ποταμού έχει απομαγευθεί. Όταν, κατά την πρόοδο της εργασίας, επισκέφτηκα το μουσείο για να δω το άγαλμα του ποταμού, παρατηρώντας τα σημάδια της φθοράς του χρόνου στο άγαλμα, σκέφτηκα αυτά τα σημάδια ως το ανάλογο της ανθρώπινης παρέμβασης στο φυσικό περιβάλλον. Πρόθεση μου μέσα από τις φωτογραφίες είναι να αναδείξω ξανά αυτή τη συμπληρωματική σχέση και να προσπαθήσω εξερευνώντας το τοπίο και την κοινωνία κατά μήκος του ποταμού να προτείνω τη δική μου εκδοχή της μορφής του Αλφειού.el
dc.format.extent142el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠοταμόςel
dc.subjectΜύθοςel
dc.subjectΤοπίοel
dc.subjectΦύσηel
dc.subjectΗλείαel
dc.subjectΘρησκείαel
dc.subjectΖωγραφικήel
dc.titleΟ Αλφειός ποταμός στο Μύθο και στο Χρόνοel
dc.title.alternativeThe Alpheus river in myth and timeel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΜαρκίδου, Αναστασία
dc.contributor.committeeΜπάρδη, Αντωνία
dc.contributor.facultyΣχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμούel
dc.contributor.departmentΤμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνώνel
dc.contributor.masterΦωτογραφία: Έρευνα και Μεθοδολογίαel
dc.description.abstracttranslatedIn the main hall of the new museum in Olympia, at the left end of the eastern pediment of the Temple of Zeus, lies the statue that once depicted the form of the river Alpheus. The pose of the body (almost reclining) symbolized the movement of the waters, and its position at the edge of the pediment marked the boundary of the area. In ancient times, Alpheus was both a god and a river. For the religious imagination of the believers of that era, the nature of the river was identified with the anthropomorphic representation of Alpheus, and the worship of the god was also the worship of nature. This relationship does not exist today; the body of Alpheus in the museum is incomplete in both parts and meaning, the river is not worshipped as a god, and the natural environment of the river has been disenchanted. When, during the progress of my work, I visited the museum to see the statue of the river, observing the signs of wear and tear over time on the statue, I thought of these signs as analogous to human intervention in the natural environment. My intention through the photographs is to highlight this complementary relationship once again and to try, by exploring the landscape and the society along the river, to propose my own version of the form of Alpheus.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές